تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/20 - 15:31
کد خبر: 252446

حاشیه‌های حضور سخنگوی قوه قضائیه در دانشگاه صنعتی شریف؛

از انتقادات تند و تیز دانشجویان تا سوت بلبلی اژه‌ای +فیلم و عکس

از انتقادات تند و تیز دانشجویان تا سوت بلبلی اژه‌ای +فیلم و عکس

پیش از سخنرانی اژه‌ای، نمایندگان دانشجویان به نوبت پشت تریبون قرار گرفته و در مقابل سخنگوی قوه قضاییه به سخنرانی پرداختند؛ اما نکته قابل توجه در این مرسام، ازدحام جمعیت دانشجویان در سالن جابربن حیان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف و همچنین انتقادات تند و تیز نمایندگان دانشجویان در حضور معاون اول قوه قضاییه بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ غلامحسین محسنی اژه‌ای با حضور در دانشگاه صنعتی شریف در مراسمی که به همت بسیج دانشجویی به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو برگزار شده بود، سخنرانی کرد.

پیش از سخنرانی اژه‌ای، نمایندگان دانشجویان به نوبت پشت تریبون قرار گرفته و در مقابل سخنگوی قوه قضاییه به سخنرانی پرداختند؛ اما نکته قابل توجه در این مراسم، ازدحام جمعیت دانشجویان در سالن جابربن حیان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف و همچنین انتقادات تند و تیز نمایندگان دانشجویان در حضور معاون اول قوه قضاییه بود.

در بخش‌هایی از انتقادات تند دانشجویان به غلامحسین محسنی اژه‌ای آمده است:

* بله، ما جواب تمامی سوالات دانشجویان را دادیم؛ چرا جناب رئیس قوه در دانشگاه حضور نمی‌یابند؟ آیا توان شنیدن نقد دانشجویان مستقل و آرمانخواه را دارند؟ ما ایشان را فقط در پشت صندلی و در جلسات خصوصی یا پشت تلویزیون دیدیم.

* چرا علاوه بر فرمایش صریح رهبری، قضات فاسد معرفی نمی‌شوند؟ مانعی در این خصوص وجود دارد؟ فکر نمی‌کنید با خوداصلاحی قوه قضاییه اعتماد عمومی نسبت به آن بیشتر می‌شود؟ آقای اژه‌ای! چرا هماهنگونه که با منصور نظری، میثم صفائیان و دانشجویان دیگر برخورد شده است، با برخی دیگر برخورد نمی‌شود؟ جرم آنها افشای فساد و تهمت بوده است؟ چرا در مورد رد یا تائید گفته‌های کاندیداهای انتخابات دولت دوازدهم در مناظرات تلویزیونی نظری ندادید و فعالانه ورود نکردید؟ مگر آنها یکدیگر را مورد تهمت‌ها و فسادها قرار ندادند؟ آقای اژه‌ای انها راست گفتند یا دروغ؟ اگر راست گفتند چرا قوه قضاییه فعالانه ورود نمی‌کند و با متخلفین برخورد نمی‌کند؟ و اگر دروغ گفتند چرا با تهمت‌زنندگان به جرم نشر اکاذیب برخورد نمی‌شود؟ بین آنها و سایر افراد چه تفاوتی وجود دارد؟

* بشر آفریده شده است تا در پای مصلحت قربانی شود. خب مصلحت چیز بسیار مهمی است که از مال ضعیف برخی گروه‌های نابخرد تندرو که خود را طرفداران عدالت می‌خوانند و قدر مصلحت‌اندیشی‌های حکیمانه قوه را نمی‌دانند، از درک آن عاجز است؛ مگر چه می‌شود فردی که بدون برگزاری دادگاه یا تفهیم اتهام، چندماهی را در زندان بگذراند؟ همه می‌دانند زندان محلی برای خلوت، تفکر و تولدی دوباره است که بسیاری از دولتمردان و مسئولین کنونی در زندان‌های ساواک از آن بهره برده‌اند و نباید نسل‌های بعد از چنین نعمتی محروم شوند!

در ادامه، تصاویر و فیلم‌های مربوط به حضور اژه‌ای را مشاهده می‌کنید:

انتقادات دانشجویی 1

***************************
*********

انتقادات دانشجویی 2

***************************
*********

انتقادات دانشجویی 3

***************************
*********

سوت بلبلی اژه‌ای

در ادامه، گزیده‌ای از مشروح سخنان محسنی اژه‌ای را می‌خوانید:

چرا شما همه مشکلات را متوجه قوه قضاییه می کنید
در مورد پرونده کاسپین قوه قضاییه ،مجلس، بانک مرکزی و دولت اقداماتی را انجام دادند و قوه قضاییه با کمک نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های مرتبط اموال آنها را در داخل و خارج از کشور شناسایی کرد. چرا شما همه مشکلات را متوجه قوه قضاییه می کنید. در سال 96 تا اواخر ابان بیش از یازده میلیون و 700 چک برگشتی داشتیم از این میزان اگر یک سوم شکایت کنند چه عددی می شود. آیا همه اینها تقصیر قوه قضاییه است.

اشکالات متعددی در قانون اخیری که در مورد مواد مخدر نوشته شده وجود دارد که چندین جلسه برای رفع ابهامات آن برگزار کردیم
اشکالات متعددی در قانون اخیری که در مورد مواد مخدر نوشته شده وجود دارد که چندین جلسه برای رفع ابهامات آن برگزار کردیم، دستورالعملی باید برای این قانون بنویسیم. این قانون انقدر ابهام دارد که فردا قضات ما با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند. اینکه مطرح شد قوه قضاییه بیشتر در مورد مسائل سیاسی صحبت می کند اولا رئیس قوه قضاییه عضو مجمع تشخیص مصحلت، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و مسئولیت های دیگری در نظام دارد دوما در جلسات دو ساعته مسئولین قوه قضاییه که روزهای دوشنبه برگزار می شود نهایتا 4 دقیقه به مسائل کلی نظام پرداخته می شود و بقیه مسائل مربوط به قوه قضاییه و حقوقی است.

این مقدار که شما کسر(بودجه) کردید با افزایش قیمت ها همخوان نیست
از همین جا می گویم مجلس بشنود و دولت هم عنایت کند از نیازهای اولیه زندان که غذا و بهداشت و ... است از سازمان زندان ها کسر شده که اضافه نشده. مگر قیمت ها پایین آمده، آمار زندانیان کم شده است اما این مقدار که شما کسر(بودجه) کردید با افزایش قیمت ها همخوان نیست.

در رابطه با حبس زدایی نهایت تلاش خود را کرده ایم
در رابطه با حبس زدایی نهایت تلاش خود را کرده ایم؛ در سال ٩٥ نسبت به ٩٤ تعداد قابل توجهی تقریبا یک ششم ورودی زندان ها به دلیل نظارت ها و دستور العمل ها کمتر شده است.

می گویند چرا سران فتنه را محاکمه نمی کنید
می گویند چرا سران فتنه را محاکمه نمی کنید، شورای عالی امنیت ملی مصوب کرد که الان محاکمه سران فتنه به مصلحت نیست و آنها را محصور کردند، در سال 88 اقداماتی علیه جان و منافع مردم صورت گرفت که قوه قضاییه وارد شد و برخورد کرد؛ تا الان مصوبه شورای عالی امنیت ملی پابرجاست، در این قضیه آماده بودیم و هستیم. تا زمانی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی پابرجاست نمی توانیم این کار را بکنیم.

می گویند چرا اصحاب رسانه را تحت تعقیب قرار می دهید ما هیچ فردی را بعنوان اهل رسانه تعقیب نمی کنیم
هیچ یک از کسانی که اشاره کردید بدلیل انتقاد تحت تعقیب قرار نگرفتند؛ می گویند چرا اصحاب رسانه را تحت تعقیب قرار می دهید ما هیچ فردی را بعنوان اهل رسانه تعقیب نمی کنیم، حدود یک ماه پیش به من گفته شد که فردی از اصحاب رسانه ای نسبتا معروف با اعلام اینکه وابسته به محسنی اژه ای است و با برخی افراد تصویر دارد گفته من اطلاعاتی را از شما(بانک) دارم، اگر 2 میلیارد تومان ندهید افشا می کنم. به شخص دیگری گفته 50 میلیون تومان می دهم که سوالی را در یکی از همین نشست ها مطرح کنید؛ اگر ثابت شود فردی که صاحب رسانه است با کسب اطلاعاتی درست یا غلط مدیرعامل یک بانک یا کارخانه را شانتاژ کند حال اگر دستگیر شود آیا این بی عدالتی است. آیا این برخورد با رسانه است یا اینها کسانی هستند که رسانه را بی اعتماد می کنند

بازدارندگی دادگاه های علنی بسیار بالاست
بازدارندگی دادگاه های علنی بسیار بالاست و بنده خود مدافع و از طرفداران دادگاه علنی و پخش آن هستم، بارها در این رابطه به مجلس رفته ام؛ ما دادگاه های علنی داریم ولی حق پخش و انتشار آن وجود ندارد و قانون اجازه نمی دهد، در خصوص پرونده رحیمی تا زمانی که حکم قطعی نشده بود نمیتوانستیم مطرح کنیم، اشاره شد که اقای رحیمی که پولی را برای کاندیداهای مجلس گرفته؛اقای رحیمی به جهت اینکه این پول را گرفته محاکمه و محکوم نشد.

اگر قوه قضائیه خلاف قانون عمل کند به ضرر جامعه است
گفته شد قوه قضاییه ملاحظه کاری، سیاسی کاری می کند و نسبت به متهمین و مفسدین تبعیض قایل می شود، باید مبنایی داشته باشیم که یا قانون یا عدالت و یا انصاف است، مبنای ما قانون است، اگر قوه قضائیه خلاف قانون عمل کند به ضرر جامعه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top