تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/20 - 16:37
کد خبر: 252462

رونمایی از اپلیکیشنی با طعم جهادی

نرم‌افزار «جهادی یار» با حضور فخیمی سرپرست تیم جهادی شهید وزوایی و امینی مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در خبرگزاری دانشجو رونمایی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو؛ نرم‌افزار «جهادی یار» با حضور فخیمی سرپرست تیم جهادی شهید وزوایی و علی امینی مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در خبرگزاری دانشجو رونمایی شد. این نرم افزار با همت دانشجویان بسیجی دانشگاه شریف جهت تسهیل امداد رسانی و توزیع کمک‌های مردمی در حوادث طراحی و آماده شده است و بصورت پایلوت در حادثه زلزله کرمانشاه اجرا شد.

فخیمی سرپرست تیم جهادی شهید وزوایی دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه این مراسم گفت: از همان روز اول که زلزله و شدت خرابی‌اش مشخص شد. با توجه به دستور حضرت آقا همه دنبال این بودند که برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان یک اقدامی کنند. گروه جهادی شهید وزوایی هم به نوبه خود با تمام ظرفیت‌های موجود احساس مسئولیت کرد. ما به عنوان گروه جهادی نیازمند این بودیم که یک‌سری اطلاعات از منطقه زلزله بدست بیاوریم که نیاز سنجی کنیم. در همین زمان متوجه یک مشکلی شدیم و آن اینکه با هر قرارگاه مستقر در منطقه که تماس می‌گرفتیم آمارهای متناقض می‌دادند و در واقع یک آشفتگی در اطلاعات و آمار وجود داشت.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با کادر گروه جهادی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تعدادی نیرو به منطقه اعزام کنیم و به صورت موازی بحث شناسایی و تکمیل اطلاعات را در اولویت قرار دهیم. بدون آمار دقیق کار صحیحی نمی‌شد انجام داد و متاسفانه عده‌ای به منطقه می‌رفتند و خودشان سربار می‌شدند.

فخیمی افزود: یک تیم چهارنفره به یکی از قرارگاه‌های منطقه اعزام شدند و یکی از دوستان هم برای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات به منطقه ازگله فرستاده شد. اشکالی که اینجا مشاهده شد عدم هماهنگی و تبادل اطلاعات میان گروه‌های مختلف حاضر در منطقه بود. وقتی ما به روستاها مراجعه می‌کردیم مردم می‌گفتند تا به حال چندین تیم مختلف آمدندو از ما اطلاعات و آمار گرفته‌اند. مسئله بعدی عدم وجود مدیریت واحد در توزیع کمک‌های مردمی بود.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف همچنین در مورد مراحل طراحی این نرم‌افزار گفت: در همین بین بود که ایده این نرم افزار مطرح شد. در حال حاضر همه یک تلفن هوشمند دارند و ما می‌توانیم با طراحی اپلیکیشنی و وارد کردن فهرست روستاها و اقلام مورد نیازشان این مشکلات موجود را برطرف کنیم. مرحله اول طراحی این نرم‌افزار فرآیند جمع آوری اطلاعات و آمار و وارد کردن این‌ها در نرم‌افزار بود. در مرحله بعدی برنامه‌نویسی نرم‌افزار با همکاری گروه گندم دانشگاه شریف انجام شد. با کار تیمی یک هفته‌ای و تلاش 10 نفر این نرم‌افزار آمده شد.

وی در پایان افزود: این نرم‌افزار امکان توسعه بیشتری دارد و ما منتظر استقبال ارگان‌های حکومتی و گروه‌های خودجوش مردمی از این ایده هستیم تا بتوانیم امکانات بیشتری را به آن اضافه کنیم. در ابتدا یکی از مسئولین هلال احمر از ایده استقبال کرده است. این نرم افزار امیدواریم به زمینه حضور بیشتر نیروهای مردمی و داوطلب و هم‌افزایی بیشتر امور در مناطق حادثه دیده کمک کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top