تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/10/18 - 18:52
کد خبر: 255126

اعزام سرباز معلمان به مناطق محروم

معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل گستردگی دامنه فعالیت‌ها تعلیم و تربیت در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق روستایی و عشایری، یکی از متقاضیان استفاده از خدمات افراد فوق الذکر، آموزش و پرورش است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره بر ضرورت تأمین نیازهای آموزشی و زمینه سازی برای تحت پوشش قرار دادن همه جمعیت لازم التعلیم در مناطق مختلف کشور، اظهار کرد: یکی از نیروهایی که به کارگرفته می‌شوند، سرباز معلمان هستند.

وی نیروهای سرباز معلم را مصدر خدمات ارزشمندی دانست و افزود: در راستای توسعه خدمات آموزشی، هماهنگی‌های لازم جهت انجام وظایف آموزشی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش این نیروها با ستاد کل نیروهای مسلح، انجام می‌شود.

الهیار ترکمن ادامه داد: به استناد اصل 147 قانون اساسی، نیروهای مسلح مؤظفند در زمان صلح، تعدادی از کارکنان وظیفه خود را به درخواست دولت برای انجام امور مختلف امدادی، تولیدی، کشاورزی، آموزشی، بهداشتی و پژوهشی در اختیار دولت قرار دهند.

معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل گستردگی دامنه فعالیت‌ها تعلیم و تربیت در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق روستایی و عشایری، یکی از متقاضیان استفاده از خدمات افراد فوق الذکر، آموزش و پرورش است.

وی بیان داشت: گستردگی و پراکندگی مناطق آموزشی در نقاط مختلف کشور ایجاب می‌کند برای تحت پوشش بردن همه افراد لازم التعلیم از ظرفیت‌های موجود، از جمله خدمات سرباز معلمان استفاده شود، اما این نیاز نافی توجه به کیفیت و انتخاب صحیح این افراد در وزارت آموزش و پرورش نیست.

الهیار ترکمن تصریح کرد: نیازهای آموزشی به تفکیک منطقه، مقطع، رشته تحصیلی و استان به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود و ستاد کل نیروهای مسلح نیز شرایطی برای جذب این افراد دارد که می‌‌توان به دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر و نیز، عدم غیبت در زمان اعزام به خدمت سربازی اشاره کرد.

معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان  کرد: پس از انتخاب نهایی و طی شدن مراحل گزینش، افراد پس از گذراندن دوره آموزشی نظامی در تیرماه هر سال به وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

وی گفت: برای افراد منتخب، دوره‌های تخصصی و عمومی در قالب دوره‌های بدو خدمت برگزار کرده و پس از موفقیت در سپری کردن دوره و موفقیت در آزمون این دوره‌ها، آنان را جهت تعیین محل خدمت به گروه طرح و برنامه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها معرفی و غالباً در مناطق محروم، کمتر برخوردار و مدارس کم جمعیت روستایی به‌کارگیری می‌کنند.

الهیار ترکمن متذکر شد: سرباز معلمان در طول دوره 2 ساله خدمت خود در وزارت آموزش و پرورش، از نظر قوانین و مقررات هیچ تفاوتی با سایر نیروهای آموزشی نداشته و تحت نظارت مستمر و ارائه راهنمایی‌های لازم قرار می‌گیرند.

معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش یاد آورشد: موضوع سرباز معلمان یکی از حساسیت‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است اما سعی خواهیم کرد به کارگیری این نیروها کیفیت آموزشی را تحت الشعاع قرار ندهد؛ بنابراین سربازانی مصدر خدمات آموزشی می‌شوند که از کیفیت و صلاحیت لازم برای تدریس برخوردار باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top