تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/11/12 - 11:01
کد خبر: 257726

سیدعلی خمینی: به رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنیم

نوه امام خمینی (ره) گفت: امروز به وجود رهبری که با تواضع کامل دنیاطلبی را پس می‌زند افتخار می‌کنیم.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید علی خمینی نوه امام خمینی(ره) صبح امروز (پنج شنبه 12 بهمن) در مراسم بزرگداشت سی‌نهمین سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: دهه فجر دهه بازخوانی آرمان‌های انقلاب است و بزرگداشت دهه فجر بزرگداشت آرمان های اصیل ملت ایران است.

وی افزود: لازم  است هر سال در ایام دهه فجر بازگردیم و آرمان‌ها را مرور کنیم، اینکه آرمان‌های ملت‌ ما چه بود و ملت ایران به کدامین علت انقلاب کرد و برای رسیدن به کدام آرمان‌ها انقلاب کرد، این رمز گرامیداشت دهه فجر است.

سید علی خمینی عنوان کرد: باید وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنیم و بدانیم که آرمان چه بوده که به کجا برویم، مرده و زنده بودن یک انقلاب به این است که آرمان‌های امروز همان آرمان های سال 1357 است یا نه، اگر همان آرمان‌ها هم امروز باشد انقلاب زنده و پویا است.

نوه امام تصریح کرد: امروز همان آرمان‌هایی که ملت ما چهل سال پیش داشتند حالا نیز دارند و مردم همان آرمان‌ها را می‌خواهند لذا در این دهه باید بازگشت به آرمان‌ها داشته باشیم و برای نسل جدید و جامعه امروز روشن کنیم که قله کجاست و به کجا باید برویم.

وی اظهار داشت: امروز 3 یا 4 مورد از آرمان‌های ملت ایران و امام خمینی را بازخوانی خواهم کرد اگر این آرمان‌ها امروز نیز آرمان ما باشد با افتخار می‌گوییم که انقلاب ما زنده و پویا است.

سید علی خمینی گفت: یکی از اساسی‌ترین آرمان‌های ما استقلال‌طلبی بود، استقلال مانند اکسیژن در هوا و نعمتی است که وقتی هست دیده نمی‌شود اما وقتی نباشد و انسان خود را ذلیل و تحت سلطه دیگران ببیند آن وقت است که ارزش استقلال برای آنها شناخته می‌شود.

وی افزود: در زمان پهلوی باید تحت سلطه شرق یا غرب می‌بودیم در بعضی اسناد پهلوی وجور دارد که مسئولین آن زمان می‌گفتند چقدر جلوی آمریکا کوتاه بیاییم و امتیاز بدهیم، امروز هیچ کس به غیر از فرد مغرض نمی‌تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی استقلال ندارد.

سید علی خمینی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما آمریکا را در دهه 50 از کشور بیرون کردیم و دهه 90 از منطقه بیرون کردیم.

وی در ادامه اظهار داشت: یک روز آمد و رفت پادشاهان در سفارتخانه‌های خارجی تصویب و تدبیر می‌شد اینها که با بزک رسانه‌ای قابل انکار نیست. در ایران دوران پهلوی مستشاران نظامی خارجی اگر هر کاری می‌کردند کسی نمی‌تواست به آنها چیزی بگوید، امروز ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیرم و برای استقلال منطقه نیز تلاش می‌کنیم،  اگر بخواهیم از کشوری دفاع کنیم خودمان تصمیم می‌گیریم اینها برای ما ارزش است.

نوه امام راحل تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم به رهبری که وقتی در مجلس خبرگان ریاست و ولایت جامعه به او پیشنهاد شد، از سر تواضع کامل، دنیا را پس زد. این را مقایسه کنید با احزاب مختلفی که در دنیا وجود دارد و پول‌هایی که خرج می‌کنند تا به ریاست برسند. امروز افتخار می‌کنیم به وجود رهبری که با تواضع کامل دنیاطلبی را پس می‌زند. البته اسناد این موضوع وجود داشت و انتشار این فیلمی که اخیرا از مجلس خبرگان پخش شد نیز موید این موضوع است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top