تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/12/03 - 15:22
کد خبر: 259676

وقتی حمایت جای محاکمه را می‌گیرد؛

آشوبگران خیابان پاسداران و قضاوت اذهان عمومی +عکس

آشوبگران خیابان پاسداران و قضاوت اذهان عمومی +عکس

هر چه هست، ناراحتی و عصبانیت عمومی که در بین اذهان عمومی و اقشار مختلف مردم به راه افتاده و تائید خود دراویش از جنایات اخیر در خیابان پاسداران، فضای مطالبات مردمی برای محاکمه و مجازات این فرقه‌ای که محکمات دینی قابل اتکایی هم ندارند را بازتر کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هنوز خون شهدای خیابان پاسداران خشک نشده است که داعش‌های وطنی از سوی برخی مسئولین تطهیر می‌شوند. قطع به یقین اذهان عمومی و مردمی با هر جناحی از جنایت سه روز پیش در حوالی گلستان هفتم خیابان پاسداران حمایت نمی‌کنند.

عدم حمایت اما به اینجا ختم نمی‌شود و قطعا مردم به دنبال امنیتی هستند که سه تن از مامورین نیروی انتظامی یکی از بسیجیان منطقه پاسداران، فدای آن شدند.

دلایل سیاسی، اجتماعی و امنیتی که باعث شد تا رئیس پلیس تهران بزرگ به جای برخورد قاطع، تصاویر مذاکره با سران فرقه‌ی دراویش گنابادی را منتشر کند هم برای اذهان عمومی توجیه شاخصی نداشت و اتفاقا برای خانواده‌هایی که طی چهار دهه‌ی از انقلاب اسلامی، فرزندانشان را در مسیر مختلف شکل‌گیری انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و گوشه گوشه‌های دیگری از این مرز و بوم، به درخت پر ثمر انقلاب هدیه کردند هم شاید خوشایند نبود.

هر چه هست، ناراحتی و عصبانیت عمومی که در بین اذهان عمومی و اقشار مختلف مردم به راه افتاده و تائید خود دراویش از جنایات اخیر در خیابان پاسداران، فضای مطالبات مردمی برای محاکمه و مجازات این فرقه‌ای که محکمات دینی قابل اتکایی هم ندارند را بازتر کرده است.

در این میان شاید اتفاقات عجیبی مثل حمایت لیلا حاتمی از این فرقه در جشنواره فیلم برلین نیز نمکی باشد بر زخم مردم داغدیده‌ی کشورمان که اکنون دیگر مرز بین خشونت و مطالبه و اعتراض مردمی را به خوبی درک کرده و مرزبندی می‌کنند.

در این میان در شبکه‌های اجتماعی نیز غوغایی برپاست؛ موج اعتراضاتی که علیه دراویش گنابادی و مطالبه حق چهار شهید این غائله برپا شده و همچنان ادامه دارد.

اما شاید نقطه ابهام این ماجرا، حمایت برخی جریانات داخلی از فرقه‌ای است که حالا دیگر مردم آنها را داعشی‌های وطنی می‌خوانند. از عبدالرضا رحمانی فضلی در کسوت وزیر کشور که این اقدامات و آشوب‌ها را منتسب به دراویش نمی‌داند و آنها را افرادی معقول و سنجیده معرفی می‌کند گرفته تا خبرگزاری دولتی ایسنا که بلافاصله با فرهاد نوری به عنوان نماینده دراویش گفتگو کرد و اغتشاشات خیابان پاسداران تهران را از دامن آنها جداکرد. اتفاقا نوری با رادیو فردا هم گفتگو کرد و همین حرف‌ها را زد. مریم رجوی هم بلافاصله با انتشار توئیتی از دراویش گنابادی حمایت کرد.

حالا در این میان معلوم نیست که نقش معترض، حامی، متضرر، آسیب‌دیده و ... را چه کسانی قرار است بازی کنند. آیا یکسان بودن موضع وزیر کشور و یک خبرگزاری دولتی با رادیو فردا و سرکرده‌ی منافقین نمی‌تواند محل سوال باشد؟

گوشه‌هایی از غوغای اعتراض‌آمیز اذهان عمومی به ویژه نخبگان دانشگاهی علیه دراویش گنابادی در فضای مجازی را در ادامه می‌بینید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top