تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/20 - 10:18
کد خبر: 260997

وزیر علوم تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در برنامه های فرهنگی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به تصویب برنامه‌های راهبردی ۵ ساله در دانشگاه‌ها گفت: حتماً این برنامه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از دانشجو، منصور غلامی در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: از آنجا که معیار فعالیت فرهنگی در دانشگاههای کشور، تطابق با آرمانهای انقلاب اسلامی و دیدگاههای مقام معظم رهبری است، بسیار ارزشمند و با اهمیت است و حمایت ویژه ای می طلبد.

وی تصریح کرد: فعالیت فرهنگی در دانشگاهها حساس، ظریف و سنگین است و علاوه بر بخش سیاستگذاری، در بخش اجرا و هماهنگی نیز بسیار دشوار است زیرا با سلایق فرهنگی متفاوت و بخش های اجرایی گوناگونی مرتبط است.

وزیر علوم اظهار داشت: هماهنگی معاونت های فرهنگی دانشگاهها با دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت تشکل های دانشجویی، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی می تواند به توفیق بیشتر برنامه های فرهنگی کمک کند.

غلامی با اشاره به تصویب برنامه های راهبردی 5 ساله در دانشگاهها گفت: حتماً این برنامه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند و هر یکی دوسال باید با توجه به شرایط، برنامه های فرهنگی مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد.

وزیر علوم در خصوص موضوع تلفیق معاونت های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاهها گفت: بر اساس طرحی که در مرحله تدوین است معاونت فرهنگی دانشگاهها ساختار مستقلی دارد و وظایف معاونت دانشجویی به دفتر نمایندگی سازمان امور دانشجویان واگذار می شود.

وی تاکید کرد: تعامل با دستگاههای اجرایی و استانداری ها می تواند به توفیق بیشتر برنامه های دانشگاهها و از جمله بخش معاونت فرهنگی کمک کند.

حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم نیز در این نشست گفت: برای اصلاح آیین نامه‌های معاونت فرهنگی آماده همکاری با این معاونت هستیم.

وی با تاکید بر بازنگری و اصلاح بسیاری از آیین نامه‌های موجود گفت: باید در اصلاح آیین نامه‌های موجود به تطابق آنها با قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور توجه شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به ضرورت مشاوره با مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاهها گفت: هر معاونت و اداره کلی که درصدد تعیین آیین نامه و ضوابط قانونی است باید در قوانین بالادستی اجازه تدوین آیین نامه را داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
خبرنگار CNN در نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه +فیلم
واکنش باشگاه سپاهان به شکایت پرسپولیس
زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا خود را برای سرکوب دانشجویان آماده کرد
دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
پاکستان با آمریکا رزمایش دریایی برگزار کرد
واکنش جواد خیابانی به تغییر اسم استقلال +فیلم
حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند
چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
کریم بنزما به رئال مادرید بازگشت؟ +عکس
آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
رشد ۴۸ درصدی تجارت در اولین ماه سال
اینترنشنال، رسانه بی طرف؟ +فیلم
۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
حماس: منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
رویداد بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گزاری و جلب مشارکت‌های عمومی در فرودگاه‌های ایران برگزار می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top