تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/01/02 - 16:39
کد خبر: 261844

جهانگیری: بودجه دولت صرف خرید کالای خارجی نمی شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود تا هیچ سازمان و ارگان دولتی و وابسته به دولت هیچ کالای خارجی که مشابه آن در کشور است خریداری نکند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری ظهر امروز پس از ورود به سیرجان در گلزار شهدای سیرجان و ادای احترام به شهدا اظهار کرد: هیچ ارگان و سازمان دولتی حق خرید کالای خارجی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود، ندارد.

وی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی که شعار سال توسط مقام معظم رهبری است سرلوحه کار دولت است و به دستگاه‌های اجرایی هم به‌زودی ابلاغ می‌شود و سازمان‌های نظارتی و بازرسی هم رسالت خود را انجام می‌دهند که از سال جدید هیچ سازمان و ارگان دولتی و وابسته به دولت هیچ کالای خارجی که مشابه آن در کشور است خریداری نخواهد کرد و بودجه دولت هم صرف خرید کالاهای خارجی نخواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با تبریک سال جدید این سال را سال وحدت و انسجام ملی عنوان کرد و گفت: در سایه وحدت و همبستگی مشکلات حل خواهد شد و و این کشور با همه ظرفیت‌ها و منابع خدادادی مشکلی نیست که حل نشود و این مطلب را مقام معظم رهبری هم اعلام فرمودند.

وی سال گذشته را سالی پر از فراز و نشیب عنوان کرد که اتفاقات ناخوشایندی همچون زلزله کرمان و کرمانشاه، حوادث هواپیما و کشتی سانچی پشت سر گذاشتیم اما ایران اسلامی را در مسیر توسعه و پیشرفت می‌دانیم که باید در منطقه با همه مشکلاتی که داریم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

جهانگیری معیشت مردم و مسائل اقتصادی و توسعه پرشتاب و عقب نیفتادن از دیگر کشورهای منطقه را اولویت کاری دولت در سال جدید عنوان کرد و افزود: قدرت‌های بزرگ کانونشان در این منطقه است و یک آدم عجیب و غریب مثل ترامپ رئیس جمهور آمریکا روی کار آمده که نظام و کشور و دولت باید با تدبیر و درایت مسائل جهانی و منطقه را تحت نظر داشته باشد و در داخل کشور به وحدت و اتحاد بیشتر بپردازیم و با تدبیر و اتحاد همه مسائل حتی بین‌المللی حل است.

معاون اول رئیس جمهور ظرفیت‌های کشور را در مسیر اشتغال و تولید عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان و سیرجان اعلام کرد که 10 هزار میلیارد تومان طرح قابل افتتاح هست و همین مبلغ هم در حال انجام است که می‌توانم بگویم در همین سیرجان که موقعیت عالی دارد علاوه بر اشتغال داخلی و حل مشکلات خود در منطقه اطراف خود هم می‌تواند نقش‌آفرین و اشتغالزایی داشته باشد و همه استان‌های کشور به همین شکل است.

وی مشکل آب در برخی استان‌ها از جمله کرمان را یادآورد شد و گفت: مسئله آب در کشور محدودیت جدی است و بخشی از انتقال آب به سیرجان توسط گل‌گهر انجام شده و ما برنامه‌ریزی برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را در دستور کار داریم که محقق می‌شود و این مشکل هم برطرف خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه حزب الله لبنان درباره هدف‌گیری محل استقرار نظامیان صهیونیست
آتش سوزی مراتع شهرستان گچساران مهار شد
حذف گوشت از وعده غذایی بیماران سیروز کبدی مفید است
واکسن MRNA با تومور مرگبار مغز مبارزه می کند
ورود اطلاعات سپاه و دستگاه قضا به پرونده فساد در فوتبال
اعتراف بزرگ فولادی‌ها ؛ گل استقلال سالم بود
دیدار و گفتگوی امیرعبداللهیان با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان
حاشیه بازی استقلال و فولاد/ اعتراض سرخ‌ها به گل آبی‌ها
استقلال با برد مقابل فولاد به صدر برگشت
فروش ۴۳۰ هزار کتاب در بخش مجازی نمایشگاه
۹۰ درصد دانشجویان بین‌الملل در ایران عراقی و افغانستانی هستند
هوش مصنوعی، فریب انسان را یاد گرفته‌ است
انتشار اسامی منتخبان راه‌یافته به مجلس دوازدهم از دو لیست انتخاباتی
هدیۀ رهبر انقلاب به یک خانم نویسنده
تاکنون بیش از ۱۵ هزار کودک در غزه به شهادت رسیده است
نصرالله: فلسطین و غزه، به مسئله نخست جهان تبدیل شده‌اند
هندوستان تایمز: دهلی‌نو علاقه‌مند به ارتباط بیشتر با ایران است
صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری شرکتهای دانش بنیان در سال قبل
بانک آمریکا: دلار نشانه‌هایی از خستگی را نشان می‌دهد
پاسخ به چند سؤال پرتکرار درباره امتحانات نهایی
تعطیلی شنبه‌ها، کور کردن چشم است بجای سرمه زدن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top