تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/01/13 - 11:41
کد خبر: 262241

روش مبارزاتی حضرت زینب(س) در برابر دشمنان

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: وظیفه حفظ امام معصوم(ع) و حجت خدا در برابر خطرات شیوه و اقدامی است که حضرت زینب(س) در این زمینه با شجاعت و ایثار عمل کردند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، حجت‌الاسلام محمد دشتی امروز در گفت‌وگو با فارس، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) به محبان اهل بیت(ع) اظهار کرد: شیوه مبارزاتی حضرت زینب(س) را می‌توان به دو مقطع تقسیم کرد مقطعی که در کنار پدر و برادرانشان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بودند و مقطعی دیگر که در ماجرای کربلا و پس از شهادت امام حسین(ع) روی داد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت در مقطع نخست وارد مسائل سیاسی نشدند البته به این معنا نیست که حضرت دغدغه نداشتند بلکه به این دلیل که از نظر عفاف و حجاب و ارتباط زنان با نامحرم در اسلام توصیه شده و در غیر موارد ضروری زنان مسلمان نباید در معرض دید و مخاطب مردان نامحرم باشند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: بانوان اهل بیت(ع) نسبت به تربیت زنان جامعه اسلامی، حمایت و ارشاد آنها و پاسخگویی به مشکلات و مسائل احساس مسؤولیت داشتند بنابراین آنها مورد مراجعه بانوان مسلمان بودند و در زمینه تربیت و ارشاد بانوان در ابعاد مختلف فرهنگ اسلام و ابعاد سیاسی فعالیت داشتند.

وی با اشاره به شیوه مبارزاتی حضرت زینب(س) در مقطع دوم زندگانی گفت: تقویت جبهه خودی و ساماندهی و مدیریت داخلی نیروها از جمله اقدامات این بانوی بزرگوار بود که در شرایط بحرانی پس از شهادت امام حسین(ع) به آنها اهتمام داشتند.

دشتی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با مشورت امام سجاد(ع) امور کاروان را مدیریت و جمعیت باقیمانده از زنان و کودکان را حفظ و حراست کردند.

وی افشاگری حقیقت ظالمانه و منحرفانه دشمن را از دیگر محورهای مبارزاتی حضرت زینب(س) ذکر کرد و افزود: حضرت به افشا کردن رفتار و گفتار غیراسلامی و انسانی مخالفان اهتمام داشتند و با تکیه بر قرآن و سیره رسول الله(ص) توطئه‌ها را بر ملا کردند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: حضرت زینب(س) با شجاعت و پذیرش خطر در برابر دشمن به ظاهر پیروز ایستادگی کرده و دشمن را از نظر روحی به عقب‌نشینی و شکست وادار کردند.

وی با اشاره به حمایت از امام معصوم(ع) به عنوان  محور دیگر مبارزات حضرت زینب(س) گفت: برخی اوقات امام معصوم(ع) در معرض آسیب از سوی دشمن قرار می‌گرفت و وظیفه حفظ امام معصوم(ع) و حجت خدا در برابر خطرات شیوه و اقدامی است که حضرت در این زمینه با شجاعت و ایثار از امام معصوم و حجت خدا دفاع می‌کردند.

دشتی یادآور شد: زمانی که عبیدالله بن زیاد دستور قتل امام سجاد(ع) را صادر کرد حضرت زینب(س) خود را سپر حجت خدا قرار داد و با تمام وجود و جدیت فرمودند هیچ راهی برای کشتن امام ندارید مگر اینکه من را بکشید و زمانی‌که دشمن رشادت و جدیت حضرت زینب (س) را دید از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top