تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/01/15 - 19:25
کد خبر: 262452

کسب رتبه اول تولید علم در کشور توسط دانشگاه آزاد

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی مهمترین سیاست این اداره در سال 97 را ساماندهی، ماموریت گرا کردن و درآمدزایی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد، با بیان اینکه اداره کل توسعه فناوری ارتباط با صنعت دانشگاه برای سال 1397 برنامه‌های کیفی را در دستور کار خود دارد، گفت: در این راستا یک اعتبارسنجی و ارزیابی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه صورت گرفت و در حال حاضر 115 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالند و برنامه اصلی ما ماموریت‌گرا کردن این مراکز است.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی که رویکرد دانشگاه حل مساله است، گفت: در این راستا باید بتوانیم مسائل و مشکلات کشور را شناسایی و برای آن‌ها در مراکز تحقیقاتی خود راهکار پیدا کرده و فعالیت‌های پژوهشی مربوطه را انجام دهیم.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد تاکید کرد: مهم‌ترین سیاست این اداره کل در سال جاری، ساماندهی، ماموریت‌گرا کردن و درآمدزایی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد است. این مراکز باید بتوانند پروژه‌های برون دانشگاهی را به خوبی راهبری کنند.

ثمری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف توسط دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1397، گفت: یکی از این جشنواره‌ها، جشنواره فرهیختگان است که در هفته پژوهش که اواخر آذرماه است، برگزار خواهد شد. در این جشنواره برگزیدگان حوزه‌های مختلف دانشگاه معرفی و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی و ارائه قابلیت‌های دانشگاه آزاد و دانشگاهیان این دانشگاه دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره مذکور ساختن الگوهای موفق برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه است.

ثمری افزود: با برگزاری این قبیل جشنواره‌ها می‌توانیم رشد علمی خود را حفظ کرده و در زمینه تبدیل علم به ثروت نیز موفق‌تر از گذشته حرکت کنیم، البته وضعیت دانشگاه آزاد از لحاظ تولید علمی بسیار خوب است و در حال حاضر در کشور رتبه اول را دارد و باید در زمینه تبدیل علم به ثروت نیز بهتر عمل کنیم.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد برای تبدیل علم به ثروت، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله برگزاری جشنواره اختراعات و نوآوری‌ها در سال 1397 از جمله این برنامه‌هاست.

وی با تاکید بر لزوم بهبود کیفیت ثبت پتنت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره اختراعات و نوآوری‌ها در سال جاری به این موضوع نیز کمک خواهد کرد و باعث می‌شود مخترعان بیشتری از جهت ارتقای رتبه جهانی در حوزه اختراعات داشته باشیم.

ثمری با اشاره به برگزاری جشنواره نانو دانشگاه آزاد، اظهار کرد: این دانشگاه در چند سال گذشته توانسته در حوزه نانو به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند و حائز رتبه‌های خوبی شود، از این رو این جشنواره در 6 ماهه اول سال در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات بین‌المللی ایران اپن رباتیک در نیمه دوم فروردین ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزاری مسابقات رباتیک آسیا اقیانوسیه در جزیره کیش و برگزاری گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری را از دیگر برنامه‌های حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد دانست.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه مراسم هفته پژوهش در سال 97 با قوت بیشتری در  این دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: در سال 96 در مراسم هفته پژوهش، فناور برتر از دانشگاه آزاد انتخاب شد و این دانشگاه به عنوان غرفه برتر معرفی شد. امیدواریم که در سال 97 پژوهشگر برتر نیز از این دانشگاه انتخاب شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top