تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/01/21 - 22:37
کد خبر: 262947

زندگی دانشجویی و همزیستی نامشروع!

یکی از معضلاتی که خوابگاه های دختران دانشگاه بجنورد با آن مواجه هستند، غیبت های دانشجویان دختر در بعضی از شب ها در خوابگاه است. مسئله از آن قرار است که عده ی کمی از دانشجویان دختر بدون اطلاع خانواده و مسئولان خوابگاه...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجویان بیدار، خوابگاه های دانشجویی همواره با معضلات فراوانی روبرو بوده اند. از جمله ی آن معضلات می توان به تلف شدن وقت بسیار زیادی به گفتگوهای شبانه ، زمان زیاد خواب ، بازی های رایانه ای و گروهی و... اشاره کرد . اما یکی از معضلاتی که خوابگاه های دختران دانشگاه بجنورد با آن مواجه هستند ، غیبت های دانشجویان دختر در بعضی از شب ها در خوابگاه است .

مسئله از آن قرار است که عده ی کمی از دانشجویان دختر بدون اطلاع خانواده و مسئولان خوابگاه ، شب را خارج از خوابگاه سپری می کنند ؛ بدون آن که کسی بفهمد و آن را پیگیری کند . 

در واقع با روشی بسیار ساده یک دانشجو می تواند شب را بدون ثبت غیبت در کارنامه و اطلاع رسانی به خانواده اش ، در خارج از خوابگاه سپری کند . حال اینکه این دانشجوی دختر در این مدت در کجاست ، مسئله بسیار مهمی است . این دانشجو می تواند این مدت را هم در خانه های دانشجویی هم جنس خود سپری کند و یا در خانه ی دانشجویی فرد غیر هم جنس . به گفته شاهدان  هردوی این شرایط نیز اتفاق می افتد .

حال چطور ممکن است بدون فهمیدن مسئولان خوابگاه این اتفاق رقم بخورد و این دانشجوی دختر شب را در خانه های دانشجویی سپری کند ؟ لازم به ذکر است از آن جهت این مسئله بازگو  می شود که اکنون همه ی دانشجویان دختر مستقر در خابگاه از این مسئله آگاه هستند و بیان آن جنبه یاددهی به دیگر دانشجویان ندارد ، اما می تواند باعث تلنگری به مسئولانی باشد که وظیفه مراقبت از دخترانی را دارند که خانواده های آنان ، فرزندانشان را با اطمینان به آنها سپرده اند .

یک دانشجو برای خروج از خوابگاه باید فرم مخصوصی را پرکند . این فرم دارای چند مشخصه از جمله مقصد ، شماره تماس والدین ، تاریخ خروج و تاریخ ورود است . دانشجو باید این فرم را پر کرده و سپس می تواند از خوابگاه خارج شود . آن وقت مسئولان خوابگاه با خانواده آن دختر تماس می گیرند و این خروج را اطلاع می دهند . عموما دانشجویان تا این بخش از ماجرا را نیز به خانواده خود اطلاع می دهند . مقصد اکثر دانشجویان شهر محل زندگیشان است و به همین دلیل خانواده نیز به مسئولان خوابگاه اعلام میکنند از خروج دختر خود اطمینان دارند و از این جهت ایرادی نیست . اما نکته مهم آن است که اکثر دانشجویان تاریخ ورود خود به خوابگاه را در فرم ثبت نمی کنند . در این صورت به عنوان مثال پس از سپری شدن ایام تعطیلات ، دانشجوی دختر ، خانواده خود را ترک می کند و به شهر مقصد یعنی بجنورد می آید . خانواده فکر می کند دخترش به محض رسیدن به بجنورد ، به خوابگاه می رود اما این چنین نیست!

دانشجو در این زمان می تواند به خوابگاه نرفته و مدتی را در خانه های دانشجویی سپری کند . این مسئله نیز پیگیری نمی شود . چون خانواده فکر می کند دخترش در خوابگاه حضور دارد و مسئولان خوابگاه خیال می کنند که این دختر در نزد خانواده اش است ، در حالی که واقعیت کاملا متفاوت است .

عموم دخترانی که از این حربه استفاده می برند شب را در خانه های دوست غیر هم جنس خود سپری می کنند . این اتفاق که به دور از آگاهی همه اتفاق می افتد باعث شده است به راحتی فضایی پدید آید که فرد در معرض انواع روابط نامشروع قرار بگیرد . یقینا درحالتی که دو جنس مخالف زیر یک سقف ، آن هم به مدت طولانی حضور داشته باشند هر اتفاقی دور از ذهن نیست . 

در همین راستا به نقل از منابع آگاه با خبر شدیم متاسفانه مواردی بارداری نیز در این دانشگاه گزارش شده است . مسئله ای که باید باعث نگرانی بیش از پیش مسئولان مربوطه شود . هرچند ایجاد روابط عاطفی و جنسی دلایل مختلفی دارد اما نباید از کنار این بی دقتی ها ساده رد شد . قطعا مسئولان دانشگاه بجنورد و دیگر دانشگاه ها با اقدامات بسیار ساده می توانند از این اتفاقات جلوگیری کنند .

صحنه ای که ذهن مرا به هرسویی می برد!

یکی از دختران خوابگاه دانشگاه بجنورد در یادداشتی نظر خود را این طور مطرح کرده است : 

دیدن هم خابگاهی و هم نوع خودم در خیابان های بجنورد در حالی که شب است و همه خود را به خابگاه می رسانند تا مبادا دیرتر از ساعت مقررِ ۲۰:۳۰ به خابگاه برسند و تاخیر داشته باشند.

دختری که از شهرستان رسیده و چمدان به دست منتظر کسی است و شب او را در خابگاه نمی بینیم!
در خوش بینانه ترین حالت او بعد از بازگشت از شهرستان اولین شب را خابگاه نمی آید و به منزل دوستان و یا اقوام می رود.

اما ... عدم کنترل بازگشت و ورود دختران به خابگاه شرایطی را فراهم آورده است که اگر دختری بخواهد شب را در خانه ی دانشجویی یا منزل شخصی جنس مخالفی که با او در ارتباط است ، بگذراند و در واقع یک هم زیستیِ نامشروع برقرار کند ، می تواند به راحتی به این مقصود برسد .

تدبیر چیست؟!

چه کسی باید نگران و دلسوز رفت و آمد دختران خابگاهی (خابگاه های دولتی و آزاد) باشد...!

بعید است کسی از این معادله ی ساده ی نامشروع سر در نیاورد و دست به انکار بزند!

مصونیت و حفاظت از دختران ابتدا و انتهایش بر عهده ی چه کسی ست؟

در نهایت باید گفت به نظر می رسد مسئولان دانشگاه در صورت عدم اطلاع از این فاجعه ، باید اقدام سریع و میسری برای رفع این مسئله انجام دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مریم
1399/04/10 - 00:29

ملت شدن کارآگاه
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top