تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/01/26 - 00:38
کد خبر: 263187

دانشگاه فردوسی دانشجوی خارجی جذب می‌کند

رییس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به اینکه این دانشکده از ظرفیت مطلوبی به لحاظ اعضای هیئت علمی متخصص، امکانات و تجهیزات برخوردار است، برای برخی کشورها به خصوص کشورهای همسایه جذابیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر مهدی سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشکده اظهار کرد: دانشجویانی از کشورهای عراق، سوریه و افغانستان در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند. 

وی در خصوص سبقه دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی عنوان کرد: از سال 1366 گروه تربیت بدنی در دانشکده علوم تربیت و روانشناسی کار خود را آغاز کرد؛ در سال 72 از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی جدا شد و به صورت مستقل فعالیت خود را در قالب دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی ادامه داد.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: ابتدا این دانشکده تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرفت، اما به مرور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز دانشجویان متقاضی پذیرفته شدند، همچنین در سال 83 مقطع تحصیلات تکمیلی را راه اندازی کردیم و در حال حاضر نسبت دانشجویان ارشد و دکتری با دانشجویان کارشناسی برابر است.

سهرابی اضافه کرد: در این دانشکده 23 عضو هیئت علمی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود 4 نفر در مرتبه استادی، 8 نفر در مرتبه دانشیاری و 11 نفر استادیار هستند و در حال حاضر 580 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند. در طول سال تحصیلی حدود 4 هزار دانشجو از سایر دانشکده‌ها در سطح دانشگاه از سرویس تربیت بدنی عمومی ارائه شده توسط دانشکده علوم ورزشی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های رشد حرکتی، یادگیری و کنترل حرکتی، مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی، فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی، فیزیولوژی ورزشی کاربردی، آسیب شناسی و حرکات اصلاحی و دکتری گرایش‌های بیوشیمی و متابولیسم ورزشی، رشد حرکتی، یادگیری حرکتی و مدیریت راهبردی در سازمانهای ورزشی تحصیل می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top