تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/02/10 - 01:55
کد خبر: 264584

مشکل صنفی دانشجویان فرهنگیان گرگان حل شد +تصاویر

مسئول شواری صنفی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت‌الله خامنه‌ای در رابطه با شکایت دانشجویان این دانشگاه نسبت به وضعیت غذای دانشگاه گفت: مشکل دانشجویان به راحتی و با مذاکره حل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، مشکلات صنفی دانشجویان و شکایت همیشگی آنها از جمله مهمترین اعتراضات دانشجویی را دانشگاه‌هاست که گاهی مواقع دانشجویان با اعتراضات خودجوش با برگزاری تجمع خواستار پیگیری به مشکلات صنفی از سوی مسئولان دانشگاه هستند.

هفته گذشته در دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله خامنه ای دانشجویان نسبت به مشکلات صنفی این دانشگاه اعتراض و خواستار رسیدگی به مشکل دانشجویان شدند؛ نبود آب سردکن،  کیفیت نامناسب تغذیه و .. از جمله مشکلاتی بود که دانشجویان این دانشگاه آن را مطرح کردند و خواستار رسیدگی به آن شدند.

اما بر اساس آیین نامه شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های کشور مصوب ۱۳۹۵ وزارت علوم و تحقیقات و فناوری پیگیر مشکلات  امور رفاهی دانشجویان از جمله امور تغذیه امور خوابگاه‌ها و سکونت دانشجویان؛ امور خدماتی – دانشجویی شامل بهداشت عمومی، امکانات بهداشتی و درمانی دانشجویان؛ به عهده این شوراست که خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به گفت‌وگو با برخی از اعضای شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله خامنه ای پرداخت.

حسین وطنی، مسئول شواری صنفی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله خامنه ای در رابطه با مشکل دانشجویان این دانشگاه که در  شکایت به وضعیت غذای دانشگاه اعتراض کرده بودند، گفت: مشکل دانشجویان پذیرفته شده است و شورای صنفی پیگیر آن است.

وطنی در رابطه با رسیدگی وضعیت این مشکل از سوی مسئولان دانشگاه که قرار بود طی یک جلسه مطرح شود، خاطرنشان کرد: مسئولان قول دادند که مشکل به زودی حل می‌شود و مشکل غذای روز گذشته دانشجویان برطرف و ۲ غذای که مورد علاقه دانشجویان نبود حذف شد.

هرچند مسئول شواری صنفی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به وظیفه شورای صنفی دانشجویان اشاره کرد و رسیدگی به مشکل دانشجویان را طبق آیین نامه شورای صنفی دانشجویی و بر اساس حد و مرزی دانست؛ اما دانشجویان، این دانشگاه که پیش از این به مشکلات صنفی اعتراض کرده بودند، به دلیل به توجهی در اقدامی خودجوش نسبت به وضع بد غذای دانشگاه اعتراض کردند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه نیز ضمن  گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشگاه با بیان اینکه مشکلات صنفی این دانشجویان تنها مربوط به غذای دانشجویی نیست، گفت: از جمله مشکلات ما در این دانشگاه این است که دانشگاه به این بزرگی آب سرد کن ندارد.

این دانشجو با بیان اینکه اعتراض آنها کاملا خودجوش و در عدم بی تفاوتی مسئولان به مشکلات  بوده است شورای صنفی  دانشجویی دانشگاه را در عدم بی توجهی به مشکل دانشجویان مقصر دانست.

پیگیر این مشکل دانشجویان دانشگاه از سوی یکی از اعضای شورای صنفی دانشگاه شد و  زیارت بان از اعضای شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان نیز  در رابطه با اعتراض دانشجویان گفت:  در این اعتراض ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر غذا نخوردند، این اعتراض جای بحث داشت؛ از طریق شورا پیشنهاد حذف اش شله قلمکار را داده بودیم که مقارن با اعتراض دانشجویان بود. همچنین سرپرست دانشگاه نیز به دلیل عدم استقبال دانشجویان از قورمه سبزی دستور حذف این غذا را داد.

عضو شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان بخشی از مشکلات صنفی دانشجویان از جمله مشکلات رفاهی و نبود آبسردکن در این دانشگاه را مشکل مالی و عدم پرداخت بودجه از سوی دولت دانست و گفت:  امسال دولت به مشکل مالی برخورد کرده است؛ برای همین هزینه و بودجه عمرانی دانشگاه دیر پرداخت شد و به همین دلیل چون بودجه از سازمان مرکزی نمی‌رسید، مدیریت دانشگاه دیر اقدام به خرید آب سردکن کرد.

از دیگر مشکل صنفی دانشجویان سرویس بهداشتی بود که عضو شورای صنفی دانشجویان نیز با اشاره به حل این مشکل در آینده گفت: قرار است که سیستم فاضلاب دانشگاه شهری شود و بیش از  ۸۰ تا ۹۰ درصد پروژه عمرانی تکمیل شده و  ترم جدید قرار است که مشکل  سیستم فاضلاب  دانشگاه حل شود.

مشکلات صفی دانشجویان شامل عدم کیفیت غذا، نبود امکانات رفاهی و بهداشتی در دانشگاه، هر چند از دیدگاه برخی اهمیت چندانی ندارد اما رسیدگی به مشکلات دانشجویان از سوی مسئولان و شفاف سازی از سوی  شورای صنفی دانشجویان به برگزاری این نوع از تجمعات دانشجویان خاتمه می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top