تاریخ انتشار: شنبه 1397/02/22 - 16:07
کد خبر: 265547

برگزاری مسابقه‌ای متفاوت در دانشگاه صنعتی شریف +تصاویر

مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، صبح روز برنامه، کارگاه‌های علمی پیرامون حوزه بلاک چین و شبکه‌های هوشمند قدرت و چگونگی بهینه‌سازی آن توسط اساتید و دانشجویان دوره دکترا برگزار شد. سپس دانشجویان به‌صورت گروهی به حل دو چالش مسابقه که مرتبط به شبکه‌های هوشمند قدرت بود پرداختند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به همت بسیج دانشجویی اولین دوره مسابقه الکاپ با موضوع فناوری‌های نامتمرکز از صبح روز پنجشنبه 20 اردیبهشت‌ماه در سالن خواجه‌نصیرالدین طوسی دانشگاه صنعتی شریف آغاز و 73 نفر در قالب 21 تیم از دانشکده برق این دانشگاه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، صبح روز برنامه، کارگاه‌های علمی پیرامون حوزه بلاک چین و شبکه‌های هوشمند قدرت و چگونگی بهینه‌سازی آن توسط اساتید و دانشجویان دوره دکترا برگزار شد. سپس دانشجویان به‌صورت گروهی به حل دو چالش مسابقه که مرتبط به شبکه‌های هوشمند قدرت بود پرداختند. چالش‌ها، در ارتباط با فناوری‌های روز دنیا در حوزه شبکه‌های نیروگاهی انتخاب و به‌گونه‌ای طراحی‌شده بود که دانشجویان می‌بایست با استفاده از مطالب کارگاه‌ها و همچنین سرچ در مقالات علمی در مدت محدود به حل آن می‌پرداختند.

محمدعلی امینی مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با برگزاری چنین مسابقه‌ای از سوی بسیج دانشجویی، گفت:«متأسفانه شاهد هستیم که در دانشگاه‌های مطرح کشور به اسم کارآفرینی، اتفاقاتی رخ می‌دهد که به‌شدت می‌تواند در آینده به اقتصاد کشور آسیب بزند. به عنوان مثال دانشجو سال‌ها در یک رشته فنی در یک دانشگاه معتبر با هزینه دولت درس می‌خواند اما به‌جای اینکه برای حل مسائل کشور در حوزه مرتبط به خودش تلاش کند به سمت ایجاد استارت آپ‌های خدماتی می‌رود، البته مقصر دانشجو نیست، مقصر سیاست‌گذاران دانشگاه و صنعت هستند که نمی‌توانند فضا را برای حرکت دانشجویان به سمت حل مسائل کشور محیا کنند.»

امینی در ادامه ضمن اشاره به پیشرو بودن بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در این زمینه بیان داشت: «هدف ما از طراحی چنین مسابقه‌ای این بود که دانشجویان را به سمت حل مسائل واقعی کشور هدایت کنیم که خوشبختانه بازخوردهای خوبی هم بعد از مسابقه گرفتیم به این صورت که عده‌ای علاقه‌مند شدند این فضا را ادامه دهند، استقبال از مسابقه هم بی‌نظیر بود. ظرفیت درنظر گرفته شده 50 نفر بود که تعداد 73 نفر ثبت‌نام کردند و چند روز قبل از مسابقه مجبور شدیم سیستم ثبت‌نام را ببندیم. قصد داریم در دانشکده‌های مهندسی شیمی، مکانیک، هوافضا، مواد و صنایع هم‌چنین برنامه‌هایی داشته باشیم»

لازم به ذکر است در انتهای این رویداد دانشجویی پس از انجام داوری از تیم‌های برتر توسط بسیج دانشجویی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه تصاویری از این مسابقات آمده است:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top