تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/03/01 - 14:12
کد خبر: 266603

واقعیت افزوده در گوگل‌مپ

کمتر پیش می‌آید افراد ساکن در یک شهر، تمام کوچه و خیابان‌های شهرشان را خوب بشناسند. به همین دلیل گاهی برای رسیدن به نقطه خاصی باید از فردی راهنما کمک گرفت. اما همین مساله زمانی که بحث کشور خود یا کشوری دیگر مطرح می‌شود، گاهی کمک گرفتن از یک نفر به‌ویژه در کشور غریب کار دشواری است. در دنیای امروز که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته است، استفاده از نقشه‌های آنلاین که براساس نقشه‌های اینترنتی، اطلاعات مسیرها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، مرسوم شده که از معروف‌ترین آنها «گوگل مپ» است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان؛ شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام خروج از مترو، با توجه به تابلوی اعلانات باید به سمت شمال حرکت کنید، اما نمی‌دانید، شمال در کدام جهت قرار گرفته است. محققان به تازگی از فناوری واقعیت افزوده برای حل این مشکل استفاده کرده‌اند. درواقع، با استفاده از این فناوری، دوربین گوشی هوشمند شما می‌تواند به‌عنوان یک مسیریاب عمل کند و مسیر صحیح حرکت را به شما نشان دهد.

فناوری واقعیت افزوده در ادغام با دوربین گوشی، سرویس گوگل مپ را به‌گونه‌ای مجهز می‌کند که حرکت به سمت چپ و راست را خیلی راحت به کاربر نشان می‌دهد. با این قابلیت که هنوز مشخص نیست از چه زمانی رونمایی و عرضه خواهد شد، مسیر حرکت با فلش‌های دوبعدی روی نمایگشر گوشی نشان داده می‌شود و مسیری آبی رنگ را تا رسیدن به مقصد روی صفحه نمایش می‌هد. با وجود اینکه فلش‌های دوبعدی کامل نیست اما به کمک آنها می‌توانید مسیر خود را پیدا کنید و مطمئن باشید که مسیرتان طبق نقاط آبی رنگ گوگل ادامه می‌یابد و احتمال خطا بسیار کم می‌شود.  وقتی این قابلیت را در گوگل مپ فعال می‌کنید، دوربین گوشی، محل فعلی شما به همراه مسیرهای اطراف را نشان می‌دهد. گوگل برای اینکه به کاربران در یافتن مسیرها کمک کند، از راهنماهای انیمیشنی استفاده کرده است. به‌عنوان مثال، روباهی مجازی روی نمایشگر ظاهر می‌شود و مسیر صحیح حرکت را به شما نشان می‌دهد. گوگل مپی که با قابلیت دوربین کار می‌کند، بیشتر به‌عنوان یک موتور جست‌وجو عمل می‌کند. این اپلیکیشن همچنین رستوران‌ها و درجه کیفی آنها را نیز نمایش می‌دهد.

فناوری واقعیت افزوده، نمای خیابان را با تصاویری که توسط دوربین گوشی هوشمند کاربر گرفته شده، ترکیب می‌کند که دانشمندان به آن «سیستم موقعیت‌یاب بصری» می‌گویند. در آن از نشانه‌های مشخص شده در دوربین گوشی‌های هوشمند برای تعیین موقعیت کاربر استفاده می‌شود.  در گوگل مپ، نقشه بیش از 220 کشور و منطقه در دنیا طراحی شده و در حال حاضر، بیش از یک میلیارد کاربر دارد. در این نقشه اینترنتی، قسمتی با عنوان For You (برای تو) تعبیه شده است که اطلاعاتی را درباره اتفاقاتی که در ناحیه مورد نظر رخ می‌دهد، در اختیار کاربر می‌گذارد. قسمت دیگری به نام Your Match نیز در گوگل مپ وجود دارد که از یادگیری ماشینی برای ترکیب با آنچه که گوگل درباره اطلاعات موقعیت مکانی شما دارد، استفاده می‌کند که از آن میان می‌توان به تاریخچه سفرها و علایق کاربر اشاره کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top