تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/03/08 - 00:17
کد خبر: 267314

حاشیه‌نگاری «خبرنامه دانشجویان ایران» از دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب؛

از گاف مجری برنامه تا واکنش رهبری به درخواست دانشجویان

از گاف مجری برنامه تا واکنش رهبری به درخواست دانشجویان

مجدالدین معلمی مجری برنامه (دبیر اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان)، از آقا اجازه خواست تا دانشجویان سخنرانی خود را آغاز کنند که در این لحظه رهبر انقلاب در واکنش به این درخواست گفتند: «اجازه نمی‌خواهد، جلسه برای همین تشکیل شده است».

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیدار رمضانی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب عصر روز دوشنبه 7 خردادماه برگزار شد و دانشجویان در فضایی صمیمانه، انتقادات خود از دستگاه‌های مختلف کشور را به گوش شخص اول کشور رساندند.

در ادامه حاشیه‌نگاری خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» از دیدار اخیر دانشجویان با رهبر انقلاب را می‌خوانید:

* با وجود هوای نسبتا گرم شهر تهران اما دانشجویان باز هم به امید اینکه بتوانند در قسمت‌های جلویی حسینیه امام خمینی(ره) بنشینند، از ساعاتی قبل از آغاز دیدار در اطراف بیت رهبری حضور یافته بودند و باز هم مثل هرسال دانشجویانی که کارت ملاقات نداشتند با پرس‌وجو و تماس‌های تلفنی سعی می‌کردند به هر نحوی شده کارت دیدار را تهیه و در این دیدار حضور داشته باشند.

* دانشجویی که عضو شورای مرکزی یک اتحادیه بزرگ دانشجویی بود، در حالی در خیابان منتهی به بیت رهبری نشسته بود، اظهار ‌می‌کرد به دلیل اینکه کارت دیدار خود را به فرد دیگری داده، حالا خودش امکان حضور در این دیدار را ندارد.

* صف‌های تشکیل‌شده در مقابل حسینیه امام خمینی(ره) به کندی حرکت می‌کرد و به همین دلیل دانشجویان با تشکیل دورهمی‌های دوستانه، در مورد نحوه برگزاری دیدار و ساعت ورود رهبر انقلاب به حسینیه گمانه‌زنی می‌کردند. در برخی دیگر از دورهمی‌ها، معضلات دانشگاه‌ها به طنز بیان می‌شد و دانشجویان با خنده‌های بلند خود، توجه سایرین را به خود جلب می‌کردند. برای نمونه دانشجویی تعریف می‌کرد که تمام دغدغه معاون فرهنگی دانشگاه ما تشکیل «انجمن علمی ادبیات غنایی» شده است که با خنده سایرین همراه شد.

* قسمتی از صفوف دانشجویان در محوطه مسقف قرار داشت که پنکه‌های تعبیه‌شده در آنجا، تحمل گرمای هوا را برای آنها سهل می‌کرد.

* پاسدارهای مجموعه بیت رهبری سعی می‌کردند نکاتی را که می‌بایست دانشجویان رعایت کنند را در قالب گفتگوی دوستانه و همراه با لبخند بیان کنند.

* ساعت حدود 5 بود که دانشجویان حاضر در حسینیه، شروع به شعار دادن کردند. «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» اولین شعاری بود که در محوطه حسینیه طنین‌انداز شد و پس از آن شعارهایی همچون «ابالفضل علمدار، خامنه‌ای نگه‌دار»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و غیره داده شد.

* پارچه‌نوشته بزرگی با پس زمینه آبی در قسمت جلویی حسینیه قرار داشت که حدیثی از امیرالمونین(ع) روی آن نقش بسته بود: «العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه/ علم مایه اقتدار است، هرکس آن را بیابد، بوسیله آن پیروز می‌شود و هرکس آن را نیابد، مغلوب می‌گردد».

* در دو طرف حسینیه، پارچه‌نوشته‌هایی مزین به عبارت شریف «فاطمة بضعة رسول الله» نصب شده بود.

* از ساعت 17:15 دقیقه دانشجویان شروع به تمرین سرود کردند و این کار دو مرتبه تکرار شد.

سرودی که دانشجویان در محضر رهبر انقلاب همخوانی کردند

* با پایان تمرین سرود دسته‌جمعی، دانشجویان مجددا شروع به فریاد زدن شعار «ای پسر فاطمه، منتظر شماییم» کردند. هرچند آغاز شعارها توسط دانشجویان پسر بود اما دانشجویان دختر در پاسخ به این شعارها آماده‌تر و باانگیزه‌تر بودند.

* دستنوشته‌ها و تصاویری که در دستان دانشجویان قرار داشت، سوژه خوبی برای عکاسان مراسم بود و جالب آنکه هربار دانشجویان متوجه عکاسی آنها می‌شدند، سعی می‌کردند ژست‌های متفاوتی در برابر دوربین بگیرند.

* ساعت حدود 17:30 رهبر انقلاب وارد حسینیه شد. همزمان با ورود رهبر انقلاب، دانشجویان با گرمی خاصی فریاد زدند: «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و رهبر انقلاب نیز با لبخندی که بر لب داشت، به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

* شعارهای دانشجویان بعد از ورود رهبر انقلاب تا دقایقی ادامه داشت و وقتی صدای قاری قرآن شنیده شد، شعارها نیز به پایان رسید.

* دانشجویان از پشت برگه‌هایی که سرود دسته‌جمعی روی آن نوشته شده بود، نهایتا استفاده را بردند و با خودکار اقدام به نوشتن دلنوشته‌های خود کردند.

* قاری مراسم محسن قاسمی بود که آیاتی از سوره انفال و سوره کوثر را قرائت کرد.

* هنگامی که قرآن قرائت می‌شد، آقا نگاهشان به سوی دانشجویان بود و دانشجویان نیز که متوجه این موضوع بودند، دستنوشته‌های خود را به سمت آقا نشان می‌دادند تا توجه ایشان را به سمت خود جلب کنند.

* قاری قرآن پس از تلاوت خود، به سمت رهبر انقلاب رفت و ضمن روبوسی ثانیه‌هایی را با آقا گفتگو کرد، برخی از دانشجویان با دیدن این صحنه، به آرامی می‌گفتند: «خوش به حال قاری».

*** حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی-فناوری رئیس جمهرو، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی وزیر علوم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه تهران، حجت‌الاسلام رستمی معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم، حجت‌الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد، ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، فراهانی معاون وزیر بهداشت مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و تعدادی دیگر از مسئولین، در این دیدار حضور داشتند.

* مجدالدین معلمی مجری برنامه (دبیر اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان)، از آقا اجازه خواست تا دانشجویان سخنرانی خود را آغاز کنند که در این لحظه رهبر انقلاب در واکنش به این درخواست گفتند: «اجازه نمی‌خواهد، جلسه برای همین تشکیل شده است».

* یکی از تغییرات برنامه امسال نسبت به سال‌های گذشته این بود که تریبون مجری برنامه جداگانه تعبیه شده بود و دلیل این موضوع، مدیریت بیشتر مجری برای کنترل سخنرانی نمایندگان دانشجویان بود.

* اولین سخنران برنامه فرشاد متبوع بود که مجری آن را به خوبی معرفی نکرد. با تذکر دانشجویان در قسمت بعدی توضیحاتی درباره این سخنران ارائه شد.

* هنگام سخنرانی دانشجویان، رهبر انقلاب یادداشت برداری می‌کردند.

* با پایان سخنان فرشاد متبوع، دانشجوی دکترای مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف، رهبر انقلاب خطاب به وی گفتند: «طیب‌الله انفاسکم»

* حسنا جمشیدی که به عنوان دومین سخنران در پشت تریبون قرار گرفته بود، علاوه بر ارائه توضیح درباره گروه جهادی منتظران ظهور، به تمجید از تغییرات صورت گرفته در راس مدیریتی دانشگاه آزاد اشاره کرد و آن را مثبت ارزیابی کرد. وی در قسمتی از سخنرانی خود اظهار کرد: «آیا نباید مدیران کشور و هر فردی که در جمهوری اسلامی ایران به پست و مقام تأثیرگذاری می‌رسد یک روز از سال را در اردوهای جهادی شرکت کند، نه برای گرفتن عکس یادگاری که برای لمس محرومیت و فقر.» این اظهارات جمشیدی موجب شد دانشجویان برای اولین بار در این دیدار از لفظ «احسنت» استفاده کنند.

* پس از این، مجری برنامه درخواست کرد هنگام سخنرانی نمایندگان سکوت رعایت شود و کسی به ابراز احساسات نپردازد که در این لحظه دانشجویان در اعتراض به این درخواست فریاد زدند: «احسنت»

* نیروهای مسلح، قوه قضائیه، صدا و سیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله نهادهایی بودند که بارها و بارها مورد انتقاد نمایندگان دانشجویان قرار گرفتند.

* حسین اخگرپور، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، که به عنوان سومین سخنران پشت تریبون رفته بود، در قسمتی از سخنانش به انتقاد از «تادا» پرداخت.

* مجری برنامه، پس از پایان سخنان دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، نام وی را اشتباها «عسکرپور» خواند که با تذکر دانشجویان آن را تصحیح کرد.

* اغلب سخنرانی‌های دانشجویان به موقع تمام می‌شد و نیازی به تذکر مجری برنامه نبود.

* وقتی نماینده نشریات دانشجویی سخنرانی خود را کمی طولانی کرد و از وقت تعیین شده عبور کرد، مجری برنامه با لحنی کنایه‌آمیز به وی گفت: شما که از قانون‌مداری حرف می‌زنید بهتر بود قانون را رعایت می‌کردید.

* اعتراضات دانشجویان دانشگاه صنعت نفت از جمله موضوعاتی بود که از سوی معتمدنژاد دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی مطرح شد.

* از موضوعات جالبی که اسماعیل کوهی مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت آن را مطرح کرد، موضوع «اقناع‌سازی عمومی» بود که ابعاد آن را به خوبی تشریح کرد.

* موضوع فیلترینگ تلگرام نیز از دیگر موضوعاتی بود که در متن سخنان نماینده دفتر تحکیم وحدت به آن اشاره شده بود.

* در قسمتی از برنامه دانشجویان درخواست کردند تا برنامه پس از افطار نیز ادامه داشت باشد که در این لحظه رهبر انقلاب به مزاح گفتند: «آقایان از کیسه خلیفه می‌بخشند» که با خنده دانشجویان همراه شد.

* هرچند پیش‌بینی می‌شد این مراسم پس از افطار نیز ادامه داشته باشد اما با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا توسط رهبر انقلاب و صرف افطاری، برنامه به اتمام رسید.

* حاشیه نگاری از مرتضی باجلان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top