تاریخ انتشار: شنبه 1397/03/12 - 14:36
کد خبر: 267799

کتاب «انقلاب صنعتی چهارم(اینترنت اشیا صنعتی)» +دانلود

کتاب «انقلاب صنعتی چهارم(اینترنت اشیا صنعتی)» +دانلود

اینترنت اشیا و به موازات آن اینترنت اشیا صنعتی در چند سال اخیر به یکی از موضوعات داغ و جذاب دنیای فناوری تبدیل شده است. مشاوران عالی شرکت‌ها همواره سعی می‌کنند در زمان معرفی این صنعت به سازمان‌ها بیشتر روی مدل‌های تجاری و بهره‌وری عملیاتی این فناوری مانور دهند. در حالی که این مدل تعریف ممکن است در ظاهر محاسنی داشته باشد اما واقعیت این است که بیشتر جنبه سخن‌وری داشته و بیشتر برای تشنه کردن مدیرانی در سطوح عالی برای متمایل شدن به این صنعت برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  در حالی که این مدل تعریف ممکن است در ظاهر محاسنی داشته باشد اما واقعیت این است که بیشتر جنبه سخن‌وری داشته و بیشتر برای تشنه کردن مدیرانی در سطوح عالی برای متمایل شدن به این صنعت برگزار می‌شود.

نام کتاب:  انقلاب صنعتی چهارم (Industry 4.0 The Industrial Internet of Things)

نویسنده: السدیر گیلکریست (Alasdair Gilchrist)

سال انتشار: 2016

ناشر: انتشارات Apress

تعداد صفحات: 259

شابک: 978-1-4842-2046-7

دانلود

واقعیت این است که برخی از مشاوران سازمان‌ها نادانسته یا به عمد این موضوع را به مدیران متذکر نمی‌شوند، در کنار مزیت‌های رقابتی که اینترنت اشیا (صنعتی) برای سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد اما در عین حال ممکن است دردسرهایی را برای مصرف‌کنندگان به وجود آورد. این دردسر از آن جهت به وجود می‌آید که مصرف‌کننده نهایی ممکن است با محصولات هوشمندی روبه‌رو شود که به دلیل پیچیدگی‌های بیش از حد کار با این تجهیزات را سخت می‌کند. بر همین اساس السدیر گیلکریست نویسنده کتاب اینترنت اشیا چهارم سعی کرده است دورنمایی روشن و شفاف از مزایای بالقوه و معایب مستتر در این فناوری را تشریح کند. نویسنده در این کتاب سعی کرده است به شکل مختصر اما دقیق به تشریح اطلاعات فنی بپردازد که سازمان‌ها برای استقرار و پیاده‌سازی یک شبکه اینترنت اشیا ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشد. کتاب یاد شده در پانزده فصل سعی کرده است نحوه طراحی و پیاده‌سازی مدل تجاری اینترنت اشیا را شرح دهد.

فصل اول این کتاب همراه با تاریخچه‌ای از اینترنت اشیا و فناوری‌های کلیدی اینترنت اشیا همراه است. فصل دوم نحوه ورود اینترنت اشیا به صنایع مختلف و تاثیرگذاری این فناوری روی سازمان‌ها را در قالب پژوهش‌های انجام شده مورد بررسی قرار داده است. بهداشت و درمان، صنعت نفت و گاز، دفاتر هوشمند و خرده‌فروشی‌ها صنایعی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. فصل سوم به شما نشان می‌دهد چطور نوآوری‌ها و ابداعات فنی که به واسطه اینترنت اشیا پدید آمده‌اند تحولی بنیادین در کسب‌وکار‌ها به وجود آورده‌اند. این فصل همچنین گریزی به حس‌گرها و ارتباطات بهتر تجهیزات با یکدیگر داشته است. حس‌گرهایی که با کوچک‌تر شدن توانسته‌اند به درون لباس‌ها و حتا بدن انسان‌ها نفوذ کنند. فصل چهارم نقش فناوری بی‌سیم، استانداردهای موجود و پروتکل‌های ارتباطی، تفاوت میان SDN و NFV، گوشی‌های هوشمند، بزرگ داده‌ها، یادگیری ماشین، واقعیت مجازی، چاپ سه بعدی و تعامل و تقابل مردم با مفهوم خودکارسازی را مورد بررسی قرار داده است.

فصل پنجم معماری مرجع اینترنت اشیا را مورد بررسی قرار داده و به تشریح مولفه‌هایی همچون ارتباطات، مدل‌سازی، مدیریت دارایی‌ها، توپولوژی‌ها و ویژگی‌های کلیدی که یک سامانه به آن‌ها نیاز دارد پرداخته است. فصل ششم نگاهی جالب به فرآیند طراحی سامانه‌های اینترنت اشیا داشته و اینترنت اشیا صنعتی را تعریف کرده است. در ادامه به سراغ مفاهیم مرتبط با اقتصاد عمودی و موضوعاتی همچون اینترنت اشیا تجاری، اینترنت اشیا سازمانی، اینترنت اشیا مصرفی، اینترنت اشیا صنعتی رفته است فصل هفتم، سعی کرده است اطلاعاتی که یک سازمان در ارتباط با پروتکل‌ها و شبکه‌های ارتباطی به آن‌ها نیاز دارد را پوشش دهد. در این فصل با اطلاعات زیربنایی در ارتباط با پروتکل‌ها آشنا خواهید شد. فصل نهم به سراغ مفاهیم مرتبط با طراحی نرم‌افزار رفته است. در ادامه در فصل دوازدهم موضوع تامین امنیت تجهیزات اینترنت اشیا و در فصل پانزدهم نقشه راهی از آن‌چه در کتاب مورد بررسی قرار گرفته به شما نشان می‌دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top