تاریخ انتشار: شنبه 1397/03/12 - 19:01
کد خبر: 267835

وضعیت ذخیره آب سدهای تهران

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات‌ آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران میزان ذخایر فعلی آب پشت سدهای تهران را ۸۱۷میلیون مترمکعب اعلام کرد، در صورتی که در روز مشابه سال قبل، یک‌میلیارد و ۱۱۲میلیون مترمکعب آب پشت سدهای تهران ذخیره شده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد شهریاری مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات‌ آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص آخرین وضعیت ذخایر آبی سدهای تهران گفت: در حال حاضر مجموع آب ذخیره‌شده در مخازن سدهای پنجگانه تهران که وظیفه تأمین آب شرب تهران را به‌عهده دارند، 817 میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه "میزان ذخیره آب در سدهای پنجگانه تهران در زمان مشابه سال قبل یک میلیارد و 112 میلیون مترمکعب بود"، گفت: مقایسه میزان ذخایر امسال و میزان ذخایر سدها در روز مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که حجم آب پشت سدهای تهران در سال جاری نسب به سال گذشته کاهشی 295 میلیون مترمکعبی داشته است.

وی افزود: آخرین وضعیت تفکیکی سدهای تهران که در روز یازدهم خردادماه اندازه‌گیری و استحصال شده بدین صورت است که میزان ذخایر آب پشت سد امیرکبیر 177 میلیون مترمکعب، سد لتیان 67 میلیون مترمکعب، سد لار 91 میلیون مترمکعب، سد طالقان 318 میلیون مترمکعب و سد ماملو 165 میلیون مترمکعب است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات‌ آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با ابراز اینکه "ذخایر برفی تهران به صفر رسیده است"، گفت: در 11 روز ابتدایی خرداد در سال گذشته بارش نداشتیم اما در سال جاری شاهد بارندگی بودیم، اما با وجود این امسال میزان ورودی آب به رودخانه‌ها و مخازن سدهای تهران در خرداد ماه نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشت، چرا که امسال ذخیره برفی برای آب شدن نداریم اما در سال گذشته آب شدن ذخایر برفی به افزایش دبی رودخانه‌ها و افزایش ورودی آب به سدها می‌انجامید.

وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تا امروز در مجموع در تهران شاهد بارش‌هایی به‌میزان 234 میلی‌متر بودیم که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد کاهش و نسبت به متوسط بلندمدت 10 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه حجم مخزن سد کرج 205 میلیون مترمکعب است، کاهش 295 میلیون مترمکعبی ذخایر آب پشت سدهای پنجگانه تهران نسبت به روز مشابه سال قبل، نشان می‌دهد که در تهران تقریباً به‌اندازه 1.5 برابر سد کرج آب کمتر از پارسال داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top