تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/03 - 17:12
کد خبر: 270247

رونمایی از کتاب «زندگی و زمانه شهید بهشتی»

حجت الاسلام زائری اظهار کرد: با توجه به اینکه بنده در ابتدای مراحل تولید این اثر حضور داشتم، اکنون شاهد اسناد و تصاویر ویژه‌ای هستیم که خود بنده برای نخستین بار است که آنها را می بینم. و عکس های زیادی که در این کتاب بدان ها استناد شده برای اولین بار است که منتشر میشود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست خبری "سرچشمه انقلاب" به مناسبت بزرگداشت شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانشان در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد. در ابتدای این نشست خبری که با حضور مسئولان این مجموعه و پژوهشگران عرصه تاریخ انقلاب اسلامی برگزار شد، از کتاب "زندگی و زمانه شهید دکتر بهشتی" تالیف جعفر شیرعلی نیا و پوستر مناسبتی این بزرگداشت رونمایی شد.

حجت الاسلام زائری مدیرعامل سابق مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب در رونمایی از این کتاب با ارائه گزارشی از نحوه جمع آوری اسناد و عکس های مرتبط با زندگی شهید بهشتی که بیش از دو سال زمان برده است گفت: از ویژگی های این کتاب میتوان به تبیین مقام واقعی شهید بهشتی ورای تصویر کلیشه ای که در قریب به چهل گذشته از این شهید معرفی شده، اشاره کرد. همچنین اسنادوی بیان کرد: حدود سه سال پیش بود که برای نخستین بار درباره تولید این اثر صحبت‌هایی مطرح شد، اینک با توجه به آثار گذشته این نویسنده باید بگویم که این اثر نیز همچون آثار قبلی او، اثری شایسته و ارزشمند است.

مدیر عامل سابق مجموعه سرچشمه انقلاب با بیان اینکه کار پژوهشی این اثر فرایند طولانی را طی کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بنده در ابتدای مراحل تولید این اثر حضور داشتم، اکنون شاهد اسناد و تصاویر ویژه‌ای هستیم که خود بنده برای نخستین بار است که آنها را می بینم. و عکس های زیادی که در این کتاب بدان ها استناد شده برای اولین بار است که منتشر میشود.

در ادامه جعفر شیرعلی نیا به عنوان مولف و مدیر تیم تحقیقات "زندگی و زمانه شهید بهشتی" گفت: تمام تلاش این تیم، تلاش برای جمع آوری تمام اسناد و عکس های موجود و همچنین مصاحبه با افراد از جریانات سیاسی مختلف و همچنین خانواده این شهید بوده است. این مصاحبه ها سبب گردید در نهایت از دل روایت های مختلف از زندگی شهید بهشتی برداشتی جامع از دیدگاه های سیاسی و اندیشه های بنیادین وی به خواننده منقل شود. همچنین راستی آزمایی اسناد و عکس ها نیز یکی از متد بررسی تاریخی است که سعی شده است به طور گسترده در دوره جمع آوری مدارک مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این کتاب به شایستگی به مقام شهید بهشتی پرداخته است، اظهار کرد: شأن و جایگاه شهید بهشتی آنقدر زیاد است که هر کار و فعالیتی درباره ایشان دارای قصور است، اما این کتاب را می‌توان اثری ارزشمند در این زمینه به شمار آورد.

این فعال فرهنگی یادآور شد: وقتی شناسنامه این کتاب را بررسی می‌کنیم، شاهد حضور و مشارکت نهادها و موسسات فرهنگی بسیاری با مدیریت نویسنده این کتاب هستیم.

در ادامه این نشست دکتر گلشناس مدیر عامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، مهمترین ماموریت این مجموعه در سال جاری را راه اندازی مرکز بهشتی پژوهی در قالب معاونت آموزش این مجموعه دانست. وی سه ماموریت این مرکز را پاسخگویی به نیازهای کلان جامعه براساس اندیشه های شهید بهشتی، انسچام بخشی به اندیشه شهید بهشتی از میان اسناد گوناگون و پراکنده و در نهایت تحلیل و مستند سازی این اندیشه ها در قالب ارائه اولین سیر مطالعاتی شهید بهشتی دانست.

وی ضمن ارائه لیست برنامه های تدوین شده برای هفته بزرگداشت شهید بهشتی و یارانش گفت: ما در هفت عنوان برنامه ها را از دوم تیر برنامه ریزی کردیم. بخش اول همایش و بزرگداشت در روز پنجم تیر با عنوان منافقین و ترور یک ملت است. برنامه بعدی ششم تیر از ساعت18 تا20 با سخنرانی معاون اول قوه قضاییه است. برنامه های بعدی رویکرد تبیینی دارد که یک سری مشارکت ها با کتابخانه ها،مدیران ارشد نظام و همچنین برنامه هایی همچون رونمایی از پوسترها و تهییه منابع کتابخانی خواهیم داشت.

وی سپس گفت: با توجه به امکاناتمان هر روز از ساعت 18تا 20 فیلم با محوریت شهدای ترور هفتم تیر فیلم پخش خواهیم کرد. افتتاحیه نمایشگاه چشمه سرخ هم توسط رئیس بنیاد شهید اتفاق خواهد افتاد. روز هفتم تیر با مشارکتی که با معاونت فرهنگی قوه قضاییه داشتیم از کتابی با آثار و اسناد مربوطه که خیلی از آنها برای اولین بار منتشر می شود رونمایی می‌کنیم. در روز ششم تیر از گروه سرود در رابطه با واقعه هفتم تیر رونمایی می کنیم. آلبوم صوتی با شش قطعه آماده شده است. جمع آوری آثار مردمی هم به صورت فراخوان اعلام شده است. در پایان این برنامه ها که ختم به ترور شهید صدوقی می شود اختتامیه ای در قم خواهیم داشت.

در ادامه از پوستر پویش "#شیفتگان_خدمتیم" و همچنین آلبوم صوتی تهیه شده در این مجموعه به مناسبت شهادت دکتر بهشتی و یارانش رونمایی شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top