تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/04/14 - 01:23
کد خبر: 271665

۱۵۱ دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شدند

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تا کنون ۱۵۱ دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شده اند که تا پایان تابستان جاری، اکثر دستگاه ها به این مرکز متصل خواهند شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ رسول سراییان در نشست هم اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سراسر کشور اظهار داشت: تا پایان سال گذشته حدود ۱۰۳ میلیون تراکنش بر بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات صورت گرفته که بیانگر میزان حجم صرفه جویی های صورت گرفته در این حوزه است.

وی افزود: فراهم کردن زیرساخت های ملی و امن و پایدار دولت هوشمند بر بستر شبکه ملی اطلاعات و امکان ارائه خدمات بیشتر در همه وقت و همه جا از جمله ماموریت های سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

سرائیان خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز زیرساخت های لازم از جمله مرکز ملی تبادل اطلاعات پیاده سازی شده که بر بستر آن خدمات به متقاضیان ارائه می شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به محور های اصلی فعالیت سازمان فناوری اطلاعات در سال جاری تصریح کرد: توسعه بازار فناوری اطلاعات، دولت هوشمند و الکترونیکی کردن خدمات، نوآوری و کارآفرینی، زیرساخت توسعه محتوا و کسب و کار بستر شبکه ملی اطلاعات و امنیت از جمله محورهای فعالیت سازمان در سال ۹۷ محسوب می شود.

وی با بیان اینکه قانون برنامه ششم اهداف مشخصی برای الکترونیکی شدن خدمات تعریف کرده است ادامه داد: بر اساس قانون و تا پایان برنامه ششم توسعه، ۱۰۰ درصد خدمات دولت باید الکترونیکی شده و ۱۲ درصد مراجعات مردم به دستگاه ها کاهش یابد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس به صورت فصلی و بر اساس شاخص های موجود، خدمات دستگاه ها ارزیابی و میزان الکترونیکی شدن آن ها به نهادهای ذی ربط گزارش می شود.

دکتر سرائیان با اشاره به روند تحول اقتصادی در دنیا تصریح کرد: با ورود اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات به حوزه صنعت، شاهد رشد خلق ثروت در دنیا بوده ایم. براین اساس، در حال حاضر، خدمات، تنها حوزه ای است که از یک سو موجب افزایش اشتغال شده و از سوی دیگر محور اصلی خلق ثروت محسوب می شود که بستر رشد آن، فناوری اطلاعات است.

وی خاطرنشان کرد: تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال از محورهای اصلی فعالیت وزارت ارتباطات است که محور اصلی تحول دیجیتال بهره وری بوده و این مهم تنها با فناوری اطلاعات امکان تحقق خواهد داشت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: امکان ایجاد خلق ثروت در همه شهر ها و شهرستان ها از مزیت های فناوری اطلاعات است و با بهره گیری مناسب از این فناوری و توسعه خدمات، امکان رسیدن به بازار ۱۲۱ هزار میلیارد تومانی محقق خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top