تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/27 - 19:05
کد خبر: 278398

آمادگی برای هک شدن خودران‌ها

دستگا‌ه‌های متصل و هوشمند همه‌جا خواهند بود. اگر از سال‌ها پیش ما از طریق کامپیوترهای رومیزی و تلفن همراه به اینترنت متصل می‌شدیم تا چند سال آینده نه تنها اتصال خودروها به اینترنت به امری طبیعی تبدیل خواهد شد، بلکه خودروها و ابزارهای روزمره دیگری که از آن‌ها استفاده می‌کنیم آنچنان هوشمند خواهند شد که در بسیاری از موارد بی‌نیاز از نظارت ما به وظایف خود عمل خواهند کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ استفاده از خودران‌ها و خودروهای متصل به اینترنت در حال گسترش است و در نتیجه خطرات مربوط به امنیت سایبری این خودروها نیز به‌طور جدی‌تری مطرح می‌شود. شناسایی این خطرات و یافتن راهکارهای مناسب برای مقابله با آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. خودروهای متصل به اینترنت راحتی و امکانات زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهند. آن‌ها امکان ارتباط زنده و مبتنی بر مکان را بین رانندگان و عابران پیاده فراهم کرده و از این طریق کمک زیادی به افزایش سطح امنیت جاده‌ها می‌کنند. از سوی دیگر، این متصل بودن خودرو به سایر خودروها و حتی زیرساخت‌های حمل‌ونقل، این توانایی را به خودرو می‌دهد که وضعیت محیط اطراف خود را پایش کرده، موانع موجود در جاده را شناسایی کند و از حوادث رخ داده مطلع شود و بر اساس این داده‌ها، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط خودروها، استراتژی‌‌های بازاریابی خود را بنا کنند. بااین‌حال محققان هشدار می‌دهند به همان نسبت که این خودروها به انواع نرم‌افزارها و قابلیت‌های اینترنتی مجهز می‌شوند، در معرض خطرات سایبری، مشابه آنچه کامپیوترها و تلفن‌های همراه با آن‌ها مواجه هستند نیز قرار می‌گیرند.

آمادگی برای هک شدن
Maanak Gupta دانشجوی دکترای دانشگاه تگزاس می‌گوید: «ما تلاش می‌کنیم تا مانع سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود در چنین ابزارهایی شویم. برای خودروهای هوشمند هم هنوز باید از خود بپرسیم به چه کسی اعتماد کنیم و چطور اعتماد کنیم.» او در مطالعه‌ای جدید با محققان دانشگاه تگزاس و انستیتوی امنیت سایبری UTSA به بررسی خطرات مربوط به امنیت سایبری برای نسل جدید ابزارهای هوشمند نظیر خودران‌ها و خودروهای متصل به اینترنت پرداخته‌ است. Gupta می‌گوید: «اینترنت اشیا فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار ما قرار می‌دهد اما به همان اندازه هم تهدیدات سایبری، پیامدهای جدی برای خودروهای هوشمند به همراه خواهد داشت؛ خطراتی نظیر این‌که یک مهاجم از راه دور و در میانه راه، کنترل فرمان خودرو را به دست بگیرد یا آن را خاموش کند. در انواع حملاتی که چنین خودروهایی را تهدید می‌کند هیچ محدودیتی وجود ندارد».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top