تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/06/07 - 12:20
کد خبر: 279971

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

نیاز دانشجویان علوم پزشکی به ۱۸۳ خوابگاه جدید

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از نیازسنجی خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: ما تا این سال به ۱۸۳ خوابگاه جدید نیاز داریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر محمدرضا فراهانی در نشست خبری معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت افزود: دانشگاه های علوم پزشکی نیاز خودشان را به خوابگاه اعلام کرده اند و با توجه به تعداد خوابگاه های فرسوده و نیازسنجی صورت گرفته، ۱۸۳ خوابگاه باید احداث شود.

وی افزود: از این تعداد حدود ۱۰۶ مورد خوابگاه ۴۰۰ نفره با متراژ ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع و ۷۷ مورد خوابگاه ۲۰۰ نفره با متراژ ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع است.

فراهانی خاطرنشان کرد: فراخوانی برای این موضوع اعلام کرده ایم تا سرمایه گذاران خودشان این خوابگاه ها را بسازند و به صورت اجاره به شرط تملیک به دانشگاه ها واگذار کنند. با توجه به تبصره ماده ۱۹ بودجه سال ۹۷ که بخش خصوصی می تواند پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند و یا حوزه های جدید را آغاز کند، یک میلیون متر مربع برای بیش از ۶۰ هزار نفر امکان ساخت و ساز در حیطه خوابگاه های علوم پزشکی وجود دارد.

وی افزود: حجم این سرمایه گذاری ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که در صورتی که بخش های خصوصی از این موضوع استقبال نکنند، مذاکراتی با یکی از بانک ها داشته ایم تا از آنها برای احداث خوابگاه کمک بگیریم.

فراهانی با اشاره به برنامه های معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از شهریور سال ۹۶ تا شهریور سال ۹۷ گفت: در حوزه ورزش هزار دانشجو، کادر فنی، سرپرستان و داوران در سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور دارند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: سال گذشته دوازدهمین دوره المپیاد دانشجویان دختر در شهرکرد با حضور ۲ هزار و ۴۰۰ نفر برگزار شد.

فراهانی خاطرنشان کرد: سال گذشته در اسفندماه سومین دوره ورزش های همگانی ویژه پسران با حضور هزار و ۵۰۰ نفر برگزار شد و امسال چهارمین دوره ورزش های همگانی ویژه دانشجویان دختر در خزرآباد برگزار خواهد شد.

وی از ایجاد انجمن های دانشجویی ورزشی در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: ما در حیطه فعالیت های دانشجویی سعی داریم کارها را به نهادهای دانشجویی واگذار کنیم و از همین رو آیین نامه انجمن های دانشجویی ورزشی شهریورماه به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت های حوزه فرهنگی در وزارت بهداشت گفت: دو نشست دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی به منظور توانمندسازی نهادهای فرهنگی و ایجاد استارت آپ های فرهنگی در دانشگاه ها و همچنین تشکیل مجامع تخصصی فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی به میزبانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰ نفر از فعالان نشریات دانشجویی وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد در این جشنواره شرکت کردند و ما توانستیم پس از آن انتخابات خانه نشریات و نمایندگان دانشجویی در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی را برگزار کنیم.

فراهانی با اشاره به تدوین آیین نامه انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: این آیین نامه برای انجمن های علمی اساتید و نخبگان پیش از این وجود داشت و همچنین در حوزه وزارت علوم، دانشجویان از امکان تشکیل انجمن علمی  دانشجویی برخوردار بودند اما در وزارت بهداشت آیین نامه ای برای فعالیت دانشجویان در این حوزه وجود نداشت.

وی افزود: پس از تصویب و ابلاغ آیین نامه انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی، این موضوع با استقبال مواجه شد و اکنون ۱۰ هزار دانشجو عضو ۵۷۰ انجمن علمی شده اند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در پاسخ به مهر در خصوص وجود همپوشانی میان انجمن های علمی دانشجویی و کمیته تحقیقات دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: کمیته تحقیقات نهاد مستقل دانشجویی نیست، بلکه زیرنظر معاونت پژوهشی دانشگاه فعالیت می کند. این حق دانشجویان بود که از یک نهاد مستقل بهره بگیرند به همین منظور ما انجمن های علمی را تشکیل دادیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از موازی کاری بین این دو گروه، تفاهم نامه ای با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت منعقد می شود تا امکان فعالیت هر دو گروه به صورت مشخص و با توانمندی بالا فراهم شود.

فراهانی از تصویب ۱۶ میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: این مصوبه در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: در حوزه خوابگاه های علوم پزشکی ما ابتدای سال ۹۲، ۸۸۲ هزار متر مربع فضای خوابگاهی داشتیم که با بهره برداری از ۱۰۸ هزار متر مربع فضای جدید اکنون به ۹۹۰ هزار متر مربع فضای خوابگاهی رسیده ایم که این میزان ۱۲ درصد رشد را در ۵ سال نشان می دهد.

فراهانی گفت: ۱۲ مورد سالن غذاخوری به متراژ ۱۳ هزار متر مربع ساخته ایم و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به عملکرد معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت در حوزه تربیت بدنی و فضاهای ورزشی دانشجویی گفت: مجموع متراژ فضای ورزشی خوابگاه ها از ۲۶ هزار متر مربع سال ۹۲ به ۳۱ هزار متر مربع سال ۹۷ رسیده و ۱۹.۲ درصد رشد داشته است.

فراهانی افزود: مجموعه ورزشی روباز از ۲۰۲ هزار متر مربع با ۵ درصد رشد به ۲۱۶ هزار متربع رسیده است. مجموعه ورزشی سرپوشیده از ۱۲۲ هزار متر مربع به ۱۷۴ هزار متر مربع رسیده که ۴۳ درصد رشد داشته است. همچنین مجموعه متراژ استخرهای دانشگاهی با ۴۵ درصد رشد از ۲۴ هزار متر مربع به ۳۵ هزار متر مربع رسیده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top