تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/06/11 - 17:23
کد خبر: 280429

گفتگویی «خبرنامه دانشجویان ایران» با یکی از دانشجویان معترض به دریافت شهریه دروس جبرانی؛

دولت تنها یارانه ۲۸ واحد را پرداخت می‌کند و مابقی پای دانشجو است!

دولت تنها یارانه ۲۸ واحد را پرداخت می‌کند و مابقی پای دانشجو است!

در جلسه با خضری مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه، همین نکات مطرح شد که چرا در دفترچه انتخاب رشته از رایگان بودن دروه های روزانه صحبت شده است اما در عمل و پس از ثبت نام شما اجبارا دروس جبرانی آن هم با پرداخت شهریه را برای دانشجویان به روی سایت قرار میدهید.

یکی از دانشجویان معترض دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیرامون نتایج تجمع اعتراضی به پرداخت اجباری دروس جبرانی گفت: هیچ نتیجه ای از این اعتراضات قانونی برای دانشجویان به همراه نداشت.

او افزود: هیات امنا یک مصوبه ای دارد که تحصیل شهریه بابت دروس جبرانی در راستای آن صورت میگیرد که این در مغایرت با اسناد بالا دستی است

این دانشجو در همین رابطه می‌گوید: در واقع صحبت ما هم پیرو این موضوع است که این مصوبه برخلاف اسناد بالا دستی است و کاملا غیر قانونی است.

او خاطرنشان کرد: هیچ کدام از دانشجویان موافق  دروس جبرانی نیستند و حالا که این دروس ارائه شده است شهریه چه معنایی دارد، این سیاست دانشگاه عمر ما را تلف کرده است!

این دانشجو در پاسخ به سوالی پیرامون مطالبه فعلی دانشجویان از دانشگاه گفت: ما فقط میخواهیم این یک موصبه حذف شود تا دانشجویان دچار سردرگمی و پرداخت شهریه نشوند.

او اظهار داشت: ما در جلسه ای یک و نیم ساعته با حسنی معاون آموزشی دانشگاه صحبت هایی با محوریت شهریه بابت دروس جبرانی را مطرح کردیم، اما واقعیت امر این است که صحیت و جواب منطقی از وی دریافت نکردیم.

بیشتر بخوانید// واکنش رئیس دانشگاه تهران به اعتراض دانشجویان به شهریه دروس جبرانی

وی تاکید کرد: چکیده صحبت معاون آموزشی دانشگاه این بود که که دولت بابت 28 واحد یارانه پرداخت میکند که شما رایگان تحصیل کنید! اما بابت دروس جبرانی وظیفه ی خود دانشجو است که شهریه دروس خود را پرداخت کند!

سومین روز تجمع دانشجویان دانشگاه تهران مقابل دفتر ریاست دانشگاه

این دانشجوی دانشگاه تهران ضمن انتقاد از این سیاست دانشگاه گفت: مشکلات زیادی برای دانشجویان به وجود آمده است برای مثال دروس جبرانی که معادل 6 تا 8 واحد است یک ترم را به خودش اختصاص میدهد این سنوات دانشجویانرا بالا میبرد.

وی در پایان عنوان کرد: اما سوال اساسی این است که دانشجویی که رتبه 1 کنکور سراسری است و تمام تست های خودش را بالای 70 درصد زده، چطور دانشگاه به این تشخصی میرسد برای این طیف هم دروس جبرانی برگزار کند؟ واقعیت این است که این سیایت به بچه ها تحمیل و بدون رضایت همه ی دانشجوها نیز میباشد، در حالی که در دفترچه انتخاب رشته هیچ نشانه ای از این سیاست عجیب دانشگاه به چشم نمیخورد و ما هم در جلسه با خضری مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه، رایگاه بودن تحصیل برای دانشجویان روزانه را یادآور شدیم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، چندی قبل جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به دلیل اخذ شهریه برای دروس جبرانی در مقابل معاونت آموزشی این دانشگاه تجمع کردند.(اینجا بخوانید)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top