تاریخ انتشار: 03 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2810

قند رژیمی از پنیر ضایعاتی

در این راستا هزار 292 اختراع و نوآوری در بخش کشاورزی نیزثبت شده است که یک اقدام بی‌نظیر در تحقیقات کشارزی کشور به شمار می‌رود.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در راستای اصلاح الگوی مصرف، پژوهشگران ایرانی از 100 هزارتن آب پنیر ضایعاتی کارخانه‌های لبنی قند رژیمی با ارزش افزوده بالا تولید کردند.

به گزارش« خبرنامه دانشجویان ایران » به نقل ازفارس، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: یکی از نوآوری‌های تحقیقی ، آموزشی وترویجی بخش کشاورزی این است که میانگین تعداد پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی و در دست اجرای بخش کشاورزی در طول سه سال گذشته در هر سال حدود 4 هزار و 300 عنوان بود، در حالی که طی این مدت 5 هزار و 752 طرح تحقیقاتی نیز خاتمه یافته است.

در این راستا هزار 292 اختراع و نوآوری در بخش کشاورزی نیزثبت شده است که یک اقدام بی‌نظیر در تحقیقات کشارزی کشور به شمار می‌رود.

توسعه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی در عرصه کشاورزی در طول سه سال گذشته، شاهد نوآوری فراوان بوده است، از جمله می‌توان به تولید نوع جدید واکسن ضد تب مالت که از بیماری‌های مهم قابل انتقال از دام به انسان است نام برد.

بر اساس این گزارش، تولید قند رژیمی دارای ارزش افزوده بالا از 100 هزارتن آب پنیر ضایعاتی کارخانه‌های لبنیات و تولید چوب مصنوعی MDF از شاخه‌های هرس شده نخل و ساقه‌های باگاس نیشکر از دیگر دستاوردهای تحقیقات کشاورزی به شمار می‌رود.

بنابر این گزارش، تولید انواع داروی گیاهی از گیاهان دارویی موجود در کشور از جمله داروی ضد هپاتیت از گیاه خار مریم، استفاده از فناوری‌ نوین از جمله انرژی هسته‌ای در تولید بذرهای جدید با عنوان بذر جو هسته‌ای که در اراضی شور و خشک کویری، عملکرد بسیار خوب در حد 2/5 تن در هکتار داشته است.

برپایه اعلام وزارت جهاد کشاورزی، در بخش نوآوری آموزشی نیز برای نخستین بار در کشور، در طول سه سال گذشته هر ساله به طور متوسط 13 هزار نفر از فرزندان کشاورزان روستایی برای آموزش فنون علمی کشاورزی در هنرستان‌های فنی کشاورزی در سراسر کشور جذب شده‌اند.

امروزه اهمیت توسعه روستایی و نقش حیاتی آن در پیشبرد اهداف کلان کشورها، به ویژه کشورهای در حال رشد بر هیچ کس پوشیده نیست و باور کارشناسان و دست‌اندرکاران امر بر این است که تحقق این مهم بیش از هر چیز در گرو توسعه و مدیریت صحیح منابع انسانی است.

در این راستا آموزش و ترویج در بخش کشاورزی توانسته است با رونق بخشی به کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان، تسهیل پذیرش فناوری نوین و به کارگیری روشهای علمی کشاورزی توسط تولیدکننده و بهره‌برداران بخش، توانمندی روستاییان برای استفاده بهینه از نیروها و استعدادها را شکوفا ساخته و به ارتقای توان تولیدی محصولات کشاورزی در کشور منجر شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top