تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/06/25 - 00:20
کد خبر: 282217

جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی اکبر اختری، رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص بین المللی شدن این دانشگاه گفت: معاونت دانشجویی در سال گذشته چندین بار از دانشگاه صنعتی کرمانشاه بازدید کرد و امکانات آزمایشگاه و کلاس ها، سطح کیفی آموزش، شرایط علمی و تعداد رشته‌ها و هیات علمی دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و اکنون نزدیک به سه ماه است که این دانشگاه بین المللی شده و دانشجوی خارجی می‌پذیرد.
اختری افزود: دانشگاه صنعتی کرمانشاه در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی بین المللی می‌پذیرد و پس از انجام مصاحبه علمی و اعلام پذیرش یا عدم پذیرش اقدام به ثبت نام این دانشجویان می‌کند.
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به شرایط جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه اظهار داشت: دانشجو‌یان خارجی باید متقاضی یکی از رشته‌های موجود در دانشگاه باشند و ثبت نام این افراد همزمان با ورودی‌های جدید صورت می‌گیرد؛ البته برای آموزش این دانشجویان از ظرفیت خود دانشگاه استفاده می‌شود و قرار نیست که برای آن‌ها کلاس‌های مجزایی برگزار شود.
وی در خصوص نرخ شهریه دانشجویان خارجی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نرخ شهریه دریافتی از دانشجویان بین المللی را تعیین می‌کند و ما براساس آن نسبت به اخذ شهریه از این افراد اقدام می‌کنیم. شهریه این دانشجویان دلاری است، اما با توجه به شرایط کنونی اقتصاد ایران، هیات امنایی دانشگاه تصمیم به اخذ ریالی شهریه گرفته است.
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه اضافه کرد: اکثر دانشگاه‌های بین المللی در هر ترم ۴ هزار دلار از دانشجویان خارجی دوره کارشناسی، شهریه اخذ می‌کنند؛ اما دانشگاه صنعتی کرمانشاه کف این مبلغ را در نظر گرفته و این امکان را فراهم کرده که حتی پرداخت‌ها به صورت ریالی انجام شود.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه این آمادگی را دارد که دانشجوی مشترک نیز پرورش دهد و امیدوار است که بتواند دانشجویان خارجی را از کشور‌های دانمارک، ترکیه، هلند و پرتقال جذب کند و محدودیتی برای حضور ملیت‌های مختلف در این دانشگاه وجود ندارد.
اختری با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه، باید ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در کشور داشته باشیم، گفت: اکنون این آمار کمتر از ۲۰ هزار است و فاصله زیادی با این هدف داریم.
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top