تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/27 - 03:39
کد خبر: 282584

مشکل جدی دانشجومعلمان ۹۷

داوطلبان پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۹۷ نسبت به تقسیم‌بندی خودمعترض هستند به گونه‌ای که برخی در شهرهایی که انتخاب کرده‌اند،‌نمی‌توانند ادامه تحصیل بدهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طاهر روشندل معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش " بسیاری از پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان در کنکور 97 نسبت به تقسیم‌بندی خود در پردیس‌های این دانشگاه معترض هستند به گونه‌ای که فرد هنگام انتخاب رشته پردیس شیراز را انتخاب کرده است اما حالا دانشگاه به او می‌گوید باید به کازرون برود، چرا شیوه تقسیم‌بندی دانشجو معلمان بدین صورت است؟" اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان 98 پردیس و مرکز دارد که شامل 64 پردیس و 34 مرکز است. مراکز دانشگاه فرهنگیان واحدهای تابع پردیس‌ها هستند، پردیس‌ها که شامل خواهران و برادران است در مراکز استان‌ها قرار دارند.

وی افزود: در برخی استان‌ها به دلیل شرایط استان علاوه بر پردیس‌ها، مراکز هم داریم مثلا در کازرون مرکز داریم که وابسته به پردیس شیراز است اما مراکز دانشگاه کد مستقل ندارند بنابراین سازمان سنجش نمی‌پذیرد که اسامی آنها را در دفترچه انتخاب رشته قید کند تا داوطلب اگر به عنوان مثال رشته ریاضی را انتخاب می‌کند بداند این رشته در پردیس شیراز وجود ندارد و باید به مرکز دانشگاه در کازرون برود.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: مشکل این است که سازمان سنجش می‌گوید، فقط پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان را می‌شناسم اما وقتی داوطلب رشته را انتخاب می‌کند ممکن است در پردیس آن رشته نباشد و باید به مراکز که تحت پوشش پردیس هستند، برود.

روشندل ادامه داد: حق با داوطلبان است که می‌گویند از این موضوع اطلاع نداشتند چون در دفترچه سازمان سنجش فقط اسامی پردیس‌ها اعلام شده است البته مشکل را به مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش منعکس کردیم اما می‌گویند سازمان سنجش به دلیل اینکه مراکز دانشگاه کد مستقل ندارند و به منظور محدودسازی بحث تکثر رشته‌ها در دفترچه راهنما فقط عنوان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان را ذکر می‌کند.

وی گفت: هر سال دانشگاه فرهنگیان با این مشکل مواجه است که باعث ایجاد نارضایتی میان پذیرفته شدگان هم می‌شود، مشکل را هم منعکس کرده‌ایم اما اتفاقی نیفتاده است و باید راه حلی یافت تا از همان ابتدا تکلیف دانشجومعلمان مشخص شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top