تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/09 - 20:54
کد خبر: 284503

ترفندهایی کارآمد راجع به پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

ترفندهایی کارآمد راجع به پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

این روزها استفاده از شبکه‌های اجتماعی دیگر به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. این جدایی ناپذیری تنها در زندگی شخصی ما نیست، بلکه در دنیای تجارت و بازاریابی نیز رخنه کرده است به‌طوری که بسیاری از برندها نیز برای بازاریابی محصولات خود در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ظاهر پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند عامل اصلی جذب مخاطب هستند. اگر شما هم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید احتمالاً تا به حال متوجه شده‌اید وقتی تصویری را در دو شبکه اجتماعی مختلف به اشتراک می‌گذارید، ابعاد و سایز تصویر در یکی از آن دو شبکه به هم می‌ریزید و نتیجه‌ی کار آن چیزی نمی‌شود که انتظارش را داشتید. دلیل بروز این مشکل این است که شبکه‌های اجتماعی از ابعاد استانداردی برای نمایش تصاویر استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید که صفحه‌ی پروفایلتان حرفه‌ای به نظر برسد باید تصویر پروفایل و همچنین تصاویری که به اشتراک می‌گذارید از ابعاد مناسبی برخوردار باشند. جالب است بدانید که شبکه‌های اجتماعی مختلف دارای استاندارهای متفاوتی برای اندازه‌ تصاویر خود هستند. ما در این مقاله اندازه تصاویر در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار را بررسی می‌کنیم. با خواندن این راهنما خواهید توانست تصاویر خود را برای شبکه‌های اجتماعی مختلف بهینه سازی کنید.

فیس‌بوک
در فیس‌بوک چند اندازه مهم برای تصاویر وجود دارد. دو تصویر اول که برای پروفایل و کاور هستند و شاید دفعات کمتری تغییر کنند و دیگری اندازه تصویری است که مخصوص تایم‌لاین خود انتخاب می‌کنید. این اندازه‌ها را در ادامه مشاهده می‌‌کنید و در تصویر مخصوص آن نیز به صورت واضح‌ قابل تشخیص هستند.

  •     تصویر پروفایل: ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل.
  •     تصویر کاور: ۸۱۵ در ۳۱۵ پیکسل.
  •     تصویر تایم لاین: ۱۲۰۰ در ۶۳۰ پیکسل.
  •     تصویر لینک‌های تایم‌لاین: ۱۲۰۰ در ۶۲۷ پیکسل.
  •     تصویر کاور صفحه‌های فیس‌بوک: ۸۲۸ در ۳۱۵ پیکسل.

همه‌ تصاویری که در فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شوند به یک مربع ۴۷۰ پیکسل تغییر سایز می‌دهند. عکس‌هایی که کوچک‌تر از این ابعاد باشند در اثر کشیده شدن از کیفیت‌شان کاسته می‌شود و عکس‌هایی که بزرگ‌تر از این ابعاد باشند، جزئیاتشان به خوبی نشان داده نخواهد شد و اگر نوشته‌ای داشته باشند ناخوانا می‌شوند.

عکس‌های که به صورت لنداسکیپ باشند (یعنی عکس‌هایی که به صورت Wide و افقی گرفته می‌شوند)، اگر دارای ابعاد کمتری از این مقدار باشند با یک قاب سفید نشان داده می‌شوند. عکس‌های عمودی نیز به ارتفاع ۳۹۴ پیکسل تغییر سایز می‌دهند. در این‌گونه عکس‌ها نیز اگر ارتفاع کمتر از این مقدار باشد یک قاب سفید رنگ دور آن نمایش داده می‌شود.

به اشتراک گذاشتن لینک در فیسبوک
عکس‌هایی که به واسطه لینک‌ها در فیسبوک به نمایش در می‌آیند ابعادشان ۴۷۰ پیکسل در ۲۴۶ پیکسل است. فیسبوک از تگ og:image برای انتخاب کردن یکی از عکس‌هایی که در لینک وجود دارد استفاده می‌کند و زمانی که لینک را به اشتراک می‌گذارید آن عکس را برای لینکتان در نظر می‌گیرد.

شما می‌توانید این تگ را برای هر عکسی که دوست دارید استفاده کنید تا آن عکس به واسطه لینک به نمایش دربیاید. به یاد داشته باشید که تصویر اگر از ابعاد گفته شده بزرگ‌تر باشند، سایزشان کوچک نمی‌شود بلکه بریده می‌شود و ظاهر خوشایندی پیدا نخواهد کرد. اگر عکس‌هایتان تگ og:image نداشته باشید فیسبوک به‌صورت پیش‌فرض یک thumbnail با ابعاد مربع ۱۵۸ پیکسل نشان می‌دهد.

توییتر
شبکه اجتماعی توییتر از جنبه‌های مختلفی شبیه به فیس‌بوک است. از جمله تصاویر مهمی که می‌توان در این شبکه استفاده کرد شامل تصویر پروفایل، تصویر عناوین و اندازه تصاویر تایم‌لاین است. ابعاد دقیق هر کدام را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  •     تصویر پروفایل: ابعاد پیشنهادی شامل ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است، اما تصویر در هر صورت با اندازه ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل نشان داده می‌شود.
  •     تصویر هدر: ۱۵۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل.
  •     اندازه تصاویر تایم لاین: اندازه حداقلی تصاویر تایم لاین برابر با ۴۴۰ در ۲۲۰ پیکسل است. اندازه حداکثری تصاویر تایم‌لاین نیز برابر با ۱۰۲۴ در ۵۱۲ پیکسل است. دانستن اندازه حداقلی و حداکثری تصاویر مخصوص زمانی که می‌خواهید درون تصاویر خود متنی را یادداشت کنید، بسیار مهم است. چرا که با اندازه دقیق، کاربران این شبکه‌ اجتماعی حتی با اسکرول درون فید می‌توانند بدون اینکه تصویر را کاملا باز کنند، به آن دسترسی داشته باشند.

اینستاگرام
اینستاگرام در واقع شبکه اشتراک گذاری عکس به شمار می‌رود. رعایت کردن بهترین ابعاد برای استفاده از تصاویر درون این شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. اینستاگرام دیگر محدودیت ابعاد مربعی را ندارد و اکنون ابعاد دقیق انواع تصاویر را در ادامه مشاهده می‌کنید
.

  •     اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل اینستاگرام ۱۱۰ پیکسل در ۱۱۰ پیکسل است.
  •     اندازه تصویرهای thumbnail: تصاویر thumbnail در اینستاگرام با ابعاد ۱۶۱ پیکسل در ۱۶۱ پیکسل به نمایش درمی‌آیند.
  •     اندازه تصویر‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویر مناسب برای عکس‌هایی که می‌خواهید منتشر کنید باید ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل باشد.
  •     اندازه ویدئو‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: ویدئوهایی که قصد دارید در اینستاگرام منتشر کنید باید ۱۰۸۰ پیکسل پهنا داشته باشند.

یوتیوب
در یوتیوب معمولا تصاویر زیادی برای تنظیم دقیق وجود ندارند. اما اگر دوست دارید تا تصویر بند انگشتی پروفایل خود را تنظیم کنید، می‌توانید این اندازه تصاویر را در ذهن داشته باشید:

  •     تصویر کاور کانال: ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل.
  •     اندازه تصاویر ویدیو: ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل.
  •     اندازه تصاویر آیکون کانال: ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل.

پینترست
یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی که با تصاویر زیاد سر و کار دارد، پینترست است. در این شبکه اجتماعی تصاویر عمودی نقش بسیار بزرگ دارند و اهمیت استفاده درست از تصاویر با اندازه عمودی بسیار بیشتر است. در ادامه این اندازه تصاویر را به یاد داشته باشید:

  •     تصویر پروفایل: ۱۶۵ در ۱۶۵ پیکسل.
  •     تصویر بورد پروفایل: ۲۲۲ در ۱۵۰ پیکسل.
  •     تصاویر کوچک بورد پروفایل: ۵۰ در ۵۰ پیکسل.
  •     عرض تصاویر موجود در فید: ۲۳۶ پیکسل.
  •     اندازه تصاویر گسترده: عرض ۷۳۶ پیکسل با ابعاد ۱۱۰۴ در ۲۰۶۱ پیکسل (حداقل عرض تصاویر گسترده ۶۰۰ پیکسل).

تامبلر
در شبکه تامبلر تنها دو اندازه تصویر است که باید در ذهن نگه دارید. تصویر پروفایل و تصاویو استاندارد پست‌ها. ابعاد دقیق اندازه تصاویر:

  •     پروفایل: ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل.
  •     اندازه تصاویر: ۵۰۰ در ۷۵۰ پیکسل.

گوگل پلاس
گوگل پلاس ماه پیش تغییرات بزرگی در رابط کاربری خود اعمال کرد که باعث شد ابعاد بسیاری از تصاویر این شبکه تغییر کنند.

  •     تصویر پروفایل: ۲۵۰ در ۲۵۰ پیکسل.
  •     تصویر کاور: ۱۰۸۰ در ۶۰۷ پیکسل و اندازه حداکثری ۲۱۲۰ در ۱۱۹۲ پیکسل.
  •     تصویر برای اشتراک گذاری: عرض ۴۹۷ پیکسل با ارتفاع انطباق‌پذیر.

لینکداین
شبکه لینکداین دارای چندین نوع مختلف از تصاویر است. دو نوع تصاویر برای پروفایل وجود دارد که یکی از آن‌ها برای کاربران با عضویت عادی و دیگری برای کاربرانی با عضویت پولی است. برای اینکه بهترین تصاویر را برای شبکه خود استفاده کنید:

  •     تصویر پروفایل: ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل.
  •     تصویر پس‌زمینه: ۱۴۰۰ در ۴۲۵ پیکسل.
  •     تصاویر پست‌های بروزرسانی و وضعیت‌ها: ۶۹۸ در ۴۰۰ پیکسل.
  •     تصویر کاور: ۹۷۴ در ۳۰۰ پیکسل در حالت حداقلی.
  •     تصویر لوگو: اندازه حداقلی لوگو ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل، اما اندازه پیشنهاد ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است.

منبع: makeuseof

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top