تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/10 - 22:13
کد خبر: 284651

اعتراض دانشجویان هرمزگانی به افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های دانشگاه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان گفت: برخی از دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های دانشگاه تجمع کردند و ما منتظر دریافت پاسخ از سوی مسئولین دانشگاه هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عبدالله نعیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص تجمع دانشجویان در اعتراض به افزایش کرایه سرویس‌های دانشگاه گفت: حدود یک هفته پیش در جلسه شورای فرهنگی که معاونین و حراست دانشگاه هرمزگان نیز حضور داشتند، ما به مسئولین دانشگاه هشدار دادیم که این احتمال وجود دارد که دانشجویان دانشگاه در اعتراض به افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها تجمع کنند، اما مسئولین در جواب گفتند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه نسبت به اینکه نرخ کرایه اتوبوس‌ها افزایش یابد به شدت معترض هستند چرا که این سرویس‌ها فاقد هرگونه امکاناتی هستند از طرفی با توجه به اینکه دانشگاه هرمزگان دولتی است، باید سرویس‌ها نیز رایگان باشند.

نعیمی اظهار داشت: اعتراضات دانشجویان به حدی جدی بود که غروب روز یکشنبه و پس از تعطیلی کلاس‌ها دانشجویان سوار سرویس‌های دانشگاه نشدند و جلوی اتوبوس‌ها نشستند و تجمع کردند.

وی ادامه داد: البته این تجمع دانشجویان با مدیریتی که از سوی تشکل‌های صنفی صورت گرفت، در چارچوب قوانین و با رعایت تمامی موازین صورت گرفت و کلیه خط قرمز‌ها رعایت شد و دانشجویان در کمال احترام به نقد منصفانه پرداختند.

وی یادآور شد: بی توجهی مسئولین دانشگاه به مطالبات دانشجویان علت اصلی برگزاری این تجمع بود چرا که دانشجویان در گلزار شهدا نیز از ریاست دانشگاه درخواست کرده بودند که چاره‌ای برای این مشکل اندیشند، ولی متاسفانه اینکار صورت نگرفته بود و به ناچار تجمع کردند تا بلکه صدای آن‌ها به گوش مسئولین برسد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان اضافه کرد: بهتر است مسئولین دانشگاه به این مسئله توجه داشته باشند که مطالبه گری، حق دانشجو است و برای جلوگیری از سوء استفاده شبکه‌های معاند با نظام لازم است که پیش از برگزاری تجمعات دانشجویی، مشکلات دانشجویان را برطرف کنند.

وی گفت: در این تجمع نیز برخی از شبکه‌های معاند با نظام قصد سوء استفاده داشتند و از برخی از تصاویر منتشر شده توسط دانشجویان که هیچگونه ایرادی در آن‌ها وجود ندارد استفاده کردند؛ البته با مدیریتی که صورت گرفت این شبکه‌ها نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

نعیمی یادآور شد: بهتر است هرچه سریعتر مسئولین برای حل این مطالبه دانشجویان چاره‌ای اندیشند و به خواسته‌های دانشجویان توجه کنند. هرچند که ریاست دانشگاه در پاسخ به مطالبه دانشجویان در این تجمع گفت که اگر مشکلی دارید، سرکلاس‌های درس حضور پیدا نکنید! ریاست دانشگاه باید بداند که این جواب صحیحی به مطالبه دانشجویان نیست و ما منتظر حل مشکلات دانشگاه و مشکلات صنفی رفاهی دانشجویان می‌مانیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top