تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/15 - 08:18
کد خبر: 285235

نامجو مطلق:

پرسپولیس بازی برگشت باید تهاجمی فوتبال کند

بازیکن پیشین پرسپولیس و استقلال گفت: در گذشته هر تیمی بیشتر صاحب توپ و میدان بود به طور حتم برنده از میدان خارج می‌شد، اما امروز این‌طور نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبر ورزشی، مجید نامجومطلق از جمله فوتبالیست‌های قدیم بوده است که هم در استقلال بازی کرده و هم در پرسپولیس و یکی از بازیکنان خلاق و تکنیکی تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود. به همین بهانه در مورد هر دو تیم با او صحبت کرده‌ایم که این مصاحبه را در زیر می‌خوانید.

* آقا مجید استقلال در شروع این فصل خوب نبوده، درست مثل فصل گذشته. به نظر شما دلیل این موضوع چه بوده است؟
واقعیت این است که تیم تغییرات زیادی داشته است و برای هماهنگ شدن نیاز به زمان دارد و این هماهنگی با گذشت بازی‌ها کامل می‌شود. نمی‌شود روی تخته یا در تمرین، بازیکنان را به هارمونی و هماهنگی لازم رساند و این اتفاق باید در بازی‌ها رخ دهد. البته اگر شفر تمرینات تیم استقلال در ابتدای فصل را به موقع آغاز می‌کرد و زمان نقل و انتقالات هم در ایران بود، شرایط بهتر می‌شد. نفرات تیم تغییر کرده‌اند و باید به شفر زمان بدهیم. اگر به جای شفر یک مربی ایرانی بود زمان هماهنگی کوتاه‌تر می‌شد. فراموش نکنیم شفر یک مربی خارجی است و شناختش از فوتبال ایران کم است.

* با این حساب شما آینده استقلال را چطور می‌بینید؟
خیلی خوب.

* پرسپولیس برابر السد ارائه‌گر بازی دفاعی بود و این تیم را در دوحه شکست داد؛ این نتیجه غیر قابل پیش‌بینی بود!
فوتبال روز دنیا تفاوت‌هایی با فوتبال گذشته دارد. در گذشته هر تیمی بیشتر صاحب توپ و میدان بود به طور حتم برنده از میدان خارج می‌شد، اما امروز این‌طور نیست. به این خاطر تیم‌هایی که دفاع می‌کنند روی حملات سریع و ضد حملات برنامه دارند و از این طریق به هدف می‌رسند و این همان شیوه‌ای بود که پرسپولیس در دوحه بازی کرد. این سبک از بازی را ما قبلاً از تیم ملی هم دیده بودیم. دیدید که در جام جهانی تیم ملی با همین شیوه بازی کرد و مراکش را برد، برابر اسپانیا تنها یک گل خورد و از پرتغال هم امتیاز گرفت. در این سیستم تیم مدافع، توپ را به حریف می‌دهد و فضا را در اختیار می‌گیرد. پرسپولیس در بازی با السد در دوحه به خوبی راه‌های نفوذ را به روی حریف بست و در حملات سریع و ضد حملات خوب عمل کرد و در نهایت بازی را برد. این سبک از بازی ایرادی ندارد و امروز همه از برد تیم پرسپولیس خوشحال هستند.

* آیا پرسپولیس می‌تواند این سبک از بازی را در دیدار برگشت تکرار کند و در نهایت برنده این مسابقه باشد؟
به نظر من اشتباه است که پرسپولیس در بازی برگشت دفاعی بازی کند. السد با شیوه‌ای که در دوحه بازی کرد در تهران بازی نخواهد کرد، چون از سبکی که در دوحه به نمایش گذاشت نتیجه نگرفت، بنابراین در تهران السد تهاجمی‌تر بازی خواهد کرد تا نتیجه بگیرد. السد خط هافبک و حمله خوبی دارد و این تجربه را در بازی با استقلال به دست آورده است. من مخالف هستم که پرسپولیس در تهران همانند دوحه بازی کند. پرسپولیس باید ارائه‌گر بازی تهاجمی باشد، اما حملات تیم پرسپولیس باید با منطق و با احتیاط باشد و بی‌محابا دست به حمله نزند به این خاطر که السد در حملات سریع و ضد حملات خطرناک است. اگر پرسپولیس بخواهد صفر تا صد دفاع کند چه بسا السد روی حملات متعدد خود به هدف برسد. خب خط دفاعی که زیر بار فشار حملات حریف باشد در نهایت ممکن است با اشتباه مغلوب شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top