تاریخ انتشار: جمعه 1397/07/20 - 11:20
کد خبر: 285959

اجرای منشور حمایت از کالای ایرانی در مدارس

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص برنامه‌های این معاونت در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: حدود ۱۲۰ برنامه با رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی داریم که فعالیت‌های مختلف در مدارس طراحی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از اجرای ۱۲۰ برنامه با رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی از ابتدای مهر امسال در مدارس کشور خبرداد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص برنامه‌های این معاونت در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: حدود ۱۲۰ برنامه با رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی داریم که فعالیت‌های مختلف در مدارس طراحی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از اجرای ۱۲۰ برنامه با رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی از ابتدای مهر امسال در مدارس کشور خبرداد.

وی ادامه داد: چند کار ویژه نیز دنبال می‌کنیم که یکی از این کارویژه‌ها، حمایت از کالای ایرانی است که در صدر برنامه‌های ما قرار دارد و در این راستا منشورحمایت از کالای ایرانی پیش‌بینی شده و در مدارس اجرا می شود.

کاظمی به توسعه فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: نمایشگاه‌های حجاب و عفاف در دوره دوم ابتدایی برپا می‌شود که این نمایشگاه‌ها شامل دو محتوای صوتی و تصویری و روزنامه دیواری است و هر هفته یک روزنامه دیواری درمدارس نصب می‌شود و از این محتواها که شامل داستان و شعر است، برای دانش چ‌آموزان مسابقه برگزار خواهد شد.

وی به بحث مهارت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: دستورالعمل طرح ارتقای توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان ابلاغ شده است و بر این اساس در ۲۷ هزار مدرسه دوره متوسطه اول، کارگاه‌های توانمندسازی برای دانش‌آموزان با توجه به نیاز آنها در سه حوزه مهارت‌های زندگی، مهارت‌های تحصیلی و فضایل اخلاقی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در حوزه قرآن نیز به نهضت حفظ جز ۳۰ قرآن اشاره کرد و گفت: دعوت به نماز از جمله برنامه‌هایی است که اجرا می شود و بر این اساس پیام‌های بیست و شش‌گانه رهبر معظم انقلاب به اجلاس نماز و نگاه ایشان به نماز در آموزش و پرورش را در قالب کتابی آماده کردیم که با راهبردها و راهکارها در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وی در خصوص کمبود مربی پرورشی نیز گفت: کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی مانند بخش آموزش است اما با اضافه‌کار توانستیم این کمبود را پوشش دهیم و در حال حاضر در مدارس کمبود مربی پرورشی وجود ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top