تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/23 - 09:45
کد خبر: 286387

روسیه: کشورهای غربی حمایت از تروریست‌ها در سوریه را متوقف کنند

دیپلمات‌های روسی گفتند، دو سیلندر حاوی گاز سمی کلر در استان ادلب سوریه به خاطر حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از گروه‌های تروریستی، به دست داعش افتاده و زمان آن رسیده که غرب از بلندپروازی‌های ژئوپلیتیکی خود در سوریه دست بردارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، روزنامه «ایزوستیا» امروز نوشت: مقامات مسکو از کشورهای غربی انتظار دارند تا از بلندپروازی‌های ژئوپلیتیکی خود در سوریه و حمایت خود از گروه‌های تروریستی که قصد دارند اوضاع این کشور را بی‌ثبات کنند، دست بردارند. گذشته از این روسیه امکان حمله شیمیایی در استان ادلب را نادیده نگرفته و این مسئله را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد، به خصوص با توجه به این واقعیت که سیلندرهای حاوی گاز کلر که قرار بوده توسط «کلاه سفیدها» برای اقدامات تحریک آمیز  مورد استفاده قرار گیرند، اکنون به دست تروریست‌های مرتبط با داعش افتاده است.

دیپلمات‌های روسی به این روزنامه گفته‌اند، در وزارت امور خارجه روسیه اطمینان دارند که دو سیلندر حاوی گاز سمی کلر در استان ادلب سوریه به خاطر حمایت مقامات آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی از گروه‌های تروریستی، به دست تروریست‌های داعشی افتاده است. آنها باردیگر از همتایان خود در کشورهای غربی می‌خواهند تا بالاخره از بلندپروازی‌های ژئوپلیتیکی در سوریه دست برداشته و مانع از بی‌اعتبار شدن سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی شده و اجازه دهند تا این سازمان به روند کارغیرسیاسی و عادی خود بازگردد.

به عقیده دیپلمات‌های روس، مقامات آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی مستقیما به گروه‌های تروریستی در سوریه علامت داده‌اند که حملات تخریب کننده‌ای به ساختارهای دولتی سوریه در صورت استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی در این کشور انجام خواهد شد. ضمن اینکه اکنون مدتهاست که هیچ کس تلاش نمی‌کند تا برای اثبات چنین اتهامی به مقامات دمشق، دلایل و شواهدی هم ارائه کنند.

در وزارت امور خارجه روسیه یادآور شده‌اند که هر دو حمله موشکی قبلی ائتلاف غربی به مواضع ارتش سوریه در 7 ماه آوریل سال 2017 و 14 آوریل سال 2018، بدون بدون مجوز شوراامنیت سازمان ملل صورت گرفته‌اند که این اقدام نقض آشکار حقوق بین الملل است و روسیه تا به امروز هم نتوانسته متوجه شود که چرا جامعه جهانی این مسئله را نادیده گرفته است. به گفته دیپلمات‌های روس، این کشور در شورای امنیت و در سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی و دیگر عرصه‌های بین المللی همچنان به تلاش خود برای روشن شدن این وضعیت ادامه می‌دهد.

در وزارت خارجه روسیه تاکید شده که مقامات دمشق مکررا و به طور رسمی شورای امنیت و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی را در جریان فراهم سازی اقدامات تحریک آمیز توسط تروریست‌ها با استفاده از تسلیحات شیمیایی در مناطق مختلف این کشور قرار می‌دهند، ولی توجهی به این واقعیت نشده است.

دیپلمات‌های روسی افزودند، در مسکو بشدت نگران اخبار رسیده در این‌باره هستند و از شرکای غربی خود می خواهند تا به این مسئله واکنش نشان داده و تدابیری در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از امکان وقوع چنین حملات تروریستی انجام شود.

روزنامه «ایزوستیا» در پایان یادآور شده که بر اساس اطلاعات مرکز روسی آشتی طرفین متخاصم در سوریه، چند روز قبل دو سیلندر حاوی مواد مسموم کننده در نتیجه درگیری بین گروه‌های متخاصم به دست تروریست‌ها افتاده است. بر اساس این اطلاعات، سیلندرهای حاوی گاز کلر ربوده شده به جنوب استان حلب منتقل و به تروریست‌های مرتبط با گروه داعش تحویل داده شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top