تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/23 - 11:20
کد خبر: 286414

ظلم جدید مجلس علیه معلمان

به‌عنوان مثال طرح رتبه‌بندی معلمان باید همزمان با اجرای سند تحول بنیادین آغاز و اجرا می‌شد اما هماهنگی میان این دو نیست. طرح معلم تمام وقت به غیرکارشناسی‌ترین شکل ممکن تدوین شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی با انتقاد از نحوه اجرای "طرح معلم تمام وقت"، گفت: اگرچه این طرح در سند تحول بنیادین آمده است و مطابق آن "برقراری الگوی جبران خدمات و تامین رفاه نیروی انسانی در خور منزلت فرهنگیان با توجه به لزوم تمام وقت شدن آنان"، پیش‌بینی شده است اما باید گفت؛ عدم طراحی و تصویب نظام خدمات مناسب برای فرهنگیان و محدود کردن تمام وقتی معلمان به اضافه شدن 6ساعت به ساعات تدریس موظف آنان، برداشتی ناصحیح از سند تحول و اجحافی بزرگ در حق معلمان است. طرح رتبه‌بندی معلمان باید همزمان با اجرای سند تحول بنیادین آغاز و اجرا می‌شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای ناقص سند تحول بنیادین  و برداشت‌های اشتباه از آن، ادامه داد: به‌عنوان مثال طرح رتبه‌بندی معلمان باید همزمان با اجرای سند تحول بنیادین آغاز و اجرا می‌شد اما هماهنگی میان این دو نیست. طرح معلم تمام وقت به غیرکارشناسی‌ترین شکل ممکن تدوین شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به درک درستی از اسناد بالادستی برسد و این وزارتخانه را دستخوش رفتارها و تصمیمات سیاسی نکند چراکه دیگر امیدی به بهبود شرایط نخواهد بود، اضافه کرد: طرح معلم تمام وقت به غیرکارشناسی‌ترین شکل ممکن تدوین شده است چراکه 36 ساعت کار مداوم برای معلم در مدرسه جزء خستگی و فرسودگی عایدی به دنبال ندارد. اگرچه این طرح در زیرمجموعه سند تحول بنیادین آمده اما این به معنای حضور تمام وقت معلم بر سرکلاس نیست بلکه باید 36ساعت در مدرسه فعالیت کرده یا به نوعی با مطالعه، انجام کار پژوهی و آموزشی و... به آموزش و پرورش خدمت کند نه آنکه تمام 36سال را تدریس کنند! طرح معلم تمام وقت به معنای حضور تمام وقت معلم بر سرکلاس نیست بلکه باید 36ساعت در مدرسه فعالیت کند.

عباسی در حالی که معتقد است معلم باید مطالعه، مهارت، حوصله و بهداشت روانی و روحی لازم را برای حضور در کلاس درس را داشته باشد، اظهارکرد: اگرچه این طرح در زیرمجموعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است اما این به معنای حضور تمام وقت معلم بر سرکلاس نیست بلکه باید 36ساعت در مدرسه فعالیت کرده یا به نوعی با مطالعه، انجام کار پژوهی و آموزشی و... به آموزش و پرورش خدمت کند نه آنکه تمام 36سال را تدریس کنند! افزایش دریافتی معلمان به این شکل عادلانه نیست عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه افزایش ساعت کاری معلمان کیفیت کار را پایین می‌آورد چراکه آن‌ها به شدت خسته خواهند شد، افزایش دریافتی معلمان به این شکل را عادلانه ندانست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top