تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/15 - 08:43
کد خبر: 289370

آخرین وضعیت افزایش حقوق فرهنگیان تا پایان سال

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با ابراز "برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هنوز نمی‌توانیم اعتبار مورد نیاز را به‌طور دقیق تخمین بزنیم" گفت: افزایش حقوق فرهنگیان تا پایان سال ممکن نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علی اللهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال فوق‌العاده ویژه و نحوه افزایش 18درصدی فوق‌العاده ویژه فرهنگیانی که در طرح تمام‌وقت شدن شرکت می‌کنند، اظهار کرد: براساس پیگیری‌هایی که انجام دادیم فوق‌العاده ویژه‌ را برای پست‌های آموزشی ایجاد خواهیم کرد و به‌دنبال دریافت مجوز برای پرداخت آن هستیم و آموزش و پرورش برای اجرای آن با مجوز قانونی کار را دنبال خواهد کرد.

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: برای رتبه‌بندی 2 الزام وجود دارد، نخست آن‌که رتبه‌های حرفه‌ای و امتیازات مربوط به هر رتبه را در قالب قانون از مجلس اخذ کنیم. همچنین نحوه اجرای طرح باید از سوی دولت مشخص شود که هر کدام از این موارد ممکن است در دولت و مجلس با تغییراتی همراه شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که قانون نهایی رتبه‌بندی معلمان را نداشته باشیم نمی‌توانیم درباره بار مالی آن تصمیم‌گیری کنیم و هرگونه پیش‌بینی برای اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح در شرایط فعلی برآورد اولیه هست که نمی‌توان آن را قطعی دانست.

اللهیار ترکمن ادامه داد: در طرح رتبه‌بندی معلمان 5 رتبه حرفه‌ای تعریف شده است که برآورد مالی برای اجرای آن صرفاً گمانه‌زنی است؛ این طرح هم‌اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و منتظر پاسخ سازمان امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه هستیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

وی در ادامه درباره احتمال افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری خاطرنشان کرد: همان‌گونه که آقای واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت، تا پایان سال افزایش حقوق کارمندان متصور نیست و آموزش و پرورش هم در این رابطه همانند سایر دستگاه‌های اجرایی منتظر تصمیم دولت است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: بحث کمک مالی به کارمندانی که حقوق آنها زیر 3 میلیون تومان است، مطرح است که این طرح هم در حال مطالعه و بررسی است اما باید توجه داشت که برای اجرای تمام این موارد نکته مهم تأمین مالی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top