تاریخ انتشار: شنبه 1397/08/19 - 20:48
کد خبر: 289803

کمبود فضای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی فسا

دانشگاه علوم پزشکی فسا با پذیرش دانشجویان مازاد با مشکلات آموزشی و امکانات رفاهی روبرو شد که این موضوع باعث نارضایتی و گلایه برخی از دانشجویان این دانشگاه شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، تعداد زیادی از داوطلبین کنکور به دنبال قبولی در یکی از رشته‌های اصلی پزشکی هستند که قبولی در آن برای همه آسان نیست و به همین دلیل تعدادی از داوطلبین به دنبال ورود به این رشته از طریق ظرفیت مازاد هستند که البته هزینه‌هایی دارد.

بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی فسا با پذیرش دانشجویان مازاد دچار مشکلاتی از قبیل شلوغی سلف، کمبود فضای آموزشی و امکانات کم رفاهی خوابگاه شد برخی از دانشجویان این دانشگاه هم نسبت به امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه انتقاد و اعتراض داشتند.

یکی از دانشجویان ورودی سال‌های قبل دانشگاه علوم پزشکی فسا در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: با شروع ترم جدید و با ورود دانشجویان ورودی ۹۷ به دلیل عدم مدیریت وبرنامه ریزی دانشگاه بیش از حد شلوغ شده است.

او می‌گوید: وقتی موقع غذا خوردن به سلف مراجعه می‌کنیم، با ازدحام جمعیت روبروی می‌شویم، متاسفانه نظارتی هم بر کافی شاپ دانشگاه وجود ندارد و قیمت‌ها بسیار بالا است.

این دانشجو در رابطه با افزایش تعداد نفرات در خوابگاه می‌افزاید: با افزایش دانشجویان دراین دانشگاه تعداد نفرات در اتاق‌ها افزایش یافته است و آرامشی وجود ندارد.

او می‌گوید: زمانی که دانشگاه دانشجو می‌پذیرد، باید به فکر امکانات رفاهی و آموزشی هم باشد بیشتر دانشجویان از شهر‌های اطراف به این دانشگاه آمده اند و هر هفته نمی‌توانند به شهر خود رفت و آمد کنند و مجبوریم آخر هفته‌ها در دانشگاه بمانیم متاسفانه با شلوغی دانشگاه و خوابگاه آرامش از ما سلب شده است. 

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی فسا در ادامه می‌گوید: در این ترم چند بار کلاس‌های ما به خاطر نبود فضا کنسل شده است یا تعداد دانشجو در کلاس زیاده بوده که فضای برای نشستن وجود نداشته است.

وی می‌افزاید: یکی از مواردی که دانشجویان به آن اعتراض دارند افزایش شهریه‌ها است، در این شرایط اقتصادی هر ترم شهریه‌ها افزایش پیدا کند، واقعا برای دانشجویان پرداخت آن سخت است.

وی می‌افزاید: هر بار با تغییر سرپرست دانشگاه کلی قانون جدیدی وضع می‌کند و مسئولان کاملا حرف خود را تغییر می‌دهند.

در این رابطه علی اصغر خالقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا به خبرنگار ما می‌گوید: ما سعی کرده ایم امکانات رفاهی و آموزشی مناسبی برای دانشجویان فراهم کنیم. حدود یک سال است به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شده ام.

او با اشاره به خوابگاه دانشجویان مازاد می‌گوید: دانشگاه در واقع تعهدی برای ارائه خوابگاه به دانشجویان مازاد ندارد، اما برای اینکه دانشجویان این دانشگاه رفاه و امنیت بیشتری باشند، خوابگاهی از دانشگاه آزاد برای دانشجویان اجاره کردیم و تعمیرات اساسی در این خوابگاه انجام شده است و نصف شهریه خوابگاه و هزینه ایاب و ذهاب را دانشگاه تقبل کرده است.

هویت دانشگاه به دانشجو است

خالقی می‌افزاید: ما معتقدیم که هویت دانشگاه ما به دانشجو است دانشگاه مانند دانشگاه‌های شیراز و اصفهان وسیع نیست حدود ۴۰ سال است که از تاسیس این دانشگاه می‌گذرد و نسبتا دانشگاه پیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فساد با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان می‌گوید: در این وضعیت اقتصادی در اوج بی‌پولی هر کاری که لازم بود انجام داده ایم، چند بار در کنار دانشجویان در سلف غذا خوردم و شاهد شلوغ سلف بودم و برای بهبود شلوغی سلف کانتر اضافه کردیم این مشکل برطرف شد.

او در پاسخ سئوال خبرنگار ما در مورد اینکه افزایش دانشجویان مازاد باعث شلوغی دانشگاه و کنسل شدن کلاس‌ها شده است می‌افزاید: دانشجویان دانشگاه از شهر‌های دیگر آمده اند و به خاطر اینکه آخر هفته‌ها بیشتر کنار خانواده‌های خود باشند در یک روز بیشترین کلاس‌های خود را برمی دارند و دانشگاه در این مورد سختگیری نمی‌کند و به خاطر فضای کمی که داریم این چنین مشکلاتی پیش می‌آید.

خالقی در ادامه می‌گوید: اگر دانشگاه مثلا از شنبه تا چهارشنبه کلاس‌ها را برگزار کند و دانشجویان را مجبور به حضور به موقعع سر کلاس کند، دیگر دچار شلوغی کلاس نمی‌شود؛ اما به خاطر راحتی دانشجویان چنین کار‌ی نکردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا می‌افزاید: دانشگاه ما در بین دانشگاه‌های کشور سرآمد شده است و در استان فارس جزو ۵ دستگاه برتر شناخته شده است.

وی در مورد افزایش شهریه‌ها می‌گوید: افزایش شهریه‌ها جزوتابع و مقررات کشوری است و کسی نمی تواند طبق آنچه که هیات امنا تعیین کرده است، شهریه اضافه دریافت کند و طبق قانون سالانه مبلغی به شهریه‌ها اضافه می‌شود.

خالقی در مورد هزینه نصراف دانشجویان از دانشگاه می‌افزاید: انصراف از دانشگاه تابع قوانین است و کسی که در دانشگاه قبول می‌شود و چند ترم درس می‌خواند و بخواهد انصراف بدهد، هزینه ای که پرداخت کرده است را دیگر پس نمی‌گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top