تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/09/21 - 09:39
کد خبر: 294074

محمدرضا کائینی از شایعه دیدار سفیر انگلیس با آیت‌الله کاشانی سخن می‌گوید؛

سفیر انگلیسی یا پزشک فرانسوی؟ +عکس

این تصویر مربوط به عیادت این پروفسور فرانسوی از آیت الله دربیمارستان است که ارواح سرگردان در فضای مجازی، سعی کرده‌اند تا وی را به سفیر وقت انگلستان مبدل کنند! شایان ذکر است که سفیر بریطانیا در این زمان آقای جفری هریسون(تصویر سوم وچهارم) بوده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چندی روزی است که تصیری از آیت‌الله کاشانی، خوابیده در بستر بیماری، در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود. نکته مهم اما ادعایی است که جریانات ضدانقلابی و البته ضداسلامی برای این عکس دارند و آنهم حضور سفیر انگلستان در منزل آیت‌الله و عیادت از وی است.

در این رابطه اما محمدرضا کائینی، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران، ضمن جعلی دانستن این روایت، حقیقت این عکس را بیان می‌کند:

وی در صفحه اینستاگرامی خود چنین می‌نویسد:

۱- تاریخ امری اثباتی وشهودی است ونه ثبوتی وغیبی.می پذیرم که مورخ درجمع وتفریق روایات موجود،نهایتا به یک جمع بندی می رسد و به همین دلیل،بارها گفته ام که ما مورخ بی طرف نداریم،اما تاریخ نگار نیز به هر سویی که گرایش یابد،ازسربند اسنادی است که دیده ونه اوهام ورویاهایش!

۲- بسیاری از تصاویر مربوط به تاریخ معاصر ایران که درسایت های فارسی زبان منتشر شده را،صاحب این قلم به مناسبت های گوناگون،با یا بی نام خویش نشر داده است.ازجمله تصویر اول ودوم این پست که مربوط است به واپسین روزهای حیات آیت الله سبدابوالقاسم کاشانی در بیمارستان بازرگانان تهران در خیابان ری.

۳- فضای مجازی ما در بسیادی از عرصه ها به ویژه درحوزه تاریخ،بی تعارف،مملو از مطالب مجعول،مغلوط و حتی هذیان گونه است!غبن نگارنده هنگامی افزون می شود که می بیند برخی اسناد وتصاویری که به فضای مجازی آورده،خرج اینگونه مهمل بافی ها وعوامفریبی ها شده است،واز این بابت ملول که نکند ناخواسته به این فرآیند پرتحمیق کمکی کرده باشد!

۴- چند روزی است که تعداد فراوانی از دوستان، دو تصویر نخستِ فوق آمده را،بازیر نویسی با مضمون:عیادت سفیر وقت انگلستان از آیت الله کاشانی!برای نگارنده می فرستند واز او در این باره توضیح می خواهند.از منظر این قلم،اینگونه شیطنت ها،دقیقا بی اطلاعی نسل جوان راهدف گرفته است.جوان امروز از کجا بداند که سفیر انگلستان در تهران آن هم در پنجاه وهفت سال پیش،که بوده واساسا جماعتی که دور تخت آیت الله ایستاده اند،کیستند؟واین دقیقه همان نقطه زشت ماجراست.

۵- اما قضیه از چه قرار است؟ در زمستان هزار وسیصد وچهل وهمزمان با تشدید بیماری آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی وفقدان امکانات پزشکی در داخل،جمعی از بازاریان متدین و علاقمند به وی،نخست تصمیم گرفتند تا ایشان را برای معالجه به اروپا ونزد پروفسور کوولِر فرانسوی ببرند(آیت الله در واپسین سالیان حیات،با تنگنای مالی شدید مواجه وحتی به بقال وداروخانه چی محل بدهکار بود واستطاعت مالی چنین سفری را نداشت)بانیان این سفر چندی بعد با نظر به حال بیمار دریافتند که وی توانایی جسمی انجام این سفر را ندارد،لذا تصمیم گرفتند تا کوولِر را برای معاینه ایشان به تهران بیاورند.دوتصویر نخست فوق آمده، مربوط به عیادت این پروفسور فرانسوی از آیت الله دربیمارستان است که ارواح سرگردان در فضای مجازی، سعی کرده اند تا وی را به سفیر وقت انگلستان مبدل کنند!شایان ذکر است که سفیر بریطانیا در فاصله سال های هزار وسیصد وسی وهفت تا هزاروسیصد وچهل ودو،آقای جفری هریسون(تصویر سوم وچهارم)بوده است.فاعتبروا یا اولی الابصار!

چهره سفیر انگستان در ایران از 1327 تا 1342

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top