تاریخ انتشار: شنبه 1397/09/24 - 13:40
کد خبر: 294428

دور زدن قانون ممنوعیت برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها توسط مسئولان دانشگاه زنجان؛

بلیط فروشی برای کنسرت به اسم روز حافظ +سند

این کنسرت در حالی قرار است در دانشگاه برگزار شود که بلیط های آن به سه قیمت 10 هزار ، 15 هزار و 20 هزار تومان در شهر به فروش رسیده است. اما جالبتر آنکه قمصری با عنوان کردن اینکه چرا سالن برنامه را به دو قسمت آقایان و خانم‌ها جدا کرده‌اند تصمیم به لغو برنامه گرفت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بزرگداشت حافظ داستانی است که سر درازی دارد. ۲۵ آذر ماه ۹۷ دانشگاه زنجان قرار است میزبان برنامه ای با عنوان بزرگداشت حافظ باشد اما این مراسم به قدری حاشیه داشته که اصل ماجرا را زیر سوال برده است.

۱- زمان برگزاری این برنامه ۲۵ آذر ماه در نظر گرفته شده است اما چرا ۲۵ آذر؟ اخیرا عبدالله فرجی مدیر فرهنگی دانشگاه زنجان در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس گفته است که «ابتدا قرار بود این برنامه ۲۸ آبان ماه برگزار شود و از آنجایی که متولی برگزاری این برنامه انجمن فرهنگ و سیاست نتوانست در موعد مقرر این برنامه را برگزار نماید در خواست تغییر تاریخ این برنامه به ۲۶ آذر را کرد که هیات نظارت بر تشکل های اسلامی با توجه به ایام شهادت حضرت معصومه (س) با برگزاری آن در ۲۵ آذر ماه موافقت نمود». این در حالی است که انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه زنجان با بهانه شهادت سه دانشجوی در 16 آذر مخالف برگزاری استندآپ کمدی در روز دانشجو بود؛ ولی خود برنامه جشن حافظ را برای روز شهادت حضرت معصومه (س) درخواست کرده بود.

۲- بنابه گفته‌ی علی سپهری روابط عمومی دانشگاه زنجان در متن درخواست انجمن فرهنگ و سیاست مبنی بر برگزاری بزرگداشت حافظ، قرار است دکتر علی اصغر ارجی و علیرضا علیخانی سخنرانی کرده و اجرای موسیقی سنتی به سرپرستی استاد حسین بهزادی نیا برگزار شود. اما در تبلیغات این مراسم نام علی قمصری، از نوازندگان تار کشور، درج شده است. در حالیکه نام علی قمصری در مصوبات دانشگاه موجود نمی باشد ولی عبدالله فرجی مدیر فرهنگی دانشگاه در مصاحبه ای با خبر نگاری فارس ادعا نموده است که برنامه علی قمصری بخشی از برنامه روز حافظ بوده است.

با وجود همه این مسائل سوالاتی مطرح می شود که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد که چگونه مسئولین فرهنگی دانشگاه اجازه‌ی تبلیغ این برنامه در سطح دانشگاه را داده اند ؟ آیا پس از دو هفته از بلیط فروشی این برنامه و تبلیغات گسترده آن در فضای مجازی و علی الخصوص کانال فرهنگی وکانال دانشگاه زنجان،چطور متوجه تخلف به این بزرگی نشده اند و حتی آن را تبلیغ نموده اند؟

حضور این نوازنده تار نیز بدون حاشیه نبوده است. کنسرت این نوازنده در حالی قرار بود در دانشگاه برگزار شود که بلیط های آن چند روز قبل در شهر و به قیمت های 10 هزار ، 15 هزار و 20 هزار تومان به فروش رسیده بود و برخی علاقه مندان هم به صورت خانوادگی این بلیط ها را تهیه کرده بودند. اما جالبتر آن است که خواننده مهمان در صفحه شخصی اش چالشی را مطرح کرده و با عنوان کردن اینکه چرا سالن برنامه را به دو قسمت آقایان و خانم ها جدا کرده اند و امکان حضور نوازنده خانم را از ما گرفته اند تصمیم به لغو برنامه گرفت. در واقع مسئولین دانشگاه به اسم برگزاری بزرگداشت روز حافظ به دنبال برگزاری کنسرت با امکانات دانشگاه و بلیط فروشی بوده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top