تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/10/18 - 23:42
کد خبر: 297604

بیانیه فوری بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز:

دانشجویان از امشب مقابل شهرداری شیراز می‌خوابند

بسیج دانشجویی شیراز در پی انتشار خبر فوت یک بانوی کارتن‌خواب در شیراز نسبت به نبود گرمخانه در این شهر و بی‌توجهی به وضعیت معتادین و کارتن‌خواب‌ها در شیراز اعتراض کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته گذشته بود که خبر فوت یک بانوی کارتن‌خواب در شیراز بسیاری را اندوهگین کرد. پس از انتشار این خبر خبرنگاران و برخی از فعالین دانشجویی نیز اعتراض خود را نسبت به نبود گرمخانه در شیراز و بی‌توجهی به وضعیت معتادین و کارتن‌خواب‌ها در شیراز اعلام کردند.

اینبار نیز بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در اعتراض به این ضایعه اسفناک در شیراز و با تأکید بر اتخاذ تصمیم اساسی در جهت حل مشکل کارتن‌خواب‌های شیراز بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد که جمعی از دانشجویان بسیجی در مقابل ساختمان شورای شهر شیراز می‌خوابند.

در متن بیانیه آمده است:

همانطور که مستحضرید، یکی از مهمترین وظایف جریان دانشجویی پیگیری مسائل مربوط به کارتن‌خواب‌های سطح و حاشیه شهر بوده و هیچ وقت از این مطالبه خود کوتاه نیامده و دلسوزانه آن را بیان می‌کند.

طبق قانون یکی از مهمترین وظایف شورای هر شهر، بعنوان مرکز تصمیم‌گیری در آن شهر، بررسی و شناخت کمبودها، نیاز‌ها و نارسایی اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهاد‌های اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌‍ریزی و ارائه آن به مقامات مسؤول ذیربط است.

اما امسال در شرایطی وارد فصل سرد زمستان شده‌ایم که نه تنها مشکلات گذشته رفع نشده است بلکه به تعداد کارتن‌خواب‌ها نیز افزوده شده، میانگین دمای شهر نیز از سال گذشته پایین‌تر و میزان بارش به نسبت سال گذشته نیز بیشتر شده است. این خود می‌تواند تهدیدی جدی برای کارتن‌خواب‌های شیراز باشد.

هر چند ظرفیت محدود گرمخانه‌های شیراز اندکی افزایش داشته، اما این افزایش کم نه دردی از کارتن‌خواب‌ها را دوا می‌کند و نه موجب رضایت مردم می‌شود. با تمام این اوصاف متاسفانه، امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد عزمی جدی از سوی مسؤولان شهری در جهت سازماندهی این افراد نیستیم.

از شورای اسلامی شهر شیراز، مطابق وظایف قانونی آن، انتظار می‌رود سریعا تصمیمی جدی برای کارتن‌خواب‌های شیراز اتخاذ و شرایط اجرایی شدن آن را مهیا کند.

گفتنی است تا زمان تصمیم فوری شما در این مورد، جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز روبروی ساختمان شورای شهر همانند سایر کارتن‌خواب‌ها در سرما خواهند خوابید.

امید به آن است هر چه سریعتر موجبات آسایش حداقلی کارتن‌خواب‌ها فراهم گردد چرا که کارتن‌خواب‌ها هم انسانند.

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top