تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/14 - 23:42
کد خبر: 300899

شهبازی: یک عده بچه مدرسه‌ای برای فیلم‌ها نقد می‌نویسند

شهبازی در نشست خبری فیلم طلا با انتقاد از فضای نقد در شرایط فعلی سینما گفت: یک عده بچه مدرسه‌ای بدون اطلاعات کافی دست به نقد از فیلمها می‌زنند که درست نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، نشست خبری  فیلم طلا با حضور پرویز شهبازی کارگردان فیلم، رامبد جوان و محمد شایسته تهیه‌کننده و بازیگران فیلم در روز پنجم جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

شهبازی کارگردان فیلم طلا در این نشست با انتقاد از فضای نقد در سینمای معاصر گفت: این جلسه پرسش و پاسخ و جلسه نقد فیلم نیست پس بهتر است در این نشست صرفا به سوالات پاسخ داده شود و وارد فضای نقد نشویم. منتقدان نقد را برای مخاطب می‌نویسند و من خود نقد نمی‌خوانم.

رامبد جوان در ابتدای نشست درباره نحوه همکاری با محمد شایسته گفت: برای ساخت چند فیلم با محمد شایسته برنامه ریزی کردیم من در پروژه طلا بیشتر درگیر خندوانه بودم اما خوشحالم که با این کارگردان خوب همکاری داشتم.

هومن سیدی درباره همکاری با شهبازی توضیح داد: شهبازی به شعور مخاطب احترام می گذارد و حرفه ای کار می کند.

شهبازی درباره سینمای خود را ، توضیح داد: سینمای من به ظاهر رئالیستی است اما سعی می کنم از آن عبور کنم. اما داستان فیلم کاملا تخیلی است.

صدیقیان درباره استقبال از نقش مکمل گفت: دلیل اولم کار با شهبازی است اما اینطور نیست که من از نقش مکمل استقبال کنم و مهم این است که نقش سر جای خودش وجود داشته باشد و این اتفاق در طلا برای من افتاده است.

رامبد جوان درباره فضای نقد در جشنواره فجر توضیح داد: جشنواره فیلم فجر است و جلسه پرسش و پاسخ است و قطعا اصحاب رسانه به بخش سینما ارتباط دارید. سینما مجموعه اجزاست که می‌توان با آنها به صورت مجزا مواجه شد اما سوال اصلی من این است که چرا راجع به سینمای پرویز شهبازی صحبت نمی‌شود. وقتی پرویز را میبینیم به نظر معمولی است اما سینمایی ها می‌دانند بسیار پیچیده است.

لادن طباطبایی هم درباره مختصات کار با شهبازی گفت: کار با شهبازی برای من مهم است چون او یک فیلم هوشمندانه می‌سازد و برای تک تک دیالوگها فکر کرده‌است و چقدر ما آموختیم که اینقدر ساده فیلم ببینیم. وقتش رسیده که حرفه‌ای فیلم ببینیم. یکی از راحتترین پشت صحنه‌ها را فیلم شهبازی داشت آن هم به دلیل حرفه‌ای گری اوست.

شهبازیدر ادامه نشست گفت: سطح نقد پایین آمده است و این منجر به پایین آمدن فرهنگ عمومی در کشور می‌شود. سال 1990 قرار شد در آکادمی اسکار به کوروسوا اسکار افتخاری بدهند و دو تا از فیلمسازان تحت تاثیر او قرار شد مجسمه را به او بدهند. اسپیلبرگ گفت کوروساوا بزرگترین فیلمساز زنده جهان است و کوروساوا روی استیج آمد و گفت تعجب میکنم این جایزه را دریافت کردم چون هنوز نمی‌دانم سینما چیست؟

وی افزود: وقتی یک بچه مدرسه‌ای نقد مینویسد و میگوید مثلا فیلمنامه یا هر چیز دیگری ضعیف است به نظرم ما نقد را جدی نگرفته ایم و نباید در جمع اینطوری وارد نقد سینما نشویم.

رامبد جوان هم درباره گیشه فیلم گفت: امیدوارم فروش خوبی داشته باشد. تصور ما این است اگر فیلمی در هر ژانری خوب ساخته شود فروش خوبی خواهد داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اخبار تکمیلی از وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی
لحظه دستگیری دو گروگان‌گیر در زاهدان +فیلم
ملک سلمان دچار «حرارت بالا» شده است
یک کودتا در نیروهای مسلح خنثی شد
دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند از سوی نهادهای اطلاعاتی
فروش سریع تمام بلیت‌های استقلال و نساجی!
انتقاد تند مقام عالی قضائی از تعطیلی شنبه‌ها
روز سیاه بورس در پایان معاملات؛ شاخص کل چقدر ریخت؟
اعلام رسمی جدایی سامان قدوس از برنتفورد
حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی + جزئیات
واکنش تند به اظهارات اخیر بنی گانتز
بانک مرکزی فهرست کالاهای دریافت کننده ارز را منتشر کرد
صدور احکام سنگین برای تتلو + جزئیات
حماس اسرائیل را شکست داد
واکنش تاج به ادعای دست داشتن مدیران فدراسیون در فساد فوتبال +فیلم
رشوه اینبار در بسکتبال +جزئیات
عملیات زمینی تمام عیار در رفح ؛ آلمان هشدار داد
آقای گل رسما به استقلال برگشت
رئیسی: ارتباط ما با «جمهوری آذربایجان» فراتر از رابطۀ همسایگی است +فیلم
علی‌اف: امروز دنیا شاهد دوستیِ ایران و جمهوری آذربایجان است! +فیلم
حکم تتلو صادر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top