تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/11/15 - 19:04
کد خبر: 301047

زاکانی در دانشگاه بوعلی سینا چه گفت؟

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت‌های ما در قالب دو الگو یعنی تبعیت از امام و رهبری و شرکت دادن مردم در امور یا همان استیفا ملت برای عزت و سربلندی ایران بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در در برنامه «چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران» که در سالن اجتماعات شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، گفت: پیش از انقلاب اسلامی خواسته‌های ما مشخص بود، اما راه رسیدن به آن‌ها نمیدانستیم و امکانات لازم نیز فراهم نبود، بنابراین انقلاب اسلامی انفجار نور بود، انفجاری که جامعه را به بسیاری از دستاوردهایش نزدیک کرد، اما باید توجه داشت که استمرار آن بسیار دشوارتر از خود انقلاب است.

زاکانی افزود: هدف نهایی این انقلاب استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت معنوی و مادی، ظلم ستیزی و دفاع از مظلومین است.

این فعال سیاسی بیان کرد: این روز‌ها اشتباه از ما پذیرفته نیست، چراکه در یک عرصه رقابت تنگاتنگ به سر می‌بریم که فرصت جبران اشتباه وجود ندارد و سناریو‌های موفقیت و عدم موفقیت ما در این عرصه بسیار مهم هستند.

وی ادامه داد: اگر دو نظام آمریکا و ایران را در نظر بگیریم، آمریکا نماینده نظام سلطه و ایران متهم درجه یک بیداری ملت‌ها شناخته شده است، در این قیاس، مدار آمریکا به یغما درآورن میراث بشریت تحت محوریت خود و جهانی سازی براساس سلطه ورزی است، در حالی که ایران حرکت خود را براساس وعده قرآن که زمین را بندگان صالح خدا به ارث میب رند و گسترش عدالت جهانی بنا کرده است.

نماینده ادوار مجلس گفت: آمریکا ساخته شده بود که سایر ملت‌ها اجیر او باشند و او بتواند بهشت روی زمین باشد و از این رو نسبت ما در حوزه اعتقادی کاملا مغایر با لیبرال سرمایه است چرا که در صحنه اجتماع عنصر انسانی جایگزین خداست.

زاکانی در ادامه تصریح کرد: جامعه ما جامعه‌ای است که در حد بی نهایت می‌تواند رشد کند و تا مرز‌های معصومیت پیش برود، و این جامعه که پایه هایش را بر اساس چهار مبنا اصلی یعنی آزادی، عدالت، پیشرفت و معنویت بنا کرده است، بسیار متفاوت ازجامعه‌ای که تنها بر اساس مبنای آزادی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: با اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد موفقیت‌ها و شکست‌هایی بوده ایم، اما موفقیت‌های ما در قالب دو الگو یعنی تبعیت از امام و رهبری و شرکت دادن مردم در امور یا همان استیفا ملت برای عزت و سربلندی ایران بوده و عدم پیروی از این الگو‌ها مارا با شکست مواجه می‌کند.

زاکانی در ادامه بحث آزادی توضیح داد: اگرچه ما آزاد شده ایم، اما هنوز به آن سطح از آزادی مطلوب نرسیده ایم؛ هر چه آزادی به معنا درست و در مسیر خود حرکت کند، جامعه نیز معنوی‌تر خواهد بود.

وی افزود: باز گذاشتن دروازه‌های شهوت به معنای آزادی نیست، برای مثال پیرامون مبحث حریم خصوصی، در پیام ماده هشت امام خمینی در آذر ۶۱ که همان منشور حقوق شهروندی است تاکید شده است که چقدر مسئولان باید این موضوع را رعایت کرده و وارد حریم خصوصی دیگران نشوند و این یعنی آزادی به معنای درست آن.

زاکانی بیان کرد: موانعی که بر سر راه این جامعه برای موفقیت نشدن آن وجود دارد، شامل موانع داخلی و خارجی است؛ موانع خارجی همان دشمن‌های بیگانه ما از قبیل: آمریکا هستند و دلیل دشمنی آن‌ها این است که با عدالت سازگار نیستند، اما عوامل داخلی بسیار مهم‌تر بوده و آمریکا در طی این سال‌ها از طریق عواملی، چون جنگ نرم، جنگ ملی، جنگ قدرت بین مسؤولین، تحریم هوشمند و این روز‌ها نیز با طراحی تمام عیاری که هدف آن، مقابل هم قرار دادن مردم انقلابی در برابر خود نظام است، می‌کوشد.

وی تاکید کرد: سه عنصر قدرت پرستی، ثروت پرستی نامشروع و بیگانه پرستی، سه مافیای پنهانی کشور است و مانع رسیدن کشور به قله اعلا، که شایسته این ملت است، می‌باشد؛ عواملی، چون فشار خارج کشور به داخل برای از بین بردن معیشت ملت و ناکارامدی مسئولین است.

نماینده ادوار گذشته جلس شورای اسلامی گفت: مراوده‌های مالی اخیر ایران با اروپا مانند لایحه اف‌ای تی اف، سبب شده که کشور به جایگاه اصلی که شایستگی ملت ایران است نرسد.

وی افزود: در صورتی که مافیای درون کشور را بشناسیم و آن‌ها را سرکوب کنیم، میتوانیم کشورمان را به جایگاه شایسته خود برسانیم.

زاکانی تشریح کرد: کشور ما در آستانه یک تغییر است و این تغییر را نسل جوان به ویژه نسل سوم باید مدیریت کند و نقطه آغاز اصلاحات نیز از دیدگاه من همان مجلس است، چرا که دولت را وادار به کار می‌کند.

وی در پایان گفت: جامعه ما باید با انتقال ارزش‌ها و باور‌ها به نسل بعد و متلاشی ساختن قدرت‌های پوشالی، با عنایت خدا، تدابیر رهبر و تجدید میثاق با آرمان هاب انقلاب و دست در دست احاد ملت پاسدار خون شهیدان و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top