تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/07 - 18:23
کد خبر: 303627

مرضیه هاشمی: یک مادر خوب بودن با ارزش تر از هر کار دیگری است

مجری شبکه خبری پرس تی وی در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اکنون جوان ها خیلی کمتر ازدواج می کنند و یا می‌گویند ما بچه نمی‌خواهیم، به نظرمن، یک مادر خوب بودن با ارزش‌تر از هر کار دیگری است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، مراسم تجلیل و تکریم از مقام والای زن و روز مادر به مناسبت روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قمی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم به گفتگویی رو در رو با بانوان سازمان پرداخت و به پرسش‌ها و مسایل و مشکلات آنها پاسخ گفت. وی با تاکید به بانوان برای ادامه دادن راه حضرت زهرا(س) در زندگیتصریح کرد: خانه حضرت علی (ع) یک خانه گلی ساده بود که این خانه پربرکت مرکز خانه‌های عالم بوده است. رویکرد انقلابی حضرت فاطمه صدیقه(س) است که فرزندانی انقلابی در این خانه می پروراند. از این رو است که حضرت علی(ع) می فرمایند؛ من زرگر نیستم که طلا بگیرم و طلا تحویل بدهم، من کیمیاگرم که مس تحویل می گیرم و طلا تحویل می‌دهم. امیدوارم راه حضرت زهرا(س) در جامعه ما ادامه پیدا کند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام قمی از «مرضیه هاشمی» خبرنگار، مستندساز و گوینده اخبار آمریکایی-ایرانی که مجری شبکه  پرس تی‌وی است، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به عمل آورد.

«مرضیه هاشمی» در این مراسم با تبریک به همه مادران دنیا به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر اظهار کرد: وقتی به سراسر دنیا نگاه می کنیم می بینیم نقش مادر در جوامع کنونی کمرنگ شده و احترام به مادران هم نسبت به دهه های گذشته فرق کرده است و ما باید ببینیم چه می شود در این راه انجام داد. مادر در اسلام خیلی با ارزش است. ولی بر اساس برنامه ریزی های جدید در دنیا، زنان به بچه دار شدن کمتر و کار بیشتر در جامعه تشویق شدند و جوان ها خیلی کمتر ازدواج می کنند و یا می گویند ما بچه نمی خواهیم. به نظرمن، یک مادر خوب بودن با ارزش تر از هر کار دیگری است که بخواهید، انجام دهید.

وی افزود: وقتی بچه های من کوچک تر بودند، من خانه دار بودم ولی بعد از بزرگ شدن آنها و با فوت همسرم، به سمت کار رفتم و هنوز هم اعتقاد دارم، یک زن مسلمان نباید مجبور به کار کردن باشد ولی اگر کار کند هم اشکالی ندارد. متاسفانه خیلی از زنان ما از آن سو خط می گیرند. به همین دلیل کار را انتخاب می کنند و وقتی بچه دار می شوند باید ۲ برابر کار کنند هم در خانه و هم در بیرون از خانه که این ظلم به زن است. در غرب از دهه ۷۰ به بعد زن ها وارد عرصه کار شدند که وقتی به اینجا رسید، آمار طلاق و بچه های نامشروع در جامعه بسیار بالا رفت.

هاشمی ادامه داد: براساس تفکر غربی، ظلم به زن است که دختران با سن پایین زیر ۲۰ سال ازدواج کند، در حالیکه من از آنها می‌پرسم که اگر این ظلم است، چطور در غرب یک دختر با سن پایین ۱۴ یا ۱۵ سال با روابط غیرمشروع بچه‌دار می‌شود؟ آیا این ظلم نیست؟ آنها معتقدند با ازدواج زودهنگام جلوی پیشرفت زن گرفته می شود در حالیکه تشکیل خانواده بهتر از برقراری روابط ناشروع برای دختران است. آنها کار برای زنان و بچه دار شدن کمتر را پیشرفت برای زنان می دانند در حالیکه پیشرفت اصلی حفظ کردن خانواده در اسلام و تحویل بچه سالم به جامعه است. وقتی ارزش ها عوض شوند، همه چیز در جامعه عوض می شود. هدف برای من مهم است و این مهم است که «ما» چه می شود نه «من». این «من» از جای دیگری است نه  از خانواده اسلامی. باید ببینیم ما چه می خواهد؟ این من گفتن از نفس آدمی است. باید دید خدا از ما چه می خواهد؟

*اول خانواده اهمیت دارد و بعد کار
مجری شبکه پرس تی وی تصریح کرد: اکنون بچه ها مثل بچه های غرب بزرگ می شوند، بچه تنها می ماند تا مادرش برگردد و تمام امکانات همچون گوشی ها و فیلم ها و ...دم دست اوست تا مادرش از کار برگردد. می دانم که از نظر اقتصادی، مجبور هستند که کار کنند و من خودم این گونه بوده ام. ولی مسئولان ما باید به اقتصاد توجه کنند و آن را رشد دهند تا زن ها برای مشکلات اقتصادی مجبور نباشند سرکار بروند. من همیشه این را گفته ام که اول خانواده اهمیت دارد و بعد کار. مادر در خانواده بسیار اهمیت دارد و تاثیرش تا آخر عمر روی کودک می ماند. ما زمان کوتاهی داریم که روی شخصیت کودک کار کنیم و حیف است نباید آن زمان را از دست بدهیم.موضوع اصلی این است که ارزش ها نباید برعکس شود.

مرضیه هاشمی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان یک زن شیعه که پیرو حضرت زهرا(س) هستیم و یا زهرا می گوییم باید حداقل سعی کنیم این راه را درست ادامه دهیم و با منطق به این قضیه نگاه کنیم و قلبمان را صاف کنیم که این راه خدا هست یا نه؟ این راه اهل بیت (ع) و حضرت زهرا(س) هست یا نه؟ تک تک ما باید به این موضوع فکر کنیم و راه خود را به درستی انتخاب کنیم تا بتوانیم بچه های خوب و سالم تحویل جامعه بدهیم و راهمان را به درستی ادامه دهیم برای ظهور امام زمان(ع).

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top