تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/02/10 - 18:06
کد خبر: 503124

لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در کنکور چند روز قبل ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، سه برابر در سایر رشته‌ها و ۶ برابر در تجربی شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری انتخاب رشته در جمع دانش آموزان دارد که این ناهنجاری اگر عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، محمد مهدی طهرانچی ۱۰ اردیبهشت در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در جمع خبرنگاران که در دلگشا چالوس برگزار شد، با اشاره به اهمیت این اجلاسیه اظهار کرد: در این اجلاسیه مباحثی را پیرامون موضوع رفتار اجتماعی جامعه و دانش آموزان، دانشجویان و داوطلبان آموزشی در پرداختن به حوزه انسانی به اشتراک گذاشتیم.

وی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هر روز در خبرها از شرکت مجموعه‌ای از دانش آموزان در کنکور می‌شنویم، تصریح کرد: پنج شنبه‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در ریاضی، سه برابر در سایر رشته‌ها و ۶ برابر در تجربی شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری انتخاب رشته در جمع دانش آموزان دارد که این ناهنجاری اگر عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

طهرانچی گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان یک انتخاب را انجام می‌دهند و ما دانشگاهیان و دلسوزان جامعه باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنیم که در این اجلاسیه به صورت نشست دو روزه در حوزه علوم اجتماعی مورد بحث قرار گرفت.

افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه در این اجلاسیه مسائل جدی مطرح و با همتی که وجود دارد باید اقدام به رفع آن شود، یادآور شد: نکته مهمی که در کشور وجود دارد این است که ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم و در این خصوص هنر و رسانه نقش جدی را ایفا می‌کند و جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه مهمی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ نفر از جامعه شناسان سراسر کشور به این موضوع پرداختند که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند جایگاه دقیقی قرار دهند.

طهرانچی در ادامه به خبری در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور پرداخت و گفت: دولت امسال ۲۰ درصد برای اعضای هیئت دولت در نظر گرفته است و در جلسه اخیر که در شورای معاونین داشتیم در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
جزئیات جدید و مهم از تعداد پهپادها و موشکها در حمله ایران به اسرائیل
امیر قطر بدون سخنرانی اجلاس سران عرب را ترک کرد
دیدار مهم بن‌سلمان و بشار اسد در بحرین +عکس
زیر گرفته شدن چند نظامی اسرائیلی در حیفا
امیرعبداللهیان خبر داد؛ مبادلات تجاری ایران با همسایگان به چند میلیارد دلار رسیده است؟
اتفاقی نادر که این کارمند زن رقم زد
حمله اسرائیل به رفح با طرح آمریکا بود
انتقاد تند از تعطیلی نصف مساجد کشور
افول صادرات چین به مقاصد اصلی +جزئیات
نگاه غرب به افول لیبرالیسم/ سیستم بین‌المللی لیبرال به تدریج به هم می‌ریزد؟
آمریکا و اعتراضات دانشجویی؛ بین دو دامِ ویتنام و غزه
حفظ قیامِ للَّه/ از پیش قدم شدن زنان ایران برای جهاد تا وحدت کلمه
نماهنگ دیدنی اقیانوس‌نوردان سرافراز +فیلم
چند درصد شهروندان تهرانی مستاجر هستند؟
خبر مهم وزیر کار برای بازنشستگان
حذف عجیب ناهید کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top