تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/12/16 - 11:37
کد خبر: 304774

در مراسم تجلیل از مدال آوران دانشگاه تهران مطرح شد؛

رییس دانشگاه تهران: محدودیت بودجه در دانشگاه‌ها افزایش یافته

مراسم تقدیر از مدال آوران دانشگاه تهران با حضور رئیس دانشگاه تهران و صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مراسم تجلیل از مقام آوران دانشگاه تهران در چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور (تابستان ۹۷) با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس دانشگاه تهران، مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، نائب رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس فدراسیون شنا، رئیس فدراسیون تنیس روی میز، رئیس فدراسیون دانشجویی، دبیر فدراسیون دانشجویی و جمعی از روسا و معاونان پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران، چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، در تالار شهید دهشور پردیس علوم برگزار شد.

در این مراسم، محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران ضمن قدردانی از ورزشکاران این دانشگاه، گفت: به یمن پیروزی بزرگی که شما دانشجویان عزیز برای دانشگاه تهران آفریدید، امروز را باید روز جشن ورزش دانشگاه بنامیم.

وی با قدردانی از حضور صالحی امیری و سایر مسئولان ورزشی کشور و دانشگاه تهران، افزود: دلیل اینکه دانشگاه تهران به ورزش بها می دهد این است که ورزش دیگر تنها در کلمه تربیت بدنی خلاصه نمی شود، تربیت بدنی گویای اثربخشی و نقش ورزش در جامعه نیست. امروز ورزش بخشی از سلامت در زندگی شهرنشینی و ماشینی است، سلامت ما به دلیل عدم تحرک به شدت دچار اخلال شده است. در این شرایط ورزش بخشی از راه حل داشتن سلامت و مقابله با بیماری ها است.

رئیس دانشگاه تهران، ادامه داد: امروز ورزش بخشی از شبکه های اجتماعی است. یکی از بهترین راه هایی که شبکه های اجتماعی شکل می گیرد، ورزش است و انسان به عنوان یک فردی که اجتماعی زندگی می کند می تواند با استفاده از ورزش شبکه اجتماعی خودش را شکل بدهد. ورزش بخش مهمی از اقتصاد کشورها است. ورزش در تعامل با تکنولوژی، الهام بخش تکنولوژی ها جدید است.

وی تاکید کرد: آنچه که برای دانشگاه مهم است، بحث مهارت های نرمی است که یک دانشجو باید یاد بگیرد ما در کنار آموزش و پژوهش، مهارت های نرم را بخشی جدایی ناپذیر از آموزش در دنیا می بینیم و ورزش به دلیل قابلیت هایی که دارد، مهارت های نرم را هم ارتقا می بخشد. پس ورزش تنها یک تربیت بدنی نیست و جنبه های بسیار متنوعی دارد.

نیلی احمدآبادی در ادامه تصریح کرد: زمانی ورزش در یک محله شکل می گرفت، بعد شهر، کشور و امروز ورزش بخشی از فعالیت های بین المللی محسوب می شود. وقتی که یک ورزشکار در یک میدان جهانی پرچم کشورش را برافراشته می کند، یک افتخار ملی می آفریند پس بخشی از حیثیت و شأن ملت ها به ورزش گره خورده است. ما هم به عنوان دانشگاه تهران که فعالیت های بین المللی و ارتقاء جایگاه بین المللی دانشگاه جزء برنامه های مان است، بخشی از توسعه فعالیت های بین المللی دانشگاه را در حیطه ورزش می بینیم.

وی ادامه داد: محدودیت های بودجه بسیار زیاد است و سال و به سال اوضاع اقتصادی دارد سخت تر می شود و بر دانشگاه هم سخت می گذرد اما علی رغم این مشکلات، ما تیم ورزشی خود را به عنوان نماینده ورزشکاران دانشگاه تهران به مسابقات بسکتبال بین دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه اتحادیه (AUAP) و ورزشکاران ما هم آنجا آبروی دانشگاه را خریدند و اثربخشی بالایی در بین دانشگاه های شرکت کننده داشتند، زیرا برای ما حضور در میادین بین المللی مهم است.

رئیس دانشگاه تهران، افزود: همچنین بخشی از اخلاق در میادین ورزشی شکل می گیرد و ارتقاء می یابد. ما همیشه ورزش را مترادف با جوانمردی و انسانیت در فرهنگ ایرانی دیدیم و شنیدیم و به آن معتقدیم. لذا همه این ها به ما می گوید که همه ما باید ورزش کنیم، مهم ترین پایه ورزش، ورزش همگانی است و بعد ورزش قهرمانی است. ورزش به تنهایی هدف نیست بلکه نتایج مرتبط به آن هدف ما خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد که علی رغم همه محدودیت ها، دانشگاه تهران به ورزش توجه ویژه خواهد داشت و گفت: فکر می کنم بهترین جایی که نهادهای ملی ورزشی می توانند در آن سرمایه گذاری کنند، دانشگاه ها هستند. اگر دنبال آینده ای مطمئن برای کشور هستیم و اگر می خواهیم توسعه همه جانبه در کشور ایجاد کنیم؛ قطعا بزرگ ترین سرمایه ها دانش آموختگان دانشگاه ها هستند و هر چه جنبه های مختلف این دانش آموختگان بهتر و بیشتر پرورش پیدا کند، آینده کشور تضمین خواهد شد. امیدواریم این نهادها دانشگاه تهران را به عنوان بزرگ ترین نماد آموزش عالی در کشور چون گذشته حمایت کنند.

سرسنگی: ورزش همگانی در دانشگاه تهران رو به رشد است
پیش از سخنان رئیس دانشگاه تهران، مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ضمن تبریک قهرمانی دانشگاه تهران هم در بخش پسران و هم در بخش دختران المپیاد و قهرمانی تیم بسکتبال دانشگاه در مسابقات اتحادیه دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه، گفت: از همه دانشجویان عزیزی که برای دانشگاه تهران افتخارآفرینی کردند تشکر می کنم. در گزارشات ارائه شده توسط مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه، کاملا مشخص بود که فاصله تیم های دانشگاه تهران با سایر دانشگاه ها بسیار زیاد است و با فاصله قابل توجهی قهرمانی ها به دست آمده است.

وی افزود: طبیعتا این همه چیزی نیست که ما از ورزش دانشگاه تهران، انتظار داریم. ما امیدواریم که در سایه حمایت های رئیس محترم دانشگاه بتوانیم ورزش دانشگاه را همچنان ارتقاء دهیم. حرکت های خوبی را برای ارتقای فعالیت های بین المللی ورزش دانشگاه آغاز کرده ایم و امیدواریم که به سرانجام برسد. فعالیت های مهمی را برای ورزش همگانی در دانشگاه آغاز کرده ایم. یکی از رویکردهای مهمی که سال آینده در ورزش دانشگاه خواهیم داشت، بحث ورزش همگانی است و امیدواریم ورزش همگانی را نیز مانند ورزش قهرمانی در دانشگاه به نقطه قابل توجهی ارتقاء دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: وقتی به چهره شما قهرمانان نگاه می کنیم، فارغ از افتخارآفرینی برای دانشگاه، جالب است که کمتر در چهره های شما عزیزان افسردگی می بینیم. ما اگر در دانشگاه بخواهیم مشکلاتی که امروز درگیرش هستیم به حداقل برسانیم یکی از کارهایی که باید انجام بدهیم، سرمایه گذاری بیشتر در حوزه ورزش است. امروز رقم بسیار بالایی برای مسائل مختلف دانشجویی صرف می شود که به نظر می رسد با صرف بخش اندکی از این بودجه در حوزه ورزش، می توانیم از بسیاری از مشکلاتی که در حوزه دانشجویی با آن رو به رو هستیم پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال آینده تعداد بیشتری از دانشجویان دانشگاه تهران را زیر پوشش ورزش همگانی و قهرمانی قرار دهیم و قهرمانی های دانشگاه تهران بیش از پیش ادامه یابد.

در این مراسم همچنین، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز روز مبارکی برای دانشگاه تهران، نسل جوان و برای ورزش کشور است. ای کاش هر روز این شور و نشاط در چهره های نسل جوان ایرانی بدرخشد و غم، یأس و ناامیدی از این سرزمین رخت بربندد. شما انسان های با فضیلت و معرفتی هستید که باعث نشاط و توسعه ملی خواهید شد.

وی افزود: ورزش اساسا هدف نیست، یک بستر برای توسعه انسانی و اخلاقی است. اگر از من بپرسید مقصد و مقصود ما از بودن در این حوزه چیست در یک جمله می گویم ورزش و ورزشکار یعنی انسان بودن، اخلاقی بودن، با فضیلت بودن و یعنی در کنار یکدیگر بودن. انسان قهرمان و ورزشکار کسی است که با دیگران احساس همدلی و همگرایی و همدلی می کند.

رئیس کمیته ملی المپیک، تاکید کرد: از این منظر ما امروز در جمع انسان های بزرگی هستیم که هدفشان رسیدن به یه کاپ نیست، هدف متعالی آن ها رسیدن به قله های فضیلت و اخلاق است. از این بابت باید صمیمانه از مسئولان دانشگاه تهران تقدیر کنم.

وی ادامه داد: هر کدام از شما ورزشکاران قهرمان می توانید منشأ تحول در یک محله یا یک شهر بشوید زیرا ورزشکار پرچم دار اخلاق و فضیلت است و از این منظر ما برای شما احترام خاص قائلیم زیرا شما پیام آور دوستی و صلح هستید. شما صاحب سرمایه بزرگ اخلاق انسانی هستید. حضور من در اینجا یک پیام دارد که ما برای شما جوانان ارزشمند این سرزمین احترام بسیاری قائلیم. اینکه یک ورزشکار در دانشگاه رشد کند، این ارزش را دو صد چندان می کند.

صالحی امیری در پایان، گفت: ورزش دانشگاهی ما در بین همه ورزش ها، ممتاز است زیرا شما همزمان دارای دو سرمایه علمی و انسانی هستید. باور دارم دانشگاه تهران پرچم دار دانشگاه های ایران است و حتی می تواند پرچم دار آسیا و پرچم دار دانشگاه های سراسر جهان باشد زیرا در چهره های شما اراده، تصمیم و شجاعت را می بینم. ما در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با شما وعده می کنیم که همه نوع مساعدت را با شما داشته باشیم زیرا رسالت ما توسعه ورزش ملی و قهرمانی است و انشااله که محقق خواهد شد.

در این مراسم، علی حبیب الهی مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه تهران، گزارشی از روند برگزاری چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور، چگونگی قهرمانی دانشگاه تهران و قهرمانی تیم بسکتبال دانشگاه تهران در اتحادیه دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه ارائه کرد.

در ادامه، رئیس کمیته ملی المپیک هدیه ای را به رئیس دانشگاه تهران اهدا کرد و همچنین دانشجویان دختر و پسر قهرمان دانشگاه نیز کاپ هایی به رسم یادبود به دکتر نیلی احمدآبادی اهدا کردند.

در این مراسم، از 269 ورزشکار مقام آور، مربیان و سرپرستان تجلیل شد؛ در مجموع مقام های کسب شده تیمی توسط دانشجویان دانشگاه تهران در 24 رشته ورزشی، 11 رشته ورزشی در بخش دختران و 13 رشته ورزشی در بخش پسران، از مجموع 25 رشته برگزار شده در المپیاد، در 23 رشته ورزشی موفق به کسب مقام اول تا ششم شده اند.

گفتنی است، دانشگاه تهران در چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور، هم در بخش دختران و هم در بخش پسران به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و در مجموع قهرمان این المپیاد ملی شد.این مراسم، با اهدای لوح و هدایا به دانشجویان قهرمان به پایان رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top