تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/12/27 - 08:08
کد خبر: 305981

تداوم گرانفروشی بلیت هواپیما علی‌رغم تاکید وزیر راه

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده که هیچ ایرلاینی اجازه فروش بلیت بیشتر از نرخ های اعلام شده را ندارد اما گرانفروشی بلیت از سوی آنان همچنان ادامه دارد!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به صدور مجوز 15 درصدی افزایش پروازهای داخلی و خارجی در ایام نوروز 98 اظهار کرد: نبود سامانه فروش بلیت و نداشتن نقدینگی از مهمترین علت های فروش چارتری بلیت هواپیماست و شرکت های هواپیمایی تا اول بهمن فرصت داشتند تا سامانه های فروششان را ایجاد کنند.

وی با بیان این که بر اساس دستور بانک مرکزی، بانک های عامل وظیفه تأمین نقدینگی شرکت های هواپیمایی برای سرمایه در گردش این شرکت ها را به عهده دارند، افزود: سقف قیمت های مجاز برای بلیت پروازها مشخص و به شرکت های هواپیمایی اعلام شده و هیچ شرکتی اجازه فروش بلیت بیشتر از نرخ اعلام شده را ندارد.

وزیر راه و شهرسازی این را هم گفته که بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر برخورد مناسب با شرکت های هواپیمایی که تأخیر در پرواز داشته باشند صورت می گیرد.

چندی پیشجدول دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی منتشر که در آن کف و سقف قیمت ها اعلام شده است. در این جدول نرخ بلیت 16 ایرلاین هما، ماهان، پویا ایر، وارش، آتا، آسمان، ایرتور، تابان، زاگرس،ساها، سپهران، قشم ایر، کاسپین، کارون، کیش ایر و معراج درج شده است.

قاعدتا باید بر اساس این جدول و تاکید وزیر راه و شهرسازی بلیت پروازهای داخلی از سوی ایرلاین ها فروخته شود. اما این گونه نیست؛ به عنوان مثال سقف قیمت بلیت پرواز تهران-کیش هواپیمایی ایرتور مطابق جدول اشاره شده نباید بیشتر از 950 هزار تومان باشد این در حالی است که این ایرلاین هم اکنون این بلیت را به قیمت یک میلیون و 60 هزار تومان به فروش می رساند. در نمونه ای دیگر قیمت بلیت درج شده مسیر هوایی مشهد-کیش برای سپهران 890 هزار تومان است که هم اکنون بلیت این پرواز 910 هزار فروخته می شود.

همچنین قیمت بلیت شرکت هواپیمایی کیش برای مسیر تهران-کیش حداکثر باید 400 هزار تومان باشد، اما هم اکنون این ایرلاین بلیت این مسیر پروازی را به قیمت 720 هزار تومان به فروش می رساند.

سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی مسافی بایستی نظارت کاملی بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی داشته باشد،‌اما به نظر می‌رسد این سازمان در انجام این وظیفه قانونی خود ناتوان است. این وضعیت به خصوص پس از آزادسازی نرخ بلیت ها در آذرماه سال 94 حادتر شده است. پیش بینی نابسامانی شدید قیمتی در ایام نوروز 98 با توجه به عملکرد متولی حمل‌ونقل هوایی کار چندان سختی نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top