تاریخ انتشار: شنبه 1398/01/03 - 22:32
کد خبر: 306461

چگونگی رهایی از ترس ردبایی شدن گوشی اندرویدی

چگونگی رهایی از ترس ردبایی شدن گوشی اندرویدی

در زندگی دیجیتالی امروز، حریم شخصی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران است. اگر نگران این هستید که دیگران از طریق جاسوس‌افزار اسمارت‌فون شما را ردیابی کنند این مقاله را از دست ندهید. در مطلب امروز، برخی از بهترین روش‌های در دسترس برای پیدا کردن جاسوس‌افزارهای پنهان شده در اندروید را با شما به‌اشتراک گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در دنیای دیجیتال هیچ چیزی کاملا امن نیست، حتی اسمارت‌فون‌ها. همیشه جاسوس‌های فراوانی هستند که باید نگران آن‌ها بود. هکرها یا مجرمان فضای سایبری از هیچ تلاشی برای دستیابی به اطلاعات شخصی شما دریغ نمی‌کنند. از آنجایی‌که اسمارت‌فون‌های اندرویدی از نظر استفاده شبیه به کامپیوترهای شخصی شده‌اند، جاسوس‌افزارها و ویروس‌ها با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش هستند.

به‌همین دلیل قصد داریم تا روش‌هایی را به‌شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از احتمال وجود جاسوس‌افزارهای مخفی شده در سیستم‌عامل اندروید آگاه شوید.

1- برای جلوگیری از ردیابی شدن گوشی اندروید دنبال رفتارهای غیرمعمول باشید
اگر نرم‌افزارهای ردیابی یا جاسوس‌افزار روی گوشی اندروید نصب شده باشند پس حتما دستگاه شما رفتارهای عجیبی را از خود نشان می‌دهد. اگر اخیرا رفتارهای غیرمعمولی را تجربه کرده‌اید پس این احتمال وجود دارد که دیگران در حال جاسوسی از شما هستند. کاربران در این مواقع باید دنبال رفتارهای غیرطبیعی مانند روشن شدن نمایشگر گوشی، خاموش شدن خودکار دستگاه، صداهای عجیب و یا پیدا کردن اپ‌هایی باشند که آن‌ها را نمی‌شناسند.

2- برای جلوگیری از ردیابی شدن گوشی اندروید میزان مصرف گوشی را چک کنید
وقتی گوشی جدید می‌خرید بعد از گذشت یک هفته با الگوهای مصرف باتری آن آشنا می‌شوید. اما اگر اخیرا متوجه مصرف بیش از حد باتری شده‌اید این احتمال وجود دارد که کسی در حال جاسوسی از گوشی شما باشد. دلیل خالی شدن باتری خیلی ساده است، جاسوس‌افزارها و اپ‌های ردیابی از امکانات GPS دستگاه استفاده می‌کنند که می‌تواند باعث مصرف سریع شارژ باتری شود.

3- برای جلوگیری از ردیابی شدن گوشی اندروید هنگام برقراری تماس حواس‌تان به‌صدای بوق باشد
اگر نگران این هستید که کسی در حال گوش کردن به تماس‌های شما است باید حواس‌تان به صداها و نویزهای عجیب در هنگام تماس‌ها باشد. معمولا کاربران یک صدای بوق ساده در هنگام تماس‌های تلفنی می‌شنوند درست مانند همان چیزی که درباره اپ‌های ضبط مکالمه وجود دارد. اگر ارتباط شما ضعیف است، پس باید منتظر کیفیت تماس خیلی پایین‌تر باشید، ولی اگر صدای عجیب می‌شنوید یا در هنگام مکالمه کیفیت صدا تنزل پیدا می‌کند، به‌احتمال خیلی زیاد تماس‌های شما در حال ضبط شدن است.

4- برای جلوگیری از ردیابی شدن گوشی اندروید صندوق پیامک‌های خود را چک کنید
بعضی از اپ‌های ردیابی و جاسوس‌افزارها پیامک‌های متنی عجیب و غیرطبیعی به شماره‌های ناشناس ارسال می‌کنند. این پیام‌ها معمولا حاوی کدها و علائمی هستند که نیاز به رمزگشایی دارند. پس صندوق خود را از نظر پیامک‌های ارسالی بررسی کنید. اگر متوجه این پیامک‌ها شدید احتمال زیادی وجود دارد که گوشی شما در حال ردیابی باشد.

5- برای جلوگیری از ردیابی شدن گوشی اندروید ریست شدن‌های متعدد را زیرنظر داشته باشید
اگر از نسخه تاریخ گذشته اندروید استفاده می‌کنید به‌احتمال زیاد گاهی با ریست‌های رندوم یا خاموش شدن‌های دستگاه روبرو می‌شوید. اما اگر نسخه اندروید دستگاه شما به‌روز شده و باثبات است ولی دائما خود به‌خود ریست می‌شود پس شاید نرم‌افزار جاسوس‌افزار روی آن نصب شده است. با این حال، جاسسوس‌افزار همیشه دلیل اصلی ریست یا خاموش شدن‌های متعدد دستگاه نیست زیرا اپ‌های طرف سوم بی‌ثبات هم می‌توانند چنین مشکلاتی را به‌وجود بیاورند.

6- برای جلوگیری از ردیابی شدن گوشی اندروید میزان مصرف دیتا را بررسی کنید
با توجه به‌این مسئله که اساس اپ‌های ردیابی و جاسوس‌افزارها تبادل اطلاعات است، این اپ‌ها می‌توانند میزان مصرف دیتای گوشی را به‌طور قابل توجهی افزایش دهند. پس اگر از اینترنت برای پخش آنلاین فیلم‌های اچ‌دی یا نصب گیم استفاده نکرده‌اید، اما با این وجود گراف مصرف دیتای گوشی شما از حد مجاز فراتر رفته است باید دنبال اپ‌های جاسوس‌افزار باشید. اپ‌های زیادی در رابطه با "مدیریت دیتای اندروید" در گوگل پلی استور وجود دارد که به‌کمک آن‌ها می‌توانید میزان مصرف اینترنت خود را مانیتور کنید.

7- برای جلوگیری از ردیابی شدن گوشی اندروید دنبال فایل‌های مشکوک بگردید
هکرها و مجرمان سایبری هر روز باهوش‌تر می‌شوند و از روش‌های پیشرفته‌ای برای ساخت جاسوس‌افزارها استفاده می‌کنند. شاید باور نکنید اما برخی از اپ‌های جاسوس‌افزار می‌توانند خود را از App Drawer مخفی کنند. با این‌حال، اپ فایل منیجر قادر به بررسی تمام موارد پنهان است. پس اگر نگران ردیابی شدن گوشی خود هستید اپ "فایل منیجر" را باز کنید و دنبال فایل‌ها و پوشه‌های غیرمعمول بگردید. علاوه بر این می‌توانید با بررسی پوشه دیتا، اپ‌های نصب شده را به‌دقت بررسی کنید.

8- برای جلوگیری از ردیابی شدن گوشی اندروید اپ کلون‌ها و مجوزها را بررسی کنید
این مورد یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید با انجام آن دست جاسوسان را از گوشی خود دور کنید. زمانی‌که اپ یا گیم نصب می‌کنید روی مجوزهای دسترسی اپ دقت زیادی کنید. اپ‌های جاسوسی زیادی برای اندروید وجود دارد که از شما تقاضای Screen Overlay می‌کنند. این روزها هکرها از روش جدیدی به‌نام Smishing برای ساخت overlay در بالای لاگین‌های بانک‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند اطلاعات شما را سرقت کنند. پس پیش از وارد کردن اطلاعات مهم و حساس خود مطمئن شوید که در سایت امنی (HTTPS) قرار دارید. علاوه بر این، به مسیر Settings > Apps بروید و دنبال کلون‌های اپ بگردید زیرا گاهی اوقات جاسوس‌افزارها خود را به‌صورت اپ کلون مخفی می‌کنند.

منبع: techviral.net

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top