تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/01/06 - 17:35
کد خبر: 306675

حذف هزاران حساب کاربری در فیس‌بوک به بهانه ارتباط با ایران و روسیه

فیس‌بوک اعلام کرد هزاران صفحه، حساب کاربری و گروه را در فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل ارتباط با ایران، روسیه، کوزوو و مقدونیه حذف کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، شرکت آمریکایی فیسبوک روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد ۲۶۳۲ صفحه، گروه و حساب کاربری را در فیسبوک و اینستاگرام به دلیل «انتشار اطلاعات نادرست» که با ایران، روسیه، مقدونیه و کوزوو مرتبط بوده‌اند، حذف کرده است.

فیسبوک مدعی است گردانندگان این صفحات با یکدیگر در ارتباط بوده و با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی، باعث انحراف اذهان مخاطبان خود می‌شدند.

بر اساس ادعای فیسبوک، ۱۹۰۷ صفحه، گروه و حساب کاربری که با روسیه در ارتباط بوده‌اند محتواهایی درباره اوضاع در اوکراین و شبه‌جزیره کریمه منتشر می‌کردند.

فیسبوک همچنین مدعی شده است ۵۱۳ صفحه، گروه و حساب‌کاربری حذف شده در ارتباط با ایران بوده است. بنا به ادعای فیسبوک، این صفحات، اخبار دست‌کاری‌شده درباره تحریم‌ها علیه ایران، تنش بین هند و پاکستان، اوضاع سوریه، تنش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی و... منتشر می‌کرده‌اند. فیسبوک می‌گوید افراد دخیل در این فعالیت‌ها هویت خود را پنهان می‌کرده‌اند.

در نهایت، فیسبوک اعلام کرد ۲۱۲ صفحه، گروه و حساب کاربری را به دلیل مشارکت در رفتار نامناسب از مبدا کوزوو و مقدونیه، حذف کرده است. محتوای این صفحات درباره ستاره‌شناسی، زیبایی و اخبار مربوط به سلبریتی‌ها بوده است.

فیسبوک در اسفند ماه گذشته نیز اعلام کرد شمار زیادی از صفحات، گروه‌ها و حساب‌های کاربری که الگوی فعالیتشان در فیسبوک و اینستاگرام واقعی نبوده را حذف کرده است. فیسبوک مدعی شده بود این صفحات و حساب‌های کاربری از ایران هدایت می‌شده‌اند و در برخی موارد اقدام به بازنشر مطالب رسانه‌های این کشور می‌کرده‌اند.

این شرکت، علی‌رغم تحقیقاتی که نشان می‌دهند ربات‌های وابسته به عربستان سعودی، تروریست‌های منافقین و رژیم صهیونیستی در حال انتشار پیام‌های ضدایرانی هستند، اقدامی برای حذف آنها انجام نمی‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top