تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/01/18 - 10:19
کد خبر: 307559

رئیس دانشگاه خبرداد:

میزان آسیب سیل به دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان گفت: باتوجه به اینکه از میان دانشکده کشاورزی این دانشگاه مسیلی می گذرد، بخش هایی از این دانشکده در سیل اخیر دچار آسیب شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» خسرو عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه لرستان دارای دو سایت است که سایت اصلی دانشگاه در شمال شرقی شهر و سایت دانشکده کشاورزی در نزدیک فرودگاه است.

وی افزود: به دلیل موقعیت مکانی سایت اصلی این دانشگاه در سیل اخیر آسیبی ندیده است اما با توجه به عبور یک مسیل از دانشکده کشاورزی، بخش‌هایی از این دانشکده از جمله ۲ متورخانه و ۲ آزمایشگاه به دلیل قرار گرفتن در زیرزمین دچار آبگرفتگی شده اند.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: همچنین برخی از راه‌های درون دانشکده، مزارع تحقیقاتی و ایستگاه هواشناسی این دانشکده نیز دچار آبگرفتگی شده است.

عزیزی تاکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مسیل درون دانشکده لایروبی و خاکریز بندی شده بود اما به دلیل حجم زیاد سیلاب، بخش‌هایی از دانشکده دچار آبگرفتگی شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه لرستان دارای ۴ واحد اقماری در سطح استان است، گفت: این دانشگاه دارای ۴ واحد اقماری است که هیچ یک از این واحدها دچار آسیب نشده اند.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: یکی از واحدهای اقماری این دانشگاه در پل دختر قرار دارد که خوشبختانه این واحد نیز آسیبی ندیده است و در صورتی که زیرساخت‌های شهر از جمله آب، برق و گاز فراهم شود فعالیت این واحد نیز آغاز خواهد شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: در حال خارج کردن سیلاب از دانشکده کشاورزی این دانشگاه هستیم و امیدواریم که شرایط را فراهم کنیم تا فعالیت این دانشکده از ۲۴ فروردین ماه آغاز شود.

وی گفت: بسیاری از مردم منطقه درخواست دارند که زمان کنکور کارشناسی ارشد به دلیل بروز سیل اخیر به تأخیر بیافتد چراکه متقاضیان آزمون در این منطقه دچار استرس روحی شده اند و به دلیل شرایط سیل زدگی نتوانستند در روزهای اخیر مطالعه داشته باشند که در این خصوص با معاون آموزشی وزارت علوم صحبت کرده ایم.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد اولیه آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران حدود ۳۰ میلیارد تومان به دانشکده کشاورزی این دانشگاه آسیب وارد شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top