تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/01/26 - 09:01
کد خبر: 308583

درآمد ارزی صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی چقدر است؟

سید حسین صفوی گفت: درآمد ارزی صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی سالانه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار است.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از فارس، مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در آستانه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ، دارو و آزمایشگاهی «ایران هلث» که قرار است از19 تا 22 خردادماه با هدف حمایت از شرکت های تولید کننده و صادرکننده در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین رویدادها در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی محسوب می‌شود که آخرین دستاوردهای تولید کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان را در معرض نمایش مصرف کننده‌ها، شرکت‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی قرار می‌دهد.

وی افزود: امسال با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به سال رونق تولید اهمیت برگزاری نمایشگاه «ایران هلث» دو چندان شده است.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی ادامه داد: متاسفانه تحریم ظالمانه دشمنان تامین تجهیزات پزشکی و ملزومات را سخت‌تر کرده که تکیه بر تولید داخل امسال مضاعف خواهد شد و برگزاری این نمایشگاه برای رونق تولید بسیار موثر خواهد بود.

صفوی گفت: در حال حاضر کیفی سازی تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی را در وزارت بهداشت در دستور کار قرار داده ایم و برگزاری نمایشگاه «ایران هلث» علاوه بر اینکه تجهیزات مختلف پزشکی و ملزومات آن را در معرض نمایش مصرف کننده‌ها قرار می‌دهد فضای رقابتی نیز ایجاد خواهد کرد و این مسئله در جهت افزایش ارتقای کیفیت موثر است.

وی بیان داشت: ارتقاء کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی در وزارت بهداشت مدنظر قرار دارد و این مسئله در توسعه صادرات نیز بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی برای اینکه در کشورهای دیگر بتواند رقابت کنند باید از لحاظ کیفی در شرایط بالایی باشند، گفت: برگزاری نمایشگاه «ایران هلث» در جهت ارتقای کیفیت این تولیدات می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

صفوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند در این راستا حائز اهمیت واقع شود مسئله درآمد ارزی است چرا که درآمد ارزی در حوزه سلامت با صادرات امکان پذیر بوده و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در این جهت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط درآمد ارزی ناشی از صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی سال‌های گذشته در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار بوده است، گفت: در شرایط کنونی تحریم‌های ظالمانه دشمنان کار را برای صادرکننده‌ها سخت تر کرده ولی تلاش می‌کنیم که با اقدامات لازم گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

وی بیان داشت: نمایش و ارائه تجهیزات آزمایشگاهی، دارویی و پزشکی از محورهای اصلی این نمایشگاه است و موضوعات دیگری همچون گردشگری سلامت، شرکت های دانش بنیان، اپلیکیشن های سلامت و رسانه‌های حوزه سلامت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ ۴ تشکل شامل اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، انجمن مهندسی پزشکی، انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و اتحادیه بازرگانان در برگزاری این نمایشگاه که از19 تا 22 خردادماه در نمایشگایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، مشارکت دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top