تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/16 - 10:09
کد خبر: 311058

صلاحیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری ارزیابی می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم از بازنگری وضعیت دانشگاه‌هایی که دوره دکتری دارند، خبر داد و گفت: از مهر سال جاری هیأت‌های چهار نفره‌ای به منظور ارزیابی وضعیت دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها به این مراکز اعزام خواهند شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» دکتر محمدرضا آهنچیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از بازنگری وضعیت دانشگاه‌ها در زمینه پذیرش دانشجویان دوره دکتری خبر داد و اظهار کرد: هیأت نظارت چهار نفره‌ای مرکب از اعضای کارگروه‌های تخصصی و هیأت‌های نظارت استانی با ارزیابی کیفیت دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها، وضع کیفی این مراکز برای پذیرش دانشجوی دکتری را با بهره‌برداری از شاخص‌ها و قالب‌های مشخصی بررسی خواهند کرد. بر این اساس فقط فعالیت دانشگاه‌ها و مراکزی که امتیازات لازم را داشته باشند، در پذیرش دانشجویان دکتری ادامه خواهد یافت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های فوق، مجوز پذیرش دانشجوی دکتری برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که شرایط لازم را کسب نکنند، پس از تصویب شورای گسترش و برنامه‌ریزی لغو می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم تاکید کرد: هیأت‌ها و کارگروه‌های لازم برای بررسی وضعیت دانشگاه‌هایی که دوره دکتری دارند در وزارت علوم تشکیل می‌شود و امیدواریم از مهرماه سال جاری اولین اعزام‌ها برای بررسی وضع کیفی دانشگاه‌ها به منظور پذیرش دانشجو در دوره دکتری آغاز شود.

دکتر آهنچیان تاکید کرد: بر اساس آئین‌نامه، هر دوره دکتری راه‌اندازی شده در دانشگاه‌ها حداقل هر سه و حداکثر پنج سال یک‌بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بنابراین ارزیابی‌های فعلی برای دوره‌های دکتری برای پذیرش‌های سه سال قبل صورت می‌گیرد و به این ترتیب دانشگاه‌هایی که در سال ۱۳۹۷ دوره دکتری راه‌اندازی کرده‌اند در این دوره ارزیابی نمی‌شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم تصریح کرد: تاکنون ارزیابی وضع کیفی دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها با جدیت صورت نمی‌گرفت و یا در صورت احراز نبودن شرایط پذیرش دانشجو، مجوزی لغو نمی‌شد اما با این برنامه، مجوز دانشگاه‌هایی که امتیاز لازم برای تداوم پذیرش دانشجوی دکتری نداشته باشند لغو خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top