تاریخ انتشار: شنبه 1398/02/21 - 21:26
کد خبر: 311681

حمایت دانشجویان مشهدی از بیانیه شورای عالی امنیت ملی

دانشجویان مشهدی در حاشیه راهپیمایی مردم مشهد در حمایت از مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی، از مسئولان خواستند برجام را درس عبرت خود بدانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه ۹۷، ایران تصمیم به اجرای توافقنامه با طرفین باقی مانده در برجام گرفت؛ اما در طول یک سال گذشته نه تنها منافع ایران در برجام تامین نشد؛ بلکه شاهدیم طرف اروپایی نیز عزم جدی‌ای برای تحقق ساز و کار مالی اینستکس برای مبادله با ایران را ندارد سرانجام پس از گذشت یک سال معطلی، دولت و شورای امنیت ملی تصمیم به کاهش تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم به برجام گرفته اند.

هر چند که این اقدام با تاخیر و دیر هنگام انجام شد، اما حمایت اقشار گسترده مردم از این تصمیم نشان داد که مردم حامی اقدامات متقابل و انقلابی در برابر زیاده خواهی‌هایی استکبار جهانی به سردمداری آمریکا هستند.

روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه مشهد، اقشار مختلف مردم به سمت باب الجواد (ع) حرکت کردند و در راهپیمایی سراسری این هفته همراه با مردم دیگر شهر‌های ایران همگام شدند، در حاشیه این راهپیمایی که به حمایت از مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در برجام، در سراسر ایران برگزار شد با دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاهی گفتگو کردیم و نظرشان را در خصوص بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی جویا شدیم.

باید به جای مذاکره با کد خدا به ظرفیت های داخلی تکیه کنیم

امیر رضا حضرتی، مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی مراکز مستقل مشهد گفت: اقدام متقابل دولت همزمان با سالگرد خروج آمریکا از برجام هر چند که با تعلل و انفعال صورت گرفت، اما ما این ضرب العجل ۶۰ روزه و تصمیم دولت و شورای عالی امنیت ملی را به فال نیک می‌گیریم و از آن حمایت می‌کنیم، اما به شرطی که این اقدامات تداوم داشته باشد و به وضعیت قبلی هسته‌ای خود قبل از برجام برسیم.

حضرتی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: اروپا قابل اعتماد نیست و در یک سال گذشته نیز این امر برای ما ثابت گردیده است و مطمعنا در ۶۰ روز آینده نیز اتفاق تازه‌ای نخواهد افتاد؛ زمانی مسئولین کشور از برجام به عنوان توافقنامه‌ی برد- برد یاد می‌کردند، اما امروز شاهدیم که نه تنها این توافق نامه برد- برد نبود بلکه ناکار آمدی دستگاه دیپلماسی کشور را به نمایش گذاشت چندی قبل هم یکی از اعضای عالی دستگاه دیپلماسی با اظهار نظری سخیف در مورد اتباع و پناهجویان افغانستانی موجب تکدر خاطر این عزیزان و ملت شریف ایران شده بود.

وی افزود: امیدواریم این ضرب العجل ۶۰ روزه آغاز راهی پر امید برای کشور باشد، راهی که بتوانیم به جای اعتماد به کد خدا و اعوان آن از ظرفیت داخل کشور استفاده کنیم و درسی که برجام به ما داد را دیگر فراموش نکنیم.

راهکار برون رفت، اقدام انقلابی و بدون وقفه جمهوری اسلامی است

رضا عاقبتی، مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد می‌گوید: بازی مذاکراتی_عملیاتی چند کشور جهان ذیل برجام چندین سال است که در حال انجام است و عده‌ای اعتقاد دارند که این بازی برد-برد بوده و عده‌ای مطابق فلسفه بازی اعتقاد داشته و دارند که برد-باخت است لکن آقایان هنوز هم در همین بیانیه‌ای که چند روز پیش ذیل شورای عالی امنیت ملی صادر کردند دوباره این کلمه مضحک برد-برد را استفاده کردند که مشخص هست هنوز هم دنبال در سبز طرف‌های غربی می‌باشند.

عاقبتی ادامه داد: در بازی مارپله تعدادی از بازیکن‌ها در حین بازی به خانه مار می‌خورند و به پایین سقوط می‌کنند و تعدادی هم به خانه نردبان می‌خورند و به بالا صعود می‌کنند متاسفانه ایران در این بازی همیشه به خانه مار خورده و تعهداتش رو انجام داده و هیچ سودی که عایدش نشده بلکه به خانه‌های پایین هم سقوط کرده دلیلش هم فقط یک چیز است؛ اینکه ابتکار عمل یعنی تاس رو داده ایم دست طرف مقابل! آن‌ها به ما می‌گویند چند خانه حرکت کنیم تا طبق اهداف خودشان به مار برخورد کنیم و خودشون چقدر حرکت کنند تا به نردبان برسند و هر چه آن‌ها گفتند باید بگوییم چشم و چشم بسته قبول کنیم حق اعتراض هم نداریم، چون خودمان قائده بازی رو امضا و تصویب کردیم.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: حال بعد از چندین سال که ایران تعهداتش را کامل و جامع انجام داده و منتظر اجرای تعهدات طرف مقابل مانده است متوجه عدم پاسخگویی طرف‌های غربی این بازی زورگویانه شده است. چاره کار چیست؟

وی  تصریح کرد: بیانیه ۶۰ روز دیگر فرصت برای طرف‌های مقابل گذاشته شده تا دُمی تکان بدهند که شاید ایران در این بازی بماند، اما هنوز حماقت طرف‌های غربی را نشناختند که رهبری هم فرمود: احمق‌های درجه یک اند؛ راهکار برون رفت ازین باتلاق اقدام انقلابی و بدون وقفه جمهوری اسلامی است، در مجامع بین المللی باید دلایل خروج ایران از برجام گفته بشود و ایران از این بازی کثیف خارج شود و عزت دوباره به صنایع استراتژیک ایران مثل هسته‌ای و فضایی و موشکی برگردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top