تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/03/07 - 02:28
کد خبر: 313616

صاحبان پول‌های کثیف سینما را تسخیر کردند

کاظم راست گفتار با اشاره به اینکه سینما دچار بحران اقتصادی شده است، تاکید کرد در این شرایط نابسامان برخی با پول‌های کثیف خود سینما را تسخیر کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، کاظم راست گفتار تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به شرایط این روزهای سینمای ایران گفت: متأسفانه سینما نیز در کنار دیگر بخش‌های کشور دچار بحران اقتصادی شده است که این مساله خود سبب شده بحث تولید در سینما با مشکلاتی همراه شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در حوزه سینما توان تولید ندارد، بیان کرد: به عنوان مثال مدت‌ها است که پروانه ساخت فیلم سینمایی «مستقیم جهنم» را دریافت کرده‌ام، این فیلم آماده تولید است اما به دلیل نبود سرمایه‌گذار نمی‌توانیم در این زمینه ورود پیدا کنیم.

این کارگردان تاکید کرد: در واقع افزایش فزاینده تورم و بی‌ثبات بودن بازار اقتصاد، شرایط را برای بخش خصوصی سخت کرده است به گونه‌ای که ساخت یک فیلم سینمایی نسبت به قبل بسیار پرهزینه تمام می‌شود. البته یکی از علت‌های افزایش هزینه ساخت فیلم در سینما، حضور سرمایه‌گذارانی است که پول‌هایی را وارد سینما کردند تا بتوانند برای خود در سینما اعتبار کسب کنند.

وی توضیح داد: این کسب اعتبار در سینما با افزایش غیرمتعارف دستمزد به برخی از بازیگران همراه شد و در نهایت سینما و سوپراستارها را در انحصار خود قرار دادند. نباید فراموش کرد که مردم برای دیدن بازیگر به سینما می‌روند و اگر فیلمی بازیگری شناخته‌شده نداشته باشد آن فیلم معمولاً فروش نمی‌کند و افزایش دستمزد این بازیگران شناخته‌شده سبب شده تا بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان نتوانند از بازیگران سرشناس برای فیلم‌های خود استفاده کنند.

کارگردان فیلم «زنان ونوسی، مردان مریخی» ادامه داد: متأسفانه دولت هم باوجود اینکه بارها گفته حامی فرهنگ و هنر است، هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است و هیچ حمایتی از فرهنگ و هنر در ایران نمی‌شود. شاید یک سری آدم‌های خاص که بضاعت فرهنگی خاصی نیز ندارند مورد حمایت قرار گیرند، اما حمایت از فرهنگ و هنر اولویت مدیران دولتی نبوده است.

راست گفتار در پایان گفت: در چنین شرایطی است که افرادی به سینما راه پیدا می‌کنند که با استفاده از پول‌های کثیف سینما را از آن خود می‌کنند و دولت هم هیچ نظارتی در این زمینه ندارد. در چنین شرایطی فضایی پیش می‌آید که بسیاری از کسانی که کارشان سینما است نمی‌توانند کار کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top