تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/10 - 09:43
کد خبر: 317828

به بهانه حمله مدعیان آزادی بیان به سهیلا صادقی؛

حذف منتقدان از دانشگاه تهران

حذف منتقدان از دانشگاه تهران

اما این تمام ماجرا نیست، چند روز پیش در اقدامی که به نظر هماهنگ با روندهای داخلی دانشگاه برای فشار به دکتر صادقی فسایی، عباس عبدی در ویدیویی که توسط خبرگزاری دولتی «ایرنا» با مدیریت دکتر سیدضیاء هاشمی از اعضای هیأت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران، منتشر شده است، مدعی تقلب علمی دکتر صادقی فسایی می شود.

به گزارش خبرگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «احتمالا نقد اینجانب بر دانشگاه تبعات جدی را برای بنده در محیط کاری به بار می آورد، اما به جان خریدارم.» شاید کمتر کسی فکر می کرد این جملات سهیلا صادقی، استاد دانشگاه تهران در دیدار با رهبری به این زودی ها عملی شود. دکتر صادقی فسایی که در این دیدار به انتقاد از روند فعلی دانشگاه پرداخته بود حال به نظر می رسد حال توسط برخی اهالی دانشگاه دچار مشکلاتی شده است.

داستان چیست؟
در دیدار ماه رمضان استادان با مقام معظم رهبری، دکتر سهیلا صادقی انتقاد از سیاست زدگی و باند بازی های در وزارت علوم انتقاد کرد. همین موضوع باعث می شود تا وزارت علوم طی نامه ای از او مستندات صحبت هایش را درخواست کند و از طرف دیگر دانشگاه تهران نیز در اقدامی هماهنگ اقدام به فشار و حذف درس های مرتبط با صادقی می کند. برای مثال گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران تصمیم گرفته است تا درس «روش تحقیق پیشرفته» را که سال هاست جز درس هایی است که صادقی آن را تدریس می کند و البته مورد رضایت دانشجویان نیز می باشد از لیست دروس ارائه ای صادقی حذف نماید.

بیشتر بخوانید// صادقی: دانشگاه تهران به جولانگاه نزاع‌های سیاسی تبدیل شده است

اما این تمام ماجرا نیست، چند روز پیش در اقدامی که به نظر هماهنگ با روندهای داخلی دانشگاه برای فشار به دکتر صادقی فسایی، عباس عبدی در ویدیویی که توسط خبرگزاری دولتی «ایرنا» با مدیریت دکتر سیدضیاء هاشمی از اعضای هیأت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران، منتشر شده است، مدعی تقلب علمی دکتر صادقی فسایی می شود.

عبدی در این ویدیوی 13 دقیقه ای مدعی می شود که خانم صادقی در پروژه ای مشترک که با همسر عبدی داشته و از آنجا که صادقی کارفرمای کتاب بوده است، این کتاب را به نام خود چاپ می کند، عبدی در عین حال به خاطر اینکه «نظام های دانشگاهی به این چیزها عادت کرده اند» به نتیجه نمی رسد و ماجرا تا به امروز مسکوت باقی می ماند! و دکتر عبدی ناگهان پس از ده سال و دقیقا همزمان با انتقادات صادقی از دانشگاه و روند مدیریت اصلاح طلبان بر دانشگاه تهران به یاد چنین تخلفی می افتد.

البته دکتر صادقی نیز در پاسخ به چنین اتهاماتی، متن حَکَمیتی منتشر کرد که نشان می‌دهد ۱۰ سال قبل هم آقای عبدی این اتهام را به او وارد کرده بوده است و دو نفر از حَکَم توافق‌شده دو طرف، یعنی مرحوم دکتر صدیق‌سروستانی و دکتر جمشیدی‌ها، این حَکَمیت را امضا کرده‌اند.

بخشی از صحبت های سهیلا صادقی در دیدار با رهبر انقلاب

در متن این حکمیت ادعاهای آقای عباس عبدی رد و رفتار وی تقبیح می‌شود و حتی او را به سرقت از خروجی این پروژه محکوم می‌کنند. دکترصادقی سند دیگری هم منتشر کرده که نه‌فقط کارفرما، بلکه به درخواست بانک جهانی، مجری طرح نیز بوده و اساساً ادعا باطل است. درمقابل، آقای عبدی بخشی از خروجی این پروژه را در نشریه آیین منتشر کرده و توضیح داده اگرچه پروژه به‌نام همسر او بوده، او همه کارهای پروژه را انجام داده است. درواقع، آقای عبدی در این کلیپ خود را به تله انداخته و از تخلف همسر خود در واگذاری پروژه به وی پرده برداشته است. بااین‌حال، چرا یکباره خبرگزاری ایرنا چنین کلیپی ساخته است؟

ببینید// ویدئو کامل سخنرانی دکتر سهیلا صادقی در دیدار با رهبری

حذف منتقدان با شایعه سازی
این اتفاقات در حالی رخ می دهد که خبرگزاری دولت «ایرنا» مدتی پیش نیز با انتشار شایعاتی پیرامون عزت الله ضرغامی و حسن رحیم پور ازغدی سعی داشت تا منتقدان دولت را از شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف کند.

بیشتر بخوانید: پشت پرده نقل قولی از رهبری برای حذف رحیم‌پور ازغدی از شورای عالی انقلاب فرهنگی

این بار نیز خبرگزاری دولت در حمایت از مدیریت اصلاح طلبان بر دانشگاه تهران سعی کرد با مخدوش کردن چهره صادقی و اتهام تقلب به وی عملا حرف های وی را زیر سوال ببرد. این هجمه ی رسانه ای و البته درون دانشگاهی به صادقی در حالی انجام می شود که برخی از اصلاح طلبان و حامیان انها تنها به واسطه رابطه سیاسی خود به سمت های مختلفی در دانشگاه تهران دست یافته اند. برای مثال سمیه توحیدلو، از محکومان امنیتی فتنه ۸۸، توسط مدیریت گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران تنها به واسطه رابطه ی سیاسی با این طیف به عنوان استاد مدعو به دانشگاه تهران دعوت شده است. به نظر می رسد سیاست جدید رسانه های دولتی در حذف منتقدان ایجاد شایعات و از میدان به در کردن آنها است که البته تا کنون چندان موفق نبوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top